de plinker

• Topicstarter Topicstarter scoob
  • Startdatum Startdatum
S

scoob

Guest
hoi

ik wil de plinker gaan bouwen maar voor ik eraan ga beginnen wil ik graag weten of dit een bruikbaar beginners toestel is.
heeft er iemand ervaring met dit toestel??

alvast bedankt

heb nog geen maten genomen maar het lijkt erg op een charter. (vind ik)

ik wil je de tekening wel mailen, misschien dat je er dan meer van kan zeggen

Wat ben je er mee van plan :?: , het zier er uit als een park flyer. :?

ik wilde hem een beetje opschalen en ermee gaan leren vliegen

Pfew :!: 8O , ik zou lekker een Charter bouwen of een Calmato kopen of een taxi ofzo. :wink:

dit is dus niet geschikt als beginnerskist?
dan ga ik op zoek naar tekeningen van 1 van die 3 toestellen

Nee :nooo: , ik zou lekker iets nemen wat voor de job at hand getekend is.
Er is plenty van dat soort spul beschikbaar. :lol:

Ook kant en klaar tweede hands :wink:

arf bedoel je?
ik bouw het liefst zelf, dat vind ik leuker en is vaak financieel ook aantrekkelijker, heb veel materiaal en onderdelen toch al liggen.
(weet je ook beter hoe je het model moet repareren, en dat gaat zeker voorkomen vrees ik)

Het scheelt tegenwoordig niet zoveel meer of je van tekening iets zelf bouwt, of een AFR koopt. :roll:
Maar ik ben ook een voorstander van scratch building, gewoon leuker. :lol:

En je hebt altijd iets bijzonders. :wink:

scoob, zelf bouwen ok, maar dan ook nog meteen een bestaand model uitvergroten enzo zou ik niet doen.
als ik jou was en je wilt zelf bouwen zou ik een leuke door bouwen die bestaand is zoals een charter van robbe, een laser models ibis of een gratplanes pt 40 of iets in die trend.

was eigenlijk al op zoek naar een tekening van een charter maar die heb ik op het www nog niet kunnen vinden :?

jacques zei:
Pfew :!: 8O , ik zou lekker een Charter bouwen of een Calmato kopen of een taxi ofzo. :wink:

De Taxi-III van Graupner is ook nog eens oer sterk. Iemand bij mij op de club heeft hem met een OS .46LA. Hij vliegt er zowat 3D mee en het kistje houd het prima vol. Hij heeft er ook al een aantal crashes mee gehad. De motor was op en liep niet betrouwbaar meer, en dat gebeurd natuurlijk net op het moment dat het het slechtste uitkomt. Maar veel schade was er meestal niet. Hij heeft hem nu in de winter omgebouwd tot taildragger met ski's. Dat gaat ook heel leuk. Grondstart wil zelfs. Al zit er nu wel een 8cc MDS op. :)

ja maar hij wil zelf bouwen dus is dat al geen optie meer.

jaja ze zijn er nog de echte bouwers :wink:

Scoob,

Dit is opbouwend bedoeld: hoeveel ervaring heb je met het bouwen van modelvliegtuigen?

Gerben

met het bouwen van vliegtuigen heb ik geen ervaring alleen met boten en een hovercraft

Back