De perikelen van WdeW;

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door WillydeWoofer, 9 jul 2018.

  1. brutus

    brutus Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    21.929
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Grote verrassing vannacht, om kwart over twee de motor naar brugbediening gegeven, en een half uurtje later maar eens gaan kijken wat die mannen daar op de brug allemaal aan het uitspoken waren, en ik hoor vanaf de stuurstand "Nou, da's de eerste keer dat ik jou ergens aan boord tegenkom"...

    Ofwel Justus kan niet alleen vliegen, hij kan ook heel erg prima scheepjes naar buiten sturen :D

    Was effe gezellig, Justus!
     
    Arnold 85 en Jonkje vinden dit leuk.
  2. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    3.695
    Locatie:
    Rijnsburg
    Als ze mij op de vliegclub(s) naar bootjes vragen ga ik af als een wekker (niet doen dus..tenzij je de tijd hebt:p) en nu kon ik op een schip even over vliegtuigjes praten.....heel gezellig!

    Dan is van de Europahaven naar zee ineens en wel heel kort reisje......hopelijk een volgende keer naar Dordt ofzo;)(alleen heb ik daar op de 'werkvloer' geen enkele invloed op helaas)
     
    H.B.Busking en Jonkje vinden dit leuk.
  3. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.317
    Locatie:
    Heerenveen
    Bert, dan moet Justus ook maar leren helivliegen bij ons, hebben we drie man om over bootjes te kletsen
     
    Justus vindt dit leuk.
  4. WillydeWoofer

    WillydeWoofer

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    2.739
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Hij is op voorraad. Ik ga hem vanmiddag halen.
    Er komen wel voorrij kosten bij heh :D.
     
  5. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    5.597
    Locatie:
    daar waar ik vlieg
    Is goed zeg het maar :)
     
  6. WillydeWoofer

    WillydeWoofer

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    2.739
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Nee hoor :D
     
    serge pot vindt dit leuk.
  7. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    5.597
    Locatie:
    daar waar ik vlieg
    Vandaag niet gevlogen wel genoten in het vulkaanmeer IMG_20200731_185118_579.jpg IMG_20200731_185159_162.jpg
     
    AHoogendijk en easy vinden dit leuk.
  8. WillydeWoofer

    WillydeWoofer

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    2.739
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Het ziet er prachtig uit.
     
    serge pot vindt dit leuk.
  9. H.B.Busking

    H.B.Busking Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    9.262
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Maare is idd schitterend vaarwater voor modelbootjes... hydrofoils en watervliegertjes...
    laatste zal wel niet mogen...
     
    serge pot vindt dit leuk.
  10. AHoogendijk

    AHoogendijk

    Lid geworden:
    24 mei 2012
    Berichten:
    988
    Locatie:
    Krabbendijke
    Die laagste wordt op gevaren volgens mij.

    Is een mooi gebied daar.
     
    serge pot en H.B.Busking vinden dit leuk.
  11. WillydeWoofer

    WillydeWoofer

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    2.739
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Gisteren gearriveerd bij GJ's Vieg- en Bbq Paradijs.
    Vandaag zweefhellingvliegen of iets dergelijks.
    Serge blij gemaakt met een nieuwe klapprop.
     
    jve, serge pot en Hans V vinden dit leuk.
  12. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    5.597
    Locatie:
    daar waar ik vlieg
    Waarvoor nog dank Willy. Hij zit er al op ;)
     
  13. WillydeWoofer

    WillydeWoofer

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    2.739
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Gerne gemacht Herr Pot.
     
  14. WillydeWoofer

    WillydeWoofer

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    2.739
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Vandaag is het vliegen begonnen, onder supervisie van vriend Gert-Jan.
    Collega B. was al eerste aan de beurt op een mooie helling niet ver weg. Hier troffen we Serge en Berry aan, die al driftig van de thermiek gebruik aan het maken waren.
    Bereidwillig werd collega B. door beide heren binnengeloodst bij de landing bovenop de heuvel. Veel leerzame momenten m.i.

    Na een natje en een droogje onderweg kwamen wij aan bij de vliegclub van GJ. Ik moest en zou de tolvlucht leren, of ik nou wilde of niet. Daar zag ik toch wel tegenop. Inmiddels had ik begrepen, dat die voor elk vliegtuig anders kon zijn. Vandaar natuurlijk de verschillende adviezen. Het plan, hoe werkt dat het best met deze FunCub, werd gemaakt door GJ.
    Wat bleek? Het engste moment, de tol opheffen, bleek het best met de knuppels los, te gaan. Daarna upgeven en de motor weer aan. De oefeningen werden op grote hoogte gedaan en ook nog boven het dal.
    Het dal bleek achteraf niet nodig.
    Voor mij was het een overwinning.
     
    Thedo, jve, H.B.Busking en 4 anderen vinden dit leuk.
  15. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    11.228
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik heb hem eerst op hoogte de snelheid eruit laten nemen en gekeken wat de Funcub dan deed, ik ken het model niet.
    Nou, hij deed zijn neus naar beneden en viel recht omlaag.
    2e keer, weer snelheid eruit en dan up en rol.
    Deed niks, viel weer naar beneden en begon te rollen, dat is het ook niet.
    3e maal, snelheid eruit, richting en hoogte.
    Hoppa, 3 rollen.
    Ik zei tegen Wil, alles los, en ik hoorde de knuppels in de veren vallen.
    En daarna, en nu rustig hoogte trekken en doorvliegen.
    Nog een paar keer geoefend en hem 5 rollen laten maken.
    Hoogteverlies was maar een meter of 50 vanaf een beginhoogte van 100-150 meter.
    Dus ruimte zat.
    Vandaag oefenen om hem op het juiste moment terug te krijgen en dan ook weer de juiste richting op te vliegen.

