Hint As the popularity of ALES and F5J style competitions continues to expand, we continue to offer the newest models with the latest design concepts to fit the needs of our customers. This new F5J falls right into that category. The .......is a well thought out design with unique features that make this model a worthy competitor. The wings shorter center panel and longer tip design coupled with generous dihedral makes for a fantastic turning model. While this plane is contest proven, it's also amazingly docile and a great ship to enhance your thermal skills. The 3pc wing construction is of composite fiber glass, ample carbon reinforcing throughout, carbon wrapped spar system and solid carbon joiners. The fuse pod is a mixture of carbon fiber/Kevlar with pre-installed firewall and mated with a strong carbon boom. The removable elevator is full flying and mounted on a strong reinforced V-mount pedestal. The vertical stab is afixed to the boom and pushrod slots are pre-cut.
Volgens mij een Clone van een Kappa35 of een Vulture , maar het gekke is dat er op de vleugel iets van Osprey staat . maar die weegt leeg al 1,2 kg. , krijgen we volgende week weer zon leuk Raadsel ? Met vriendelijke groet , xat
Osprey F5J Competition Sailplane, Osprey F5J, Osprey, ALES Sailplane, Ukrane met een 1025 en een 1300 70C net rond de 1700 gr
het is inderdaad the "OSPREY" het is een toestel voor de amerikaanse markt, met hun ALES klasse maar het lijkt mij ook zeer geschikt voor F5J het ziet er allemaal best netjes uit, is echter in slechts één kleurstelling te krijgen: deze dus Er is echter nagedacht over de onderzijde; dit lijkt me goed voor de zichtbaarheid En er is inderdaad een redelijke gelijkenis met de Supra (3400 spw.); dat kan dus niet zo heel slecht zijn En om meteen maar even het thema gewicht erbij te halen Vlgs de amerikaanse leverancier weegt dit alles kaal/leeg 42 oz. Dit betekent leeg dus 42 x 28 = 1176 gram. Tel daar 400 gram bij en een totaalgewicht van rond de 1600 gram moet mogelijk zijn. (motor 104, regelaar 55, accu 100, ontvanger 15, servo's 2 x 19 + 4 x 11 en nog wat kabelwerk voor 40 gram)
Ukraine - LA County - Duitsland Vanavond mijn pakje in ontvangst mogen nemen en zo kan het dus ook Werkelijk perfect verpakt. Zelfs nog een extra lat in de hoek van de doos om indrukken te voorkomen. De kwaliteit van de spullen is gewoon goed te noemen. Natuurlijk was ik redelijk nieuwsgierig naar de gewichten en die vielen niet tegen. Geen Kappa gewichten maar wel weer bijna 2 ons lichter als de Vulture ...... linker tip 235 rechter tip 237 (beide incluis verbinder) midden paneel 429 stab 49 tail & fin 81 romp voorzijde 104 totaal 1135 grams Samen met deze spullen is een eindgewicht rond de 1600 gram waar ik naar streef.
Bijna De romp is als eerste vliegklaar en de weegschaal geeft aan voor dit onderdeel 610 grammetjes. (35 gram toegevoegd ) Veel gewicht heb ik bespaard, door de voor het kielvlak meegeleverde carbon push rod niet te gebruiken, maar door het kielvlak aan te sturen met pull-pull. Ook heb ik de opbouw iets aangepast (servo's naar voren) waardoor een eerste test liet zien, dat ik nagenoeg perfekt uitkom met het zwp. De vleugel zal in totaliteit iets onder de 1000 gram op de weegschaal brengen (morgen meer....) zodat een vliegklaar gewicht van 1600-1610 gram mogelijk lijkt.
Peggy Pepper; buitenloper. Het Osprey rompje is, ondanks dat er een 38 mm spinner op moet, redelijk "eng" Om de draden van de motor aan de kant te houden heb ik van wat ronslingerend kool/kevlar weefsel/epoxie een ringetje gemaakt met de buitenzijde van de romp als model. let niet op de rafels Dit ringetje schuif ik dan in de romp, de motordraden aan de buitenzijde houdend. De motor kan natuurlijk vrij draaien en de draden worden mooi aan de kant gehouden 5 minuten werk en zeker wetend dat de draden niet doorgeschuurd gaan worden
RTF Morgen plaatjes maar de Osprey is "Ready to Fly" Een ietsie pietsie meer werk als verwacht maar morgen gaan 1610 grammetjes vliegen. Yes, 1610 grammetjes
Hi Dirk, Ook bij de Osprey is de staartlengte naar mijn smaak aan de korte kant. Eerst maar eens gaan vliegen en kijken hoe dit alles zich gedraagt maar de verhoudingen lijken allemaal vrij aardig te kloppen (op papier is al een nieuwe staartboom klaar. Winterprojectje )
Je hebt het zelf al wel eens tegen mij gezegd: je bent een eigenzinnig mannetje. Het wordt zoals jij het wilt, en niet anders. En gelijk heb je! Ik ben benieuwd naar je verslag.
Tsja, dat heb je, wanneer je een eigen mening hebt Maar zoals ik al eerder aanhaalde; eerst eens een paar keer vliegen met die hap
Wat zit je nou nog te Modelbouwforummen?! Hup, vliegen met die hap. Het is mooi weer, maar op Buienradar zie ik de eerste bui bij jullie al onderweg zijn ... Hup! ;-)