De perikelen van WdeW;

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door WillydeWoofer, 9 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.878
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Dit is typisch een reactie van iemand die zich op zijn penis getrapt voelt maar stiekum weet dat het wel de waarheid is.
    Ik ben namelijk niet de enige die ziet dat er in de opleiding vam Wil van alles fout gaat.

    Maar wat als ik Wil wel zijn brevet kan laten halen, eventueel op een veld hier in Duitsland of ergens anders in Nederland.
    Zijn jullie dan ook zo gepikeerd dat het niet geaccepteerd wordt of mag hij dan gewoon vliegen.
    En nee, geen vriendjes die examinator zijn maar echte goede knvvl examinatoren.

    GJ
     
  2. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.416
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Ik vind alles prima. Laat m lekker z'n brevet halen. Maakt me niet uit wie het hem leert. Als ie z'n kisten maar heel houdt en gezellig kan vliegen. Mag jij zelfs met de eer strijken.
     
  3. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.216
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Gewoon maar eens proberen denk ik. Wel ‘moet’ Wil die bepaalde glitches er uit studeren... anders blijven de kisten de grond in slaan...
    De andere factor is stress...

    Kweenie... maar dat zuip je weg met bakken koffie...

    Knvvl examinator is knvvl
    Examinator...

    Ach... eer... gaat het niet om toch... en anders... Wil schrijft alles hier van zich af en komt onder het vergrootglas van goede adviezen...

    Ik had soortgelijke toubelures nimmer neer gepend... mwaghhhh
    Het relaas schept ook verwachtingen...
     
    Laatst bewerkt: 8 sep 2020
  4. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.878
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Het gaat bij mij niet om de eer.
    Ik probeer gewoon iemand te helpen zonder dat het honderden euros kost.
    Dat lukt niet met de huidige instructeur.
    Ik had echt gehoopt dat ie bij de Hawks bij een goede club kwam waar ie de basis zou leren.
    Nu 2 kisten verder, blijkt dat dat dus gewoon niet lukt door een falend lessysteem.

    Maar ik trek me even terug uit deze discussie want Wil wordt de dupe van mijn uitspraken.
    Beetje zielige reactie van een waarschijnlijk onzeker bestuur die ziet dat inderdaad hun lessysteem faalt.
    1 tip nog...
    Leer er van zodat niet meer nieuwe leerlingen de dupe worden van het "de blinde leidt de lamme" systeem.
    Veel mensen kennen mij, hebben les of tips van mij gehad en weten ook waar ik het over heb.
    H.B Busking zal dat ook bevestigen, dus ik ben niet zomaar een of andere betweter.
    P.S. bij brevetvliegen zal ik Gerben vragen examinator te zijn, veel strikter kan je ze niet hebben.


    GJ
     
    Laatst bewerkt: 8 sep 2020
    MicropropSport vindt dit leuk.
  5. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.829
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Weet je nog dat ik ook een stukje met de Ion Pro heb gevlogen. Samen met Rene bij de club bij Schiphol.
    Voor mij ging dat lekker snel. Ik heb geen schrik voor snelheid, veel anderen wel merk ik.
    De Wot met Axi motor op 6 cellen versnelde ook enorm. Dat klonk ook fantastisch, heel de omgeving galmde.
    Ik zette hem alleen open, als hij in een mooie rechte lijn voor mij langs kwam. Dus als het goed voelde! Ook ik heb veiligheid hoog in het vaandel.
     
  6. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.829
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    GJ en ik gaan eerst samenwonen en daarna trouwen :D. Maar alleen als jij zere monie meester wilt zijn.
     
    jve vindt dit leuk.
  7. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.829
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Woon je dicht bij de Efteling J.W. :D. Waarschijnlijk aan de kant van het Sprookjesbos.
     
    jve vindt dit leuk.
  8. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.829
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Schrijven doe ik allemaal voor jullie, mijn trouwe volgers :D. Ik moet toegeven, er wordt wel eens iets aangedikt voor het verhaal en de humor.

    Vlieg elkaar niet teveel in de haren mannen ;) een beetje kan geen kwaad. Dat is de mooie hobby niet waard.
    En maak je vooral geen zorgen over mij. Ik vind mijn weg wel in modelvliegland.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  9. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.301
    Locatie:
    Noord Brabant
    Ja met een hulpje vlak in de buurt.
    Oh ja? met zo af en toe een trage ongecontroleerde reactie, duidelijk een eigen overschatting.
    Veiligheid bij het modelvliegen begint bij jou(w) al in de basis die totaal ontbreekt, bij het naar het veld komen en de accu's thuis laten.
    Menig clubgenoot / passant zal dat waarderen!

    Ja dat druipt er ook wel eens overduidelijk vanaf.

    Ik heb een heel makkelijke oplossing, als je de accu's een keer wel mee hebt genomen, dus als het onveilig wordt voor de omgeving.
    Vlak voor de start van het crash materiaal, doe je op duim en wijsvinger van de rechterhand een druppeltje secondelijm en pak dan de rechter stick op de zender vast.
    Dat lost alle problemen op qua traag reageren en de oops momentjes van vlak voor de crash.:)
     
    Cnn en Peter Houweling vinden dit leuk.
  10. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.829
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ik ben samen met Willemien de Woofer een eigen vliegtuig aan het ontwikkelen. De You Can Crash.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  11. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.416
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Je hebt geen humor, da's jammer
     
  12. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    Om een heel klein beetje ertegenin te gaan.. @GJVO ...
    al eerder gemeld..

    maar ik vind persoonlijk dat de basis over vliegen gaat.
    een instructeur heeft natuurlijk de vrijheid om zelf wat extra's te leren, no problemo.
    Maar ik ga een leerling echt niet zelf in diverse moeilijke situatie's brengen, kijken wat ie doet.

    Meestal hoor ik dan naast me "o, jij bent weer bezig zeker", en dan doen ze niet 100% moeite omdat ze al weten dat ik het gedaan heb (en dus oplet)
    In mijn optiek brengt een leerling zichzelf vaak genoeg in een moeilijke situatie. hebben ze mij echt niet voor nodig.
    ik laat het ze zelf oplossen, grijp pas in als het echt misgaat of als mn geduld op is.

    als ik iemand aan de les heb met moeilijkheden bij uitdagende situaties, gaan we kunstvlucht oefenen.
    vertrouwen opbouwen.
    gewend raken aan hoe het toestel eruit ziet in de diverse orientaties.
    bv scheef op de wind een looping in. toestel gaat wat geks doen, laat ze het maar oplossen.

    ligt ook nogal aan iemands vliegstijl.
    een rustig vlieger, zal zichzelf niet snel in een situatie brengen waarbij de kist spontaan om zijn as gaat.
    een wilde vlieger dan weer eerder.

    Maar, als ik jouw verhaal zo hoor, is het vliegtechnisch goed voor elkaar, het is puur de paniekreactie.
    En die is gewoon moeilijk om "eruit te oefenen"..
    zeker als iemand al zo lang vliegt.
    Blijkbaar als iemand naast hem staat om te vertellen wat er moet gebeuren, is het zelfvertrouwen hoog.
    blijkbaar als hij Wil het zelf moet verzinnen, duurt het net te lang, paniekreactie.
     
  13. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.416
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Da's wel humor
     
  14. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.829
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ik heb vorige week voor de crash twee prima vluchten gemaakt. Hiermee is het zelfvertrouwen weer terug.
    Dat zal best raar overkomen(na een crash), maar ik ben gewoon optimistisch gestemd.
    Mijn gevoel zegt me, dat het vliegen helemaal goed gaat komen. En dat gevoel klopt 9 van de 10 keer.
    In principe leer je bij elke vlucht weer wat bij.
    De laatste crash was volgens velen ook een " lastige" .
    Gebeurt er weer iets onverwachts, dan ga ik eerst even niks doen. En " het gas niet dichtzetten en geen up-trekken"
    zit er nu wel ingehamerd. Ik leer ook hier weer dingen.

    Positieve Wil groet U allen.
     
    Arnold 85 vindt dit leuk.
  15. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.829
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Als ik net zo goed kon vliegen als grappen bedenken, bestonden de Perikelen niet eens ;) :D.
     
    jve vindt dit leuk.
  16. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.829
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Soms vallen we in herhaling. Das niet zo heel vreemd na 2635 reacties. Ik bedoel 2636 :D.
     
  17. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.829
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Mede daardoor heb ik besloten te stoppen met dit topic.
    Zou de moderator hem willen sluiten.
    (dit is echt geen grap)
     
  18. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Op verzoek het topic gesloten.
     
  19. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.829
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Wil is ook in te huren voor feestjes en partijen. Alwaar hij een graag gezien gast is.
    (plaatseer zelf de lachebekkies)
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  20. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.829
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Nou ............ kappen met mij zo te plagen :D.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina