Ik ben heel tevreden met wellpower...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Verder sta ik in tweestrijd. Zal ik wel of niet (onder begeleiding van GJ) met de Ion Pro+ gaan vliegen. GJ denkt dat ik het kan.
Maar volgens clubgenoten heeft hij veel te dunne vleugels voor mij. Hij zou daardoor zeer snel gevlogen moeten worden en dat zou ik niet kunnen.
Wie weet wat wijsheid is?
Vergelijk het eens met autorijden... Als je nu ineens (samen met instructeur) in een Ferrari stapt voelt dat onwennig, tuurlijk laat je hem wel ff wat harder gaan dan je normale auto! Maar je gaat niet meteen planken en smijten...Dus zolang je geen gekke dingen gaat doen of denkt net zo hard ermee te kunnen rijden als een ervaren iemand... Dan zal je gewoon een zeer gave rit hebben. En de rit erna voelt al meer vertrouwd, en de rit daarna nog meer, enz...
Gerben heeft nooit met je gevlogen dus die kan geen mening geven.
Mijn mening weet je.
Na mijn tips destijds op het veld ben je ook beter gaan vliegen en hebt wat meer vertrouwen gekregen.
Ik durf te zeggen dat je die Ion makkelijk kan vliegen.
Het is geen F5B kanon, hoewel iemand die een motorkist kan vliegen dat ook kan vliegen.
En dat ie in bochten uit de lucht valt, hoe komen ze erbij?
Geen enkele kist valt in de bocht uit de lucht, als je hem maar laat lopen en niet de snelheid eruit trekt.
De Ion is voor jou zoals elke nieuwe kist voor iemand is, je moet hem leren kennen, hoog in de lucht kijken hoe langzaam hij kan en hoe hij zich gedraagd.
Dat kan ik voordoen maar je moet het echt zelf "voelen".
Maar dat geldt voor de Mentor, de Shark en de Wind 110 en elke andere kist die je zal gaan vliegen.
@Bassie
Ik heb ook Wellpower gehad in de F5B kisten.
Wolf Fickenscher vloog ook Wellpower en voor Wil heb ik ook Wellpower aangeschaft.
Niet te duur (Lindinger) en prima cellen.
En deze hebben WELL power.
GJ
Ja, een scheef stabilo heeft een negatie werking op de vliegeigenschappen. Door de schuine stand krijgt het stabilo zijdelings oppervlag. Het fungeert nu dus ook als richtingsroer. Als te up/down stuurt, stuur je ook links/rechts. En dat vliegt voor geen meter, zoals je zelf al bemerkt hebt.
Yep.. lossen, fatsoeneren en weer richten.
En de juiste lijm...
Dat zei ik al.
En die knoeiers op de club moet je eigenlijk helemaal niet meer aan je vliegtuig laten zitten.
Niet gehinderd door enige kennis EPP repareren met een sloot secondenlijm...
Neem de ZAP poxy, lijn alles uit, zet streepjes op de zijkant, doop sateprikkers in de epoxy en fixeer daar alles mee.
Dan is het weer OK
GJ
Eindelijk de regen en de onweer...
Als ze nou meteen gezegd hadden dat het in de avond zou komen dan was ik wel komen vliegen..
Had ik je kreupele Mentor kunnen zien vliegen.