    Is op zich niet nodig want de tolvlucht is er om het model te redden uit een zogenaamde overtrek en dan maakt het niet uit hoe je eruit komt maar het is mooier als je weer tegenwinds uitkomt.

    Maar ik kan het nog steeds, les geven en mensen er doorheen kletsen, ik kan het model namelijk niet overnemen, verkeerde mode.

    GJ
     
    serge pot, jve en H.B.Busking vinden dit leuk.
  16. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    11.228
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Vandaag weer een milestone voor Wil.
    Hij mag het zelf vertellen maar hier alvast de foto gemaakt op het veld van http://www.mfc-walsdorf.de/
    IMG_20200803_132253.jpg


    GJ
     
    Antonio69 vindt dit leuk.
  17. WillydeWoofer

    WillydeWoofer

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    2.739
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    De tweede vliegdag in de Eifel.

    Gisterenavond nog een nieuw vliegtuig, Wot Trainer, definitief afgesteld en in de zender gezet.
    Vanochtend een staafje in het stabilo van een E-Flite gezet en GJ onder druk gezet om zijn Ion in zijn zender te zetten. Wij vonden dat hij ook maar weer eens moest vliegen.

    Daarna, gedrieën vertrokken naar het veld van een bevriende vliegclub.
    GJ begon met zijn Ion Pro. Wat een slaapverwekkend traag ding, was zijn eerste reactie. Tja, 200km per uur is natuurlijk ook geen snelheid . Tenminste als je altijd met een Avionik met 7500 watt hebt gevlogen.

    Daarna mocht ik met de Wott Trainer mijn allereerste maiden doen. Het toestel eerst even rond laten rijden, tegen opstijgen aan.
    Het voelde wel goed. Vervolgens met GJ uitvoerig de te vliegen route besproken. Als laatste het toestel in het midden van het veld gezet. En daar ging de eerste maiden. Natuurlijk was dat best spannend, maar het lukte om al het geleerde in de strijd te gooien. Maar goed ook, want GJ vliegt een geheel andere modus. Tijdens het eerste rondje wat getrimd en Dual Rate omgezet.
    De grootste uitslagen bleken totaal overbodig en GJ had deze ongeveer gehalveerd op de schakelaar. Hij vloog daardoor een stuk rustiger.
    Daarna overshoots gaan doen, met aanwijzingen van GJ. Tot slot het toestel vrij netjes aan de grond gezet. En een hand gekregen van de meester. En trots dat ik was op mijn eerste maiden.

    Uit voorzorg toch maar even de handen ontsmetten met het spuitflesje. En nog maar net op tijd ontdekt dat ik met de secondenlijm aan de wandel was.

    En toen begon het te regenen. Grrrr.
     
    Thedo, Hans V, H.B.Busking en 4 anderen vinden dit leuk.
  18. Arnold 85

    Arnold 85

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    805
    Locatie:
    Lunteren
    Klinkt uiterst positief allemaal! Gefeliciteerd met je eerste geslaagde Maiden!
    Je kunt het weer lekker brengen allemaal
     
  19. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    11.228
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik heb jaren met RFM Surprises gevlogen met 6500 watt.. geen Avioniks, dan was ik wel wereldkampioen geworden .
    Maar de maiden ging echt vlekkeloos.
    De uitslagen waren mechanisch zoals het hoort, binnenste gaatje servo, buitenste gaatje roerhoorn.
    Daarmee zaten we op de maximale voorgeschreven uitslag.
    Ik vond dat te groot dus heb uit voorzorg de dualrate op 65 procent gezet.
    Eerst Wil verteld wat het plan was en welke richting hij moest vliegen.
    Aarzelend ging hij wat taxien.
    Ik zei, ik lul je er wel doorheen en toen was het van gas erop en gaan.
    Ik heb hem hoogte laten maken en toen gevraagd hoe hij stuurde, beetje veel uitslag zei hij.
    Dual rate schakelaar om en dat was perfect.
    Toen in de wind laten sturen en alles losgelaten om uit te trimmen.
    Hij moest iets up getrimd worden dus ik heb 4 klikjes gedaan en toen vloog ie neutraal.
    Daarna Wil wat circuitjes laten vliegen en na een paar minuten door een overshoot op 5 meter hoogte heengepraat.
    Om voor te bereiden op de landing.
    Het volgende circuit heb ik hem de landing ingepraat en hij zette hem perfect en netjes aan de grond.
    Hand gegeven en zoals het hoort bij een maiden heeft Wil getrakteerd.
    Mooie vlucht!
    Gefeliciteerd.

    GJ
     
    jve en H.B.Busking vinden dit leuk.
  20. brutus

    brutus Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    21.929
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Gefeliciteerd, Wil! De eerste echte zelf gevlogen maiden is toch altijd een heel belangrijke stap in iemands modelvlieg-carrière
     
    Hans V vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina