De successen van Willy de Woofer en Pieter de Tweeter.

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door WillydeWoofer, 10 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik vind hem een hoop herrie maken.
    De keer dat ik hem vloog was ie stiller.
    Zat het propje er wel recht op?

    GJ
     
  2. nico v kooten

    nico v kooten

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    2.741
    Locatie:
    Middelburg (zeeland)
    Volgende keer, als je een looping maakt, bovenin up los, en een beetje down geven, en een stukje op z'n kop vliegen.
    Dat steeds een beetje langer doen, en zien hoeveel down je moet geven om op hoogte te blijven, ben je het beu, gas dicht en up geven.
    Let op! je richtingroer stuurt de andere kant op, als je op z'n kop vliegt!
     
    jve vindt dit leuk.
  3. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Heb ik hem allemaal al verteld.
    Meerdere keren en ook lang geleden.
    Ik heb alleen het idee dat het model een tikkie voorlijk is dus moet ie vrij veel down drukken in rugvlucht en reageert ie wat te gemoedelijk.
    Ik hoorde dat Wik morgen weer gaat vliegen,
    Hopelijk dan zelf ook met het schuimvleugeltje.
    Gewoon een beetje raggen, klein vliegen, flink sturen.

    GJ
     
  4. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.836
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Bedankt voor je tip. Nog een paar kleine stappen ;).

    Morgen ga ik met JVE weer even flink aan de rol, dit nadat we zondag e.e.a. flink onder de loop(ing) genomen hebben :D.
    Ja, ja, ik ben we toch een partij positief. Dat komt natuurlijk door de vele successen.
     
  5. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Neem even een stukje 5 a 10 gram lood mee en plak dat achterop de staart.
    Je zal zien dat de Tucano beter gaat vliegen.

    GJ
     
  6. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.836
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Dat gaan we allemaal doen toemorrow.

    Ik ben vergeten hoe jij hem onderhands weggooide? Waar hield je de vleugel vast?
     
  7. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.836
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Nog beter? Ik stop het wel in het koffer.
     
  8. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik hield hem gewoon bovenop het hout vast.
    Ergens in het midden.
    En de lijntjes op de accu liggen gelijk met het hout, eventueel ligt de accu nog iets verder naar achteren.
    Een achterlijk vliegtuig vliegt fijner en beter.
    Dat wegslingeren kan ook maar raad ik niet aan bij beginners.
    Je moet dan tegensturen en dan kan ie overtrekken.
    En kijk even of de prop er netjes opzit want in de laatste video maakte hij een hoop herrie, toen ik hem vloog was ie volgens mij stiller en steeg ie ook beter.
    Ik heb net flaperons ingeprogrammeerd in de Easyglider, eens kijken of dat werkt, is wel handig op de helling.

    GJ
     
  9. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.098
    Locatie:
    Thuis
    Kijk je wel uit voor je tengels !
     
    WillydeWoofer vindt dit leuk.
  10. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.836
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    GJ deed het zo soepel.
     
  11. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.836
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Dank je.
     
  12. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.416
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    We hebben het vaker verteld maar dat is helemaal geen probleem bij onze club, dat doen we graag.

    Ik heb m zondag nog op z'n kop gevlogen, je hoeft bijna geen down te geven, een klein tikkeltje. Dan vliegt ie ook op z'n kop netjes. Sturen in het beginsel met ailerons, dat maakt het iets eenvoudiger omdat ze dezelfde kant op gaan met het sturen.
    We gaan het zien vanmiddag.
     
  13. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Aan het vliegbeeld te zien is ie nog wat te voorlijk.
    Dus een paar grammetjes achterin kan geen kwaad.

    GJ
     
  14. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.836
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Na het filmpje heb ik hem iets down getrimd. Daardoor vliegt hij nu neutraler.
    Is het beter om dat met een stukje lood achter te doen.

    Op de zender staat 2 maal L+ en 2 maal L- bij Aileron. In het boekje staat daar uiteraard niks over. We praten over Delta instellingen bij de vliegende vleugel.
    Moet je helderziende zijn, om met een Multiplex zender om te kunnen gaan?
    Ik weet wel dat ik nooit meer een zender koop, die in de wijde omgeving niemand heeft. Ik ben er nl. al jaren mee aan het kloten. Een en al ergernis.
     
  15. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Down trimmen is een lapmiddel.
    Het begint bij een goed zwaartepunt.

    Voor de schuimvleugel?
    Heel simpel,
    Je gaat naar delta.
    En dan is het servo's reversen tot het de goede kant op gaat.
    Je hebt 2 mogelijkheden, stekkers omdraaien in de ontvanger of in de software.
    Die 8 mogelijkheden waar je het over hebt kan ook maar dat heeft geen enkele andere zender dus dat is onzin.
    Er zijn delta's met 4 servo's, jij hebt er maar 2.
    Dus 1x L en 1xR.
    Het is zo logisch.

    Maar... je gaat nu vliegen en nu ga je pas in de programmering kijken?
    De uitbrander heeft niet geholpen he?
    Zo gaat het nooit werken, je moet alles zeker een dag vantevoren klaar hebben.
    Dan gooi je alles in de auto en kan je lekker vliegen.


    GJ
     
  16. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.836
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    De roeren zijn zowel voor aileron als voor elevator. Daar wordt NIETS over uitgelegd.

    Verder blijf ik vanmiddag lekker thuis.
     
  17. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Basis....
    Deltamix.
    Bij een delta is elk roer een elevator en een aileron.
    De mix bepaalt wat de werking is.
    Dat moet je standaard weten.
    Jij moet weten welke mix je nodig hebt, de zender is een dom ding, die doet wat jij zegt.
    Staat ook in de plaatjes volgens mij.

    En thuis gaan zitten mokken leer je niks van.

    GJ
     
    Laatst bewerkt: 25 jan 2022
  18. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.098
    Locatie:
    Thuis
    gewoon even niet meer aan denken en fijn een paar vluchtjes met de tucano.....
    daarna morgen pas weer eens kijken naar de instellingen van de Delta, en evt. iemand vragen die mee wil kijken of helpen..
     
  19. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    vaak heb je een mix menu, met de verschillende standaard geprogrammeerde mixers.
    delta zal er eentje zijn. heb je al gevonden, als ik je zo hoor.
    in dat menu kun je de mixer actief zetten. daarna kun je per functie bepalen hoever de uitslag gaat.
    vaak heb je dan een aileron percentage en een elevator percentage.
    en vaak kun je onder en boven los instellen.

    Waar je wel ff erg in moet hebben, dat als je vol elevator en vol aileron stuurt, het roer niet vast mag lopen.

    en dan is het even aan de zender hoe het erin moet.
    kan zijn dat je de mixer actief zet, en dat je daarna met endpoints de uitslag maakt/beperkt.
    kan zijn dat in de mixer heel de instelling zit.
    ff rommelen.
    vaak zijn er meerdere wegen naar de oplossing.

    iig, de merken die ik in handen heb gehad, kom je er op die manier wel uit.
    gewoon ff rommelen.
    motor in het toestel ff losgooien. l
    inkje van de servo ff los.
    kun je gewoon real life kijken wat het toestel doet.
    kun je meteen aanpassingen bekijken. en gaat het mis, gooi je het modelgeheugen ff leeg en start je opnieuw.
     
  20. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik heb de zender niet eens hier en ik weet hoe het moet.
    Staat allemaal duidelijk beschreven in de handleiding.
    Ik heb het Wil ook al helemaal beschreven hoe het moet, een paar dagen geleden.
    Je kan maximale uitslagen gebruiken.
    Ik had hem in 1 minuut in mijn zender (nou is dat ook wel een hele goeie) en ik heb eigenlijk helemaal niets bijgesteld, alleen de mixer aangezet, 1 ding gereversed en klaar.
    Bij het vliegen iets trim, maar dat heb ik naderhand mechanisch opgelost en bij de 2e keer vliegen vloog ie gewoon zo weg.


    De MPX Cockpit SX7
    Capture.JPG

    GJ
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina