de protech airblade !

hey beste piloten hier
ik heb dit al geantwoord op een post van de airblade maar ik denk dat niemand dat nog opmerkt dus daarom deze nieuwe post!

vraagje ik heb deze ook protech airblade sinds vorige week aangeschaft,ziet er me wel leuk uit,maar ik heb niet echt de kans gekregen er mee te vliegen..

mijn vraag is bij hand launch moet je de vlieger stijl omhoog smijten of eerder vlakker?

en zijn er mensen met ervaring mee(hopelijk goede) maar ik ben beginner en heeft er iemand ervaring mee en wat vind ie van het vliegtuig qua speed en draaien enz? ik hoop dat hij niet zo slecht is als ik hier lees

en de afstelling hoe moet dat voor de roeren, recht te krijgen zodat hij goed keert moet je dan die ijzertjes omplooien want ik heb zo het gedacht dat als ik dit niet doe hij moeilijk langs een kant zal draaien hoop op snelle reacties en positieve lol majah tis nu te laat kheb hem al hopelijk heb ik er veel plezier mee:)

en oh ja laatste vraag blijft de airblade beetje zweven zonder motor aan?heb gelezen van wel ma wou toch graag eens weten

Ik heb zelf een Robbe Bandit. Dit model is vergelijkbaar, ook 102 cm spanwijdte, gewicht ca 500 gram (iets zwaarder). Vleugel ziet er hetzelfde uit. Alleen de romp is van ABS (kunststof).
Mijn Bandit moet je een flinke gooi geven, liefst zo vlak mogelijk. Als je hem te langzaam start overtrekt hij gemeen over een vleugel. Zo heb ik bij mijn eerste starts de vleugel geknikt (nieuwe moeten bestellen). Als je het vliegtuig omhoog gooit verliest hij teveel snelheid en kan hij ook wegvallen. Ik start de Bandit zonder motor, en als ik zie dat mijn afworp goed is start ik de motor en klim uit.
Mijn Bandit is behoorlijk snel, waarschijnlijk is jouw kist iets langzamer door het wat lagere gewicht. Het vliegtuig is niet heel stabiel en stuurt door de redelijk hoge snelheid toch vrij direct. Hij zal niet vanzelf uitrollen als je niets doet, de kist draait gewoon door.