De perikelen van een modelbouwvereniging.

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Arnoldusie, 1 sep 2010.

  1. Lochii

    Lochii

    Lid geworden:
    14 apr 2009
    Berichten:
    1.564
    Locatie:
    Het land van Maas en Waal
    Dat verhaal komt naar ons idee niet van de gemeente. Men heeft ons toegezegd dat de informatie kwam uit de notulen van de raadsvergadering, maar die vond pas de volgende dag plaats. Raar, want ik heb nog nooit notulen gezien voordat er een raadsvergadering plaatsvond. Ik ben er vrijwel zeker van dat BB het verhaaltje opgehangen heeft bij de Gelderlander.

    @leo-rcc: Morgen hebben we een bijeenkomst van de vereniging om iedereen nu uit te leggen wat er allemaal speelt e.d. Hier zal ook wel besproken worden wat we zullen doen. Maar aangezien we nog geen dwangsom ontvangen hebben, zie ik het probleem niet echt in om gewoon te gaan rijden. We hebben nog niet officieel te horen gekregen dat we er niet meer mogen rijden, toch?
     
  2. Jasper Tielen

    Jasper Tielen

    Lid geworden:
    3 jul 2010
    Berichten:
    615
    Locatie:
    Kedichem
    Hier lees ik toch dat de boete reeds opgelegd was en dat de burgemeester telefonisch bevestig heeft dat het bericht klopt.
    Je zou dus ook je post niet kunnen openen (en het aangetekende exemplaar weigeren) en zeggen ja sorry ik heb niets ontvangen.
    Denk niet dat ze daar in trappen
     
  3. Arnoldusie

    Arnoldusie

    Lid geworden:
    2 mei 2009
    Berichten:
    270
    Locatie:
    Beneden Leeuwen
    We hebben de brief nog steeds niet binnen dus hebben we besloten om morgen gewoon weer te gaan rijden. Als er hier mensen zijn die zich geroepen voelen om ons te steunen dan zijn ze, met hun auto morgen vanaf 1 uur van harte welkom op de baan aan de Spijkerstraat in Beneden Leeuwen.
    De koffie is gratis en voor een hapje en een drankje betaal je kleine vergoeding.
     
  4. Manta

    Manta

    Lid geworden:
    1 mrt 2010
    Berichten:
    2.563
    Locatie:
    Zwolle
    Ik zou julie graag willen steunen maar het is te ver voor mij (Zwolle).
    Succes en hou ons op de hoogte!
     
  5. Jasper Tielen

    Jasper Tielen

    Lid geworden:
    3 jul 2010
    Berichten:
    615
    Locatie:
    Kedichem
    Nog (slecht) nieuws hier?
    Of is alles rustig geweest.
     
  6. Lochii

    Lochii

    Lid geworden:
    14 apr 2009
    Berichten:
    1.564
    Locatie:
    Het land van Maas en Waal
    Afgelopen week hebben we nog gereden. Geen sein van BB gezien, noch andere instanties zoals de gemeente. Op maandag hebben we de brief opgehaald bij het postkantoor en daar stond in vermeld dat we uiterlijk 1 oktober de boel ontmanteld moeten hebben. Jammer maar helaas.

    Intussen zoeken we vrolijk verder naar een terreintje :) Ik ben geen organisatie van onze vereniging, maar omdat mijn vader voorzitter is krijg ik wel het een en ander mee van wat er allemaal speelt. Hier zijn wel vorderingen in maar ik weet niet tot in hoe verre ik dit al bekend mag maken :p

    We geven in elk geval niet op, en we weten dat we genoeg leden hebben die ons willen steunen en ook lid zullen blijven; dat mocht wel blijken uit de vergadering die we een tijdje terug gehad hebben.

    Groetjes
    Erik
     
  7. Jasper Tielen

    Jasper Tielen

    Lid geworden:
    3 jul 2010
    Berichten:
    615
    Locatie:
    Kedichem
    OKe jammer van de huidige baan.

    Maar succes met de eventuele nieuwe "legale" baan.
    wellicht ook nog een leuke subsidie van de gemeente uit te slepen omdat je met de vereniging iets voor anderen doet.
    Een collega van mij had pas een buurtfeest georganiseerd en die kreeg daar 500 euro voor van de gemeente.

    Wellicht dat er dus ook zo'n potje is bij jullie gemeente en dat bestemd is voor sociale doeleinden zoals het van de straat houden van de jeugd.

    Kijk als ze een jeugdhonk laten neerzetten kost dat ook minstens 2500 euro en dan nog het onderhoud en zo.

    Dus met een beetje geluk pak je nog een klein beetje start budget voor baanmatriaal.
     
  8. gooferd

    gooferd Guest

    Ook ik ben lid van desbetreffende vereniging, en ook ik denk dat we gewoon aan het kortste eind trekken. Het is dus duidelijk dat de baan ogeruimt moet worden (jammer maar helaas), maar dat we er toch positief tegen aan moeten kijken, en dat het bestuur wel weet waar ze mee bezig zijn. Ook rc maas en waal krijgt weer een baan. Tot die tijd lekker de hobby blijven uitoefenen, waar dan ook.

    Groet joop...
     
  9. Lochii

    Lochii

    Lid geworden:
    14 apr 2009
    Berichten:
    1.564
    Locatie:
    Het land van Maas en Waal
    Vandaag de baan maar voor een groot deel ontmanteld. De baan is nog wel te onderscheiden van het gras maar de rijderstelling, baanafzetting etc zijn allemaal weg gehaald. Best jammer als je alles wat je zo in een jaar tijd hebt opgebouwd, in een dagje weer mag afbouwen.

    Maargoed, het is niet anders; en net wat Gooferd zegt, we blijven bezig :)

    Morgen gaan we met een paar man een dagje rijden bij ORMCO is Oss, ben benieuwd hoe me dat af gaat, haha!
     
  10. Jasper Tielen

    Jasper Tielen

    Lid geworden:
    3 jul 2010
    Berichten:
    615
    Locatie:
    Kedichem
    zonde om het te moeten afbreken.
    Succes met een nieuwe locatie alvast.
     
  11. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, Belgiƫ
    Gewoon op straat gaan rijden voor BB zijn deur. Zonder uitlaat liefst :)
     
  12. Arnoldusie

    Arnoldusie

    Lid geworden:
    2 mei 2009
    Berichten:
    270
    Locatie:
    Beneden Leeuwen
    Wij zoeken een oplossing, geen confrontatie.

    We horen wel vaker wat we kunnen doen om die man te treiteren maar we kunnen vweel beter ons naar de wet schikken en gewoon opnieuw proberen te starten met een circuit. Dit keer alles tot in de puntjes geregeld. En dat gaat ons lukken ook.
     
  13. Jasper Tielen

    Jasper Tielen

    Lid geworden:
    3 jul 2010
    Berichten:
    615
    Locatie:
    Kedichem
    19 jaar en dan zo'n onzin opmerking.
    En ook nog zonder uitlaat met een 2-takt doe serieus man.
     
  14. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    2 Jaar geleden is bij ons in het dorp een huis afgebrand met oud op nieuw omdat een vuurpijl was omgevallen en tegen het huis was aankomen (onder het dak).

    Voor hetzelfde geld was de hut in de fik gevlogen met mensen erin ... slim :confused:
     
  15. Koenie

    Koenie

    Lid geworden:
    1 aug 2009
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Hoogmade (vlakbij Leiden )
    Wss is die teveel een mietje om het echt gedaan te hebben en wilde die alleen maar stoer doen.. Je bent wel een mogool om dit stoer te vinden, maar goed.. Je hebt soms van die mensen, en als je ze in het echt ontmoet en het erop aankomt durven ze niks.
     
  16. RCW

    RCW

    Lid geworden:
    25 jan 2009
    Berichten:
    1.777
    De beste manier om de BB te "treiteren" is met toestemming/subsidie van de lokale bestuurders een ubermooie baan creeeren.;)

    Succes jongens!!
     
  17. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.963
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Yep, het liefst ongeveer 10 meter buiten de "invloedssfeer" van BB.

    Ik ben ooit ook eens met de vliegschool weggestuurd van een bepaalde lokatie door de lokale geitenwollensokkenridder, maar een gat in de wet staat mij toe om daar in mijn eentje nog steeds te vliegen (het gat in de wet wat "wildvliegen" heet), zonder dat GWSR daar wettelijk ook maar iets aan kan doen. Ik heb hem daar ook van tevoren op gewezen, maar het was alsof je tegen een muur praatte.

    Erg leuk om toe te kijken hoe hij iedere keer dat hij langs rijd, sip kijkt en iets meer gas geeft om zo snel mogelijk van die nare aanblik verlost te zijn.....

    Overigens, ik vlieg niet op die plek om GWSR dwars te zitten, het is gewoon een geschikte plek om proefvluchten te doen op momenten dat ik regulier niet op onze vaste plek terecht kan. Ik maak er ook bewust niet al teveel gebruik van om de zaak niet op de spits te drijven. Maar het is een leuke bijkomstigheid....:p

    Groet, Bert
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2010
  18. Manta

    Manta

    Lid geworden:
    1 mrt 2010
    Berichten:
    2.563
    Locatie:
    Zwolle
    Wat zou er gebeuren als BB een acountje aanmaakt bij MBF en dit draadje gaat meelezen? Laat staan gaat reageren?

    Dat zou wat zijn;):rolleyes::pc:
     
  19. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.963
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Zou ik niet al te bang voor zijn.

    Geitenwollensokkenridderverenigingen en BBverenigingen hebben daar vaak mensen voor speciaal in dienst, die bijvoorbeeld lokale kranten afstruinen op vergunningaanvragen om gewoon stelselmatig bezwaar aan te tekenen. Maar die zijn heel anders: die blijven beleefd en gaan niet dreigen.

    Deze BB is waarschijnlijk een "lone ranger" en die worden beheerst door hun emoties. Slim genoeg om te weten wat ze wel of niet kunnen maken, maar hun afkeer wint het meestal van hun doelstelling, dus zijn ze meestal niet slim genoeg om op zo'n forum te kijken....

    Daar zou ik me in elk geval niet druk over maken. Het word lastiger tegen de tijd dat deze offroad club een vergunning probeert aan te vragen.

    Als je mazzel hebt en een begripvolle ambtenaar treft, dan plaatsen ze de aankondiging van de vergunningsaanvraag in de zomervakantie of zo... Deed de ambtenaar die ons geholpen heeft in elk geval wel! Ben ik 'm nog steeds dankbaar voor.

    Groet, Bert
     
  20. H.v.Kolcentur

    H.v.Kolcentur

    Lid geworden:
    9 feb 2010
    Berichten:
    83
    Locatie:
    puiflijk (gelderland)
    ik ben lid van deze vereniging en mijn mening is dat mensen zoals bb nooit opgegroeide mensen zijn die mensen met een creative hobby lopen te pesten en lopen aftezeiken.
    en denken dat ze meer zijn dan andere mensen (iedereen is gelijk!!!!)
     

Deel Deze Pagina