De successen van Willy de Woofer en Pieter de Tweeter.

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door WillydeWoofer, 10 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Zeker in Nederland, mensen gaan eerst naar links en kijken dan pas of er wat aankomt.
    In Duitsland zie je dat mensen meer gewend zijn, daar gaan ze niet zomaar naar links en als ze toevallig links rijden en jij komt er snel aan gaan ze terug naar rechts.
    Betere bestuurders.

    GJ
     
    WillydeWoofer vindt dit leuk.
  2. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.213
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Cascades rond vrachtwagens… en dan de NL caravan asoos.
    Blij met joekels van Brembo’s.100 naar 0 in nog geen 6 seconden. Of minder. Hard werken in DE. Was wel 15 jaar jonger.
    Nu rijdt ik lui. RC aan boord.
    Staar naar de verbruiksmeter.
    Blijft een TBi blok daar voor in die snuit. Heeej… kan ook 1:15.
     
  3. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.553
    Locatie:
    Ede
    Maar invoegen is en blijft een drama voor alles met een Duits kenteken .
     
  4. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Dat is mij nog niet opgevallen.
    Wel houden ze meer rekening met het verkeer om zich heen en ook, de invoegstroken zijn hier extreem kort.
    En als er dan op de snelweg autos met 200+ aankomen ben je wat voorzichtiger.
    Belgen zijn echt de vreselijkste bestuurders, nog erger dan nederlanders.
    Maar de oudere generatie heeft ook echt hun rijbewijs bij een pakje boter gekregen, die hebben het gewoon zonder examen op kunnen halen.


    GJ
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  5. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Hoe verder naar het zuiden van Europa hoe erger het wordt. Al die hete hoofdjes doen maar wat. Impulsieve-, gevaarlijke chauffeurs.
    Na 1 uur met een huur-auto in Italie knalde de eerste al achterop. Met de taxi naar Rome: ik heb onderweg mijn ogen dicht gehouden.
    Kamikaze piloten zijn het.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  6. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.213
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Vond het wel makkelijke met een Italiaans kenteken.
    Nimmer gezijk.
    Nog ruzie gehad met scootervolk in Florence.
    De Fiat was als een drag racer weg. Bam! En daar hadden ze een pesthekel aan. Scooters eerst!
    En dan ook nog een NL kenteken. Boze juffers met helmpjes op. Als ze vloekten, net poëzie
     
    Mugen MRX-3 vindt dit leuk.
  7. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik vond Italie en Monaco en daar rond Nice heerlijk om te rijden.
    Voor het werk hadden we een Renault Espace gehuurd, ik moest rijden zodat de rest kon drinken.
    Maar zelfs in een Espace over de bergeweggetjes kreeg ik mensen achterin aan het kotsen dus je kan daar flink doorrijden.
    En ook in de steden, tja... ik ben Amsterdammer en ik ga niet zomaar opzij voor iets, laat ze maar komen.
    En die mentaliteit werkt daar prima.

    GJ
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  8. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Eindelijk, eindelijk, eindelijk, is het weer tijd voor het melden van een succes :beer:.

    Vandaag heb ik zelf de maiden gedaan van een Massimo die GJ heeft gebouwd.
    Daarbij had ik goede hulp van twee leden met het afschieten en met het trimmen.
    Inmiddels al complimenten gekregen, dat ik dat zelf durf. Ik loop dus momenteel behoorlijk naast mijn slippers :D.
    Natuurlijk kon ik het niet laten om even volgas te geven. Een stukje jeugdig enthousiasme :p.
    Er zijn inmiddels al meerdere leden, die hem ook gaan bouwen. Dan kunnen we mooi formatie scheuren :D.

    Voor alle duidelijkheid, het bovenstaande vond plaats bij Vliegclub Den Bosch.
    In Vught (de Hawks moesten weg vanwege de zwaarbewaakte gevangenis) is het nog steeds kommer en kwel.
    Het valt helaas niet mee om aan een nieuw veld te komen. Veel leden zijn bang dat dit ook niet gaat lukken.
    Triest voor de mensen die daar al jaren vliegen. Op dit moment is er wel een hobbelig veldje met hoog gras, om wat
    te gaan wildvliegen, maar daar voel ik persoonlijk niks voor. Hopelijk wordt er, op korte termijn, toch nog een geschikt
    veld gevonden. Want hoelang moet je als vereniging nog blijven zoeken!?

    Inmiddels ben ik begonnen om de Sundowner om te bouwen naar electro. Onze Richard heeft de onnodige openingen
    in de cowl erg fraai dicht gemaakt. Vanavond maak ik de motorsteunen en kan de motor er in. Andere spullen, zoals
    een regelaar, ontvanger en lipo liggen al klaar. Servo's voor rudder en elevator zitten er al in. Vleugelservo's moeten
    er nog in. Ik ben niet een van de vlugsten met bouwen, dus het zal nog wel even duren.

    Zodra de Sundowner de lucht in gaat, meld ik mij weer ;).
     
    Arnold 85, Arnoud Snel en twin vinden dit leuk.
  9. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.213
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Ohwnee! Je gaat eerst hier een bende foto’s posten!
     
    WillydeWoofer en Arnoud Snel vinden dit leuk.
  10. Arnoud Snel

    Arnoud Snel

    Lid geworden:
    24 apr 2008
    Berichten:
    1.676
    Locatie:
    Onbekend
    Gefeliciteerd met de maiden Wil ! :D
    Nu deze stijgende lijn vasthouden !

    Grt en op naar het volgende succes,

    Arnoud.
     
    WillydeWoofer vindt dit leuk.
  11. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Er is zelfs een videotje van het idiotje...
    Gezellige boel daar in den Bosch.
    Ik heb Wil nog wat tips gegeven na het zien van deze video.
    Ten eerste zou ik zelf wat meer spanning op de bungee zetten bij de start, hij zakt nu nog redelijk door.
    En wat betreft de landing, iets verder naar links uitvliegen en dan zorgen dat je veel lager binnenkomt.
    En een zachte rem op de regelaar programmeren.

    De video:



    GJ
     
  12. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.116
    Locatie:
    Thuis
    Goed gedaan Wil :thumbsup:
     
    WillydeWoofer vindt dit leuk.
  13. Arnoud Snel

    Arnoud Snel

    Lid geworden:
    24 apr 2008
    Berichten:
    1.676
    Locatie:
    Onbekend
    De rem op de regelaar kun je inderdaad even mee experimenteren. Begin bij soft zoals GJ aangeeft, misschien kun je daarna naar Middle, even goed kijken wat het effect is.

    Grt,

    Arnoud.
     
  14. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ik heb zoiets nog nooit gedaan. Eerst maar eens de handleiding zien te downloaden.
     
  15. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    En ik heb toch het idee dat het gas niet dicht stond bij de landing.
    Wil zegt van wel maar dan zou je toch het toerental moeten horen zakken en dat hoor ik niet.

    GJ
     
  16. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.838
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Willy.
    Mag ik je een tip geven?
    Bouw eens een puma of iets dergelijks.
    En ga eens middagen starts en landingen oefenen.
    Ik wil je er best een aantal dagen bij helpen.
    Dan kan je daarna alles landen op de plaats waar jij wil.
    Ik zeg dit omdat je met zulke kusten maar 1 start en landing maak per vlucht.
    Je moet dagen maken met 50 of 100 starts en landingen.
    Dan verleer je het nooit meer.
    Ik ben begonnen met een kist zonder wielen.
    En ik bleef de landingen moeilijk vinden.
    Tot de eerste charter.
    Dagen achter elkaar geoefend.
    Ik weet zeker na 5 jaar niet gevlogen te hebben dat ik de meeste kisten zo land op de plek die ik wil.
    Jij kan best vliegen maar je mist het stukje vertrouwen en gevoel in je kist.
     
    Mugen MRX-3 vindt dit leuk.
  17. Arnoud Snel

    Arnoud Snel

    Lid geworden:
    24 apr 2008
    Berichten:
    1.676
    Locatie:
    Onbekend
    Doe je met de programmeerkaart die bij de regelaar wordt geleverd / los kunt bijbestellen.

    Grt,

    Arnoud.
     
  18. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Bedankt voor je goed bedoelde advies.
    Of ik dat over neem, laat ik aan mijn in de Eifel wonende Freund over.
    En wel om de zeer eenvoudige reden, dat je maar 1 advies tegelijk kunt opvolgen.
     
  19. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Een ander advies, om tijdens de landing naar de rand van het veld te lopen, heb ik al met GJ besproken.
    Dat ga ik de volgende keer ook doen. Dan heb je 2x keer beter zicht. Daardoor kun je en durf je veel lager en langzamer binnen te komen.
    Verder heb ik twee lichtere lipo's besteld, i.p.v. 4000mAh zijn deze 3300 mAh. Misschien is de kist daarmee zelfs gewoon weg te gooien.
     
  20. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    20221011_202905.jpg 20221011_202555.jpg 20220319_182754.jpg De Sundowner;
    Het ombouwen van brandstof naar electro.
    In het motorschot zat een grote hoeveelheid inslagmoeren. Deze zijn er nu allemaal uit getikt.
    Een van de gaten zit precies op de goede plek en kan mooi als uitgangspunt dienen voor het boren van de andere drie.
    Voor het motorschot komen 4 uitgeboorde stukken rondhout van 6,5cm lang. Een draadeind komt door het geheel, zodat er
    zo min mogelijk verbindingen zijn.
    De gaten in het motorkruis zijn licht uitgeboord, passend gemaakt. Het geheel wordt niet te zwaar en toch sterk genoeg.
    Het kruis wordt vastgezet met moeren, waar rubber in zit. Hoe die heten weet ik niet, maar ze trillen niet zomaar los.
    De motor wordt eerst vastgezet op twee punten, om te kijken of de cowl goed past.
     
    Helikapoter, MicropropSport en LeoG vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina