De successen van Willy de Woofer en Pieter de Tweeter.

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door WillydeWoofer, 10 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.289
    Locatie:
    Noord Brabant
    Dat het niet goed gaat uitpakken door het sluiten van het luchtruim voor de vereniging zou zonder meer mogelijk kunnen zijn.
    Restitutie van het lidmaatschapsgeld is een ander dingetje, tijdens Corona speelde dit ook wel eens.
    ARAG heeft een stukje tekst hierover op het internet gepleurd.
    https://www.arag.nl/particulier/con...-contract/contributie-betalen-sportvereniging

    Fijn dat je een leuk clubje hebt gevonden en met de huidige brandstofprijzen is het nog minder ver sturen ook.
     
    WillydeWoofer vindt dit leuk.
  2. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Mannen,
    Bedankt voor de vele felicitaties.
     
    Mugen MRX-3 vindt dit leuk.
  3. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Wat tijdens corona gebeurde is wat anders, dat is een tijdelijke onderbreking.
    Hier kan je er voor 99% vanuit gaan dat er nooit meer gevlogen mag worden.
    Ook al zijn er wat mensen die denken dat er wel iets met de gemeente te regelen is, dan heb ik nieuws.. een NOTAM is een landelijk besluit, daar heeft een gemeente helemaal niets over te zeggen.
    Dus dan zou de vereniging opgeheven kunnen worden, het geld dat in kas zit zou dan verdeeld moeten worden onder de overgebleven leden, eventueel na aftrek van bepaalde kosten om het veld op te ruimen.

    Dan nog even over mijn kritiek op de clubs.
    Daar zal ik later op ingaan want jullie lezen alleen maar fragmentjes van wat er achter de schermen gebeurde.
    Ik had een wat beter beeld en dan mag ik kritiek leveren, die achteraf gezien ook weer terecht was.
    Eerst even een bak koffie, wat mensen bellen en dan in de loop van de dag zal ik hier mijn visie zetten, de clubs zijn toch al ter ziele dus kan ik man en paard noemen.

    GJ
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  4. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.100
    Locatie:
    Thuis
    nou..... nu gaan we het meemaken.......
    de beerput gaat open :D
     
    WillydeWoofer vindt dit leuk.
  5. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Fasten your seatbells ;).
     
  6. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.289
    Locatie:
    Noord Brabant
    Het verzoek van het sluiten van het luchtruim komt uit de koker van de gemeente.
    Zie toelichting van de NOTAM, eerste alinea.
    TOELICHTING

    Algemeen

    Met deze regeling wordt het luchtruim boven de Penitentiaire Inrichting Vught (hierna PI Vught) en de directe omgeving daarvan op verzoek van de gemeente Vught tot een hoogte van 1500 ft (ong. 450m) tijdelijk gesloten. Dit verzoek wordt ondersteund door de Minister voor Rechtsbescherming. Voor de omvang en duur van deze maatregel wordt aansluiting gezocht bij de aanwijzing van het gebied tot veiligheidsrisicogebied waartoe de burgemeester van Vught heeft besloten.


    Zou je kunnen doen, ben jij je frustratie kwijt, zijn wij* je op het forum kwijt wat wij* best wel klote vinden.
    Let een beetje op wat je schrijft, probeer iedereen in zijn waarde te laten.

    * voor ieder die zich aangesproken voelt
     
    toostbeek vindt dit leuk.
  7. Arnold 85

    Arnold 85 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    2.438
    Locatie:
    Lunteren
    Het is een beetje vroeg voor popcorn en chips.....bakje kwark dan maar....
     
    WillydeWoofer vindt dit leuk.
  8. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    OK....
    Neem een bak koffie met een gevulde koek of een zak chips met cola want dit gaat een wat langer verhaal worden.

    Wil heeft destijds Gerben en mij benaderd voor advies over snelle modellen.
    Ik kende Wil helemaal niet dus dan is het lastig advies te geven maar wij hadden iets van, een ding als een Hawk F5B of een Ion Pro met een Watt of 1000 als aandrijving in een goede start.
    Maar toen kwamen de perikelen en ik zag Wil bijna elke 3 weken een model crashen.
    Gerben haakte al snel af maar ik ben wat menselijker, ik wilde eerst zien wat nou het niveau was.
    Helaas was ik toen ziek maar een dag of 3 na mijn transplantatie stond ineens dokter de Woofer in mijn kamer in het ziekenhuis.
    Dat was de eerste keer dat ik Wil zag.

    Na de transplantatie zei Wil dat ie een nieuwe zender wilde en of ik meeging naar W&W, nou... ik had 2 jaar binnengezeten, dus ja, ik ga wel mee.
    Daarna had ik regelmatig contact, dan zei Wil dat ie weer de hele dag circuitjes had moeten vliegen of dat er weer een model stuk was.
    Op een gegeven moment ben ik naar Maasdriel gereden om zelf te zien waar het probleem nou zat.
    Hij vloog toen met een Mentor.
    Na een paar minuten zag ik al meerdere problemen, hij vloog veel te klein, te abrubt.
    Vloog door de zon heen en wist het dan niet meer.
    Ik heb hem geinstrueerd en aan het einde van de middag ging het al stukken beter.
    Dus toen wist ik, hij luistert wel en hij kan het wel leren.

