de protech airblade !

hey beste piloten hier
ik heb dit al geantwoord op een post van de airblade maar ik denk dat niemand dat nog opmerkt dus daarom deze nieuwe post!

vraagje ik heb deze ook protech airblade sinds vorige week aangeschaft,ziet er me wel leuk uit,maar ik heb niet echt de kans gekregen er mee te vliegen..

mijn vraag is bij hand launch moet je de vlieger stijl omhoog smijten of eerder vlakker?

en zijn er mensen met ervaring mee(hopelijk goede) maar ik ben beginner en heeft er iemand ervaring mee en wat vind ie van het vliegtuig qua speed en draaien enz? ik hoop dat hij niet zo slecht is als ik hier lees

en de afstelling hoe moet dat voor de roeren, recht te krijgen zodat hij goed keert moet je dan die ijzertjes omplooien want ik heb zo het gedacht dat als ik dit niet doe hij moeilijk langs een kant zal draaien hoop op snelle reacties en positieve lol majah tis nu te laat kheb hem al hopelijk heb ik er veel plezier mee:)

en oh ja laatste vraag blijft de airblade beetje zweven zonder motor aan?heb gelezen van wel ma wou toch graag eens weten

Ik heb zelf een Robbe Bandit. Dit model is vergelijkbaar, ook 102 cm spanwijdte, gewicht ca 500 gram (iets zwaarder). Vleugel ziet er hetzelfde uit. Alleen de romp is van ABS (kunststof).
Mijn Bandit moet je een flinke gooi geven, liefst zo vlak mogelijk. Als je hem te langzaam start overtrekt hij gemeen over een vleugel. Zo heb ik bij mijn eerste starts de vleugel geknikt (nieuwe moeten bestellen). Als je het vliegtuig omhoog gooit verliest hij teveel snelheid en kan hij ook wegvallen. Ik start de Bandit zonder motor, en als ik zie dat mijn afworp goed is start ik de motor en klim uit.
Mijn Bandit is behoorlijk snel, waarschijnlijk is jouw kist iets langzamer door het wat lagere gewicht. Het vliegtuig is niet heel stabiel en stuurt door de redelijk hoge snelheid toch vrij direct. Hij zal niet vanzelf uitrollen als je niets doet, de kist draait gewoon door.
De zweefeigenschappen zijn niet geweldig, maar ook niet heel beroerd. Het vleugelprofiel is door de gebruikte constructie niet heel mooi. Toch zweeft mijn Bandit niet slecht. Bij de landing moest ik toch een stuk lager binnenkomen dan ik dacht.
Het is een geinig kistje om met zweven te beginnen (misschien wat snel als je echt vanaf nul begint), en als je het echt leuk gaat vinden kun je altijd iets mooiers kopen.

hey sven waar woon je?
mss kan ik je helpen als je in de buurt woont, je bent allesinds belg :D
quote sven: "smijten" :P

greets!

in de buurt van aalst/ninove liedekerke:) sorry man dat is men dialect ik kan het soms niet overwinnen smijten=werpen :)nog effe oefenen zal me wel lukek thx voor reacties

dat is zo ver niet van mij, ik woon nalmelijk in zottegem, als je wat meer info bent of vlieglessen wenst, mag je me gerust pb'en

groeten!

hallo

Ik heb zowat een maand geleden ook de airblade van protech gekocht maar heb
jammer genoeg het vliegtuigje nog niet kunnen testen .Altijd maar die vervelende wind.Heb nog
weinig ervaring met het rc vliegen .Alleen ervaring met 2 kanaals dingetjes zoals x twin,skysurfer (airhogs)en kitty hawk van graupner waar ik tot nu toe het meest tevreden van ben.Heb wel al eens mijn skybike van protech geprobeerd maar dat
was een complete flop.resultaat motor as kapot ,2 keer schroef kapot.die staat daar nu op mijn kast te wachten tot ik eens zin heb om een nieuwe schroef te bestellen .Nuja.. als er hier piloten zijn die me wat raad kunnen geven ivm
de airblade laat het me dan aub weten voor ik deze ook weer naar de schroothoop boor.Heb hier wel al gelezen
dat de neus bij uitbalanceren ietsje naar beneden moet hangen.zal nog effe oefenen nu op mijn sim.Groetjes Dank bij voorbaat.

Back