De SARA van Monteleone (Importeur Jamara)

Discussie in 'Zeilschepen' gestart door Roel van Essen, 14 nov 2002.

  1. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Hallo mede-zwoegers...

    Ik ben bezig de SARA van Monteleone/Jamara te bouwen. Een kleine catamaran, 70 cm lang, 116 cm hoog.
    Heeft iemand al ervaring met dit modelletje?
    En weet een van onze geachte winkeliers toevallig een adviesprijs?

    Waarschijnlijk vaart ze over een week of twee, ik zal jullie op de hoogte houden. En op de Forum-zeildag zal ze zeer zeker aanwezig zijn!

    Roel.
     
  2. Jan Kortbeek

    Jan Kortbeek Guest

    Ik kan niet wachten Roel!!!

    Groeten,

    Jan
     
  3. kuifje

    kuifje Guest


    Ha die Roel

    In de Modellwerft zo'n duits tallig blaadje daar staat een test in van zo'n zelfde scheepje als jou Sara met een aantal foto's op 1 daarvan is 't jachtje omgeslagen en zie je iemand in een roeibootje tijdens de reddings aktie dit moet voor jou geen bezwaar zijn want ik heb jou vaker in een roeiboot in aktie gezien dat omslaan word in 't blaadje beschouwd als iets typische voor een katamaran misschien kan je hier wat mee ik wil 't jachtje wel een keer in aktie zien.

    Groeten Kuifje
     
  4. kuifje

    kuifje Guest

    Ha die Roel,
    wat zijn eigenlijk de maten van die trimaran (degene die in Lelystad word gebouwd)?
    De duitse advies prijs voor de Sara is 119 euro dit is te lezen in de modellwerft van november 2002

    Groeten van Kuifje
     
  5. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Maten Trimaran

    Opgemeten heb ik ze niet, maar de Three Star (ook van monteleone/Jamara is ook ongeveer 70 cm lang, schat ik.
    De adviesprijzen liggen in Duitsland beduidend lager dan hier!
    (Even bij Powerpete langs geweest)

    Ondertussen is 'mijn' bootje bijna gereed; ik ben bezig met de mast.
    Aardig wat "uitdagingen" tegengekomen!
    Voor een beginner zijn er wel erg veel punten waarop hij/zij een alternatieve list moet verzinnen!

    Roel.
     
  6. Powerpete

    Powerpete Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2002
    Berichten:
    1.343
    Locatie:
    Bussum
    Ik denk dat het de prijs is die de tester daar ergens in een winkel moet betalen, Jamara geeft namelijk geen adviesprijs uit, wel een ongeveer kun je hem daarvoor voor verkopen prijs.... Roel heeft de prijzen zoals ze in nederland gaan kosten...........................Peet.........................8)
     
  7. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    prijzen en zo...

    Bedankt voor de aanvulling, Peet!

    Roel
     
  8. kuifje

    kuifje Guest

    Ha die Roel

    Wanneer kunnen wij ergens een bouwverslag lezen kompleet met foto's etc en een typische nederlandse vraag wat kost dit scheepje nou in Nederland.

    Groeten Kuifje
     
  9. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Wanneer?

    Wanneer er plaats is in de kolommen van Kwiklink!! En, gezien de stapels kopij die nog bij de redacteur liggen, kan dat nog even duren...
    Prijs: Powerpete heeft me de "voor die prijs kan je hem ongeveer verkopen-" prijs laten zien: Ligt boven de 200 euro.
    Aardig wat geld, maar daar krijg je dan ook behoorlijk wat uitdagingen voor die je maar moet zien op te lossen.... :lol:
    (trek je conclusies...)

    Roel
     
  10. kuifje

    kuifje Guest

    Klinkt goed maar we moeten dan wel lang wachten kan je misschien hier een paar foto's plaatsen

    Groeten Kuifje
     
  11. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    foto's SARA

    Als 'ie klaar is, zal ik wat foto's op het forum zetten.
    (Als het water tenminste ondertussen niet hard is geworden; dat schijnt in de komende maanden nog wel eens te kunnen gebeuren...)

    Roel
     
  12. Hannibal

    Hannibal Guest

    Re: foto's SARA

    Kormoran als ijsbreker of zoutstrooier??? :) :)
     

Deel Deze Pagina