    Wil wilde snellere modellen vliegen dus ik heb een Quicky gebouwd en hem met Wil aan de kabel gevlogen.
    180 a 200 km/u was geen probleem en na een middagje had hij zelf ook wat meer vertrouwen.

    Het leuke was dat het crashen nu ook minder werd, hij wist wat ie moest doen als ie zijn model even niet meer zag en ook dat ie meer rust in het vliegen moest brengen.

    Ik ga nu ook niet de instructeur de schuld geven, Wil is naar de club in Maasdriel gegaan met de mededeling, ik wil leren vliegen.
    Het was geen KNVvL club en er was ook geen lesstructuur.
    Dus men probeerde hem te leren vliegen, zonder basiskennis.
    Maar Wil wilde ook geen brevet of zo, dus dat kan je de instructeur dan ook niet kwalijk nemen.

    De club in Maasdriel moest weg en toen is ie bij de Hawks gaan vliegen.
    Ik had goede hoop, ik kende de club een beetje van naam en het was een KNVvL club, je mag dus aannemen dat men daar een goede lesstructuur heeft en dat Wil daar goed leert vliegen.

    De instructeur van de club in Maasdriel is daar ook lid geworden en vreemd genoeg (iets wat niet eens mag) de man werd daar ook meteen instructeur.
    Zonder begeleiding, zonder even meelopen, gewoon meteen instructeur.
    Dus het verhaal ging gewoon op dezelfde manier door.
    Ik heb daar toen kritiek op geuit.
    Toen ik instructeur werd heb ik iets van een half jaar meegelopen in de groep, om alle neuzen 1 kant op te krijgen, dat iedereen een beetje op dezelfde manier les geeft.
    Ik heb dat aangegeven bij de Hawks, werd niets mee gedaan.
    Ik heb Wil wat dingen gegeven zodat ze bij de Hawks een goede lesstructuur op konden zetten.
    Wil heeft dat aan het bestuur gegeven maar er staat daar een enorme doofpot op het veld, die ging open en er is nooit meer iets mee gedaan.

    Toen er mensen af moesten vliegen voor het KNVvL brevet kwam aan het licht dat ik het toch goed gezien had.
    Wil moest een figuur vliegen, dat deed ie zoals ie het geleerd had van de instructeur.
    Maar de examinatoren keurden het af.
    Er was onenigheid tussen de instructeur en de examinatoren...
    Dat KAN gewoon niet!!!!
    Ja, dan ga ik mensen kneuzen noemen en is de club, of in ieder geval het bestuur, in mijn ogen niks waard.
    Als ik adviezen geef en dan later aantoonbaar blijkt dat er iets fout gaat en er dan nog niets mee gedaan word... zo fout!!

    Afijn, ik heb Wil hier in de Eifel wat beter leren vliegen en hij heeft alsnog zijn brevet gehaald.
    Op een gegeven moment had Wil een model dat niet helemaal zo vloog als moest.
    Ik heb zijn instructeur (JVE) gezegd wat ie moest doen.
    Maar op de een of andere manier weet die ook niet hoe je een model af moet stellen.
    De basiskennis is dus zelfs bij een zogenaamd ervaren instructeur ver te zoeken.
    Hetzelfde model heeft Tjarko daarna geprobeerd en toen vloog ie wel.
    Dus het is echt een kwestie van basiskennis en een bepaald niveau van de club.
    En dat zie je ook, als ik wel eens op de club kwam dan zag je gewoon dat het niveau heel laag was.
    Mooier nog, de keren dat ik er kwam was er ook wel een instructeur maar kwamen de leden bij mij advies vragen.
    Dat zegt mij genoeg.
    En ook.... geen enkele instructeur, of bestuur heeft mij daar persoonlijk aangesproken over mijn uitspraken hier op het forum.
    Maar JVE stuurde Wil dan wel instructies, ik wil dat dit en dat verwijderd word.
    Dat bedoel ik met dictatoriaal gedrag.

    Ander verhaal... staat los van het vliegen.
    De zonnepanelen.
    Ik had een systeem bedacht dat heel weinig zou kosten, ik zou zelfs wat dingen aan de club geven en meehelpen het te installeren.
    Er zou tijdens de vergadering een stemming gedaan worden.
    Die is ook hoofdelijk gedaan.
    Alleen beviel de uitslag het bestuur niet (het was een go voor de panelen) dus werd er besloten dat er schriftelijk gestemd zou moeten worden onder alle leden.
    Dat is gedaan maar de doofpot ging weer open en hoppa... je hoorde er niets meer van.
    Een bestuurslid verbruikt bijna geen stroom, heeft geen laadaansluiting nodig en de rest van de leden zijn leuk voor de contributie.
    Zo komt het op mij over.

    Nu het gedoe met de NOTAM.
    JVE heeft weer instructies gegeven wat er wel en niet geschreven mag worden.
    Ik weet niet hoe de rest van het bestuur er over denkt maar volgens mij is een bestuur in dienst van een club en zijn de leden de club en niet het bestuur.

    Ik krijg wel eens berichtjes waarom het zo bot moet.
    Nou... soms hangt het me zo mijn strot uit van wat ik hoor en zie wat er fout gaat en dat er gewoon niets gebeurd door het bestuur.
    Als ik nog in Nederland had gewoond was ik daar lid geworden en even de boel van binnenuit opgeschud.
    Niemand is erbij gebaat dat het niveau van instructie zo laag ligt.
    Niet iedereen hoeft een toppiloot te zijn maar als je ziet dat mensen (leerlingen) gewoon de basis niet snappen en mij dan komen vragen wat ze moeten doen.
    Daar zijn de instructeurs van de club voor.
    Je kan niet alles weten en zeggen dat je iets niet weet is geen schande, dat is alleen maar heel sterk, dan ken je je grenzen en daar heb ik bewondering voor.
    En een instructeur hoeft ook geen toppiloot te zijn, hij moet alleen wel de basis kennen en het goed over kunnen brengen.
    Ik ken veel hele goede piloten die absoluut ongeschikt zouden zijn als instructeur en ook omgekeerd.

    Maar Wil heeft nu wel een groepje om zich heen verzameld dat hem helpt en die ik ook vertrouw.
    Ik hoop dat de andere "beginnende" vliegers die van de Hawks komen en naar den Bosch gaan daar wel wat bijscholing ontvangen en ook zelf om hulp durven te vragen.
    De hobby is al duur genoeg en crashen is zo zonde en totaal onnodig in veel gevallen.

    En val Wil niet lastig als ik IK wat schrijf.
    Stuur mij dan een berichtje, ik krijg soms wel eens een berichtje en antwoord dan ook normaal.
    Ik hou niet van mensen die achter mijn rug dingen zeggen of via via.
    Geen PM?
    Dan eventueel een mailtje naar supermannie@hotmail.com

    En nee.. ik denk niet dat ik superman ben maar mijn kat heette Mannie, daar komt dat mailadres vandaan.
    Anders gaat men weer zeggen dat ik arrogant ben met mijn supermannie....

    Iedereen een fijne dag...

    Gert Jan
     
  9. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ik heb GJ gevraagd om nog een keer zijn emailadres hier openbaar te maken.
    Dan kan men rechtstreeks contact met hem opnemen, i.p.v. mij zijn uitspraken aan te rekenen.
    Ik heb nl. totaal geen zin meer in dat soort van gezeik.
     
  10. Arnold 85

    Arnold 85 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    2.438
    Locatie:
    Lunteren
    Dat lijkt me heel verstandig.
    Als je de burgemeester wil spreken ga je ook niet naar de groenteman toch?
     
    WillydeWoofer vindt dit leuk.
  11. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Als ik hier in mijn dorp de burgemeester wil spreken dan ga ik naar de dokter, hij is namelijk arts.
    Niet zo'n beste volgens mij, als burgemeester is ie ook niet geweldig behalve dan dat ik overal mag vliegen van hem.

    GJ
     
    Huibert, WillydeWoofer en MicropropSport vinden dit leuk.
  12. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.171
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Tip van de week…
    Ga-gewoon-vliegen!
    Meer is het niet…

    Gister moe en brak… dus laat… toch maar alle moed verzameld…
    5 minuten! Nog niet eens…
    Onweer en hoosbui… en spannende downburst en draaiwind…
    Toch even alles ontlaat…
    Daar doe je het voor…
     
    WillydeWoofer vindt dit leuk.
  13. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.289
    Locatie:
    Noord Brabant
    Mooie samenvatting.
     
    WillydeWoofer vindt dit leuk.
  14. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.289
    Locatie:
    Noord Brabant
    Wat het in een klein land kan verschillen.
    In het oosten van Brabant, de hele dag stralend zonnig weer met een aardig westen briesje.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  15. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.100
    Locatie:
    Thuis
    nou.... ik zit ook in noord brabant en hier was het niet bepaald een stralende zonnige dag, een flinke bries en veel bewolking maar wel droog :rolleyes:
     
  16. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Het is nu ideaal weer om verder te gaan met buiten verven. Daar ben ik de hele zomer nog wel zoet mee.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  17. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik ben nu in Landgraaf.
    Schitterend weer.
    En geniet van de limburgse keuken.
    16569349398852389773250260394223.jpg
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  18. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Hoeveel sterren heeft dat restaurant?
     
  19. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.100
    Locatie:
    Thuis
    dat bepaad ie zodra het zn sterretje uitkomt :D
     
    WillydeWoofer en MicropropSport vinden dit leuk.
  20. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik hoor altijd van een oude man die ergens bij Kerkdriel woont dat de koffie zo goed is.
    De chickenburger ook, maar wel eerst alle salade eraf halen, ik ben geen konijn!
    Trouwens best duur hier vergeleken bij mij in de buurt.
    Ben 10 euro kwijt, daar heb ik een dikke schnitzel met friet voor in de Pappelhof bij mij in het dorp.

    GJ
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina