Niet om kritisch te zijn maar 100 procent expo ingesteld op de zender merk je toch zoiezo op tijdens het testen van de roeren voor het opstijgen? Lijkt mij toch..Inmiddels is de tweede Spark klaar. De tweede? Waar is de eerste gebleven? Uh, ja, ik mocht met de zender van een van onze technici vliegen.
Natuurlijk alle uitslagen gecontroleerd. Die zagen er piccobello uit. Inmiddels heb we het over Spark nr.1. Hij behoefde slechts een klein duwtje en daar ging meneer. Eerst maar eens voorzichtig een mooie langzame ruime bocht. Immers: nieuw vliegtuig, vreemde zender. Zelfs bij half gas, had hij er al behoorlijk de sokken in. Toch maar eens terug naar het baasje vliegen. Beetje sturen, zoals ik gewend ben. Maar meneer ging vrolijk rechtdoor. Ho even, er zijn grenzen. Maar even doorduwen die knuppel. En meneer ging in de verte op zijn kop vliegen. Met heel veel moeite, vraag niet hoe, kwam hij weer op het veld af. Na nog een onmogelijke capriool, zat hij goed voor een veel te snelle landing. Op hoop van zegen dan maar. De hoop viel tegen en de zegen liet zich ook niet zien. Zo, die kan de kliko in. 15 euro naar de knoppen.
De evaluatie: Wat gebeurde er precies? Hij was nagenoeg onbestuurbaar. Wanneer, wie, wat, waar en hoe. Ik: ja, dahag......
Laat ik eens een vraag stellen: hoeveel expo staat er precies ingesteld? Uh ja, da's een goeje. Eens even kijken: 100%
Tot slot een foto van Spark nr. 2. Dit keer heb ik de romp gebouwd en mijn vrolijke vriend de vleugels. Hierdoor kan ik Spark nr. 3 helemaal zelf in elkaar gaan zetten. Iets van een nadeel en een voordeel?![]()
Het is idd in elk geval een waarde waar met een snelle kist een crash bijna onvermijdelijk is..