De Swift van MS-Composit

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Micha, 27 jan 2003.

  1. asg

    asg

    Lid geworden:
    9 apr 2013
    Berichten:
    4
    Ik heb vorige week een twin gebouwd, de motoren draaien tegen elkaar in, ook deze blijft het wegtrekken naar kant doen.
    Ik heb er inmiddels een stuk of 10 gebouwd, ze doen dit allemaal wel eigelijk.

    ik dacht eerst dat het aan de rotatie van de prop lag, maar de twin heeft laten zien dat dit dus niet het geval is.

    Ik heb andere wingtips geprobeerd (dunnere) grote en kleine props, exact uit gebalanceerd en de wing extreem stug gemaakt met carbon vliegerbuis, maar hij blijft niet superstrak om te vliegen.

    wie heeft er nog tips, theorien, of ideeen?

    gr Xander.
     
  2. Erik van Nes

    Erik van Nes

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    1.305
    Locatie:
    REO
    Xander,

    Ik herken jouw probleem met het wegtrekken naar één kant niet echt. Ik heb zelf een aantal Swifts, variërend met een motorisering tot 600 W/kg. Ik heb een gebogen koolstof strip ingelijmd voor stijfheid. Het EPP vervormt door liggen, klem zitten, hangen aan de touwen tegen het dak van mijn auto enzovoort. Mede daardoor vliegt het ding niet 'strak'. Dat is eigenlijk een direct gevolg van het gebruikte materiaal. Maar het vliegt na heel veel jaren, veel vlieguren en behoorlijk wat mishandeling nog steeds. De EPP scharnieren van het oudste model zijn inmiddels helemaal losgescheurd.

    Waar vlieg je? Als je een keer in de buurt van Woerden (Rotterdam/Capelle a/d IJssel) bent kom dan eens langs. Kunnen we samen vliegen.

    Kun je een foto plaatsen van de twin versie?

    groet,

    Erik
     
  3. Modelairplane

    Modelairplane

    Lid geworden:
    31 mei 2004
    Berichten:
    650
    Locatie:
    Hei-en Boeicop
    Na 11,5 jaar nog steeds fun die swfit2
     
    Erik van Nes vindt dit leuk.
  4. Erik van Nes

    Erik van Nes

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    1.305
    Locatie:
    REO
    Ja, blijft leuk de Swift. Nieuwjaarsdag, op vakantie locatie, tussendoor even een rondje gevlogen. De Swift hangt standaard tegen het dak van mijn auto.

    Met Hemelvaart gaan we met onze vereniging op vliegkamp en vliegen dan 's avonds met verlichte Swifts (en andere modellen). Met achtjes vliegen op 5 meter hoogte boven het veld is dat spannend en geconcentreerd vliegen. Gaat verbazingwekkend lang goed zonder midairs.

    groet,
    Erik
     
  5. Marcel

    Marcel

    Lid geworden:
    23 jun 2003
    Berichten:
    3.079
    Locatie:
    Tilburg
    Iemand nog een adresje waar je een swiftje kan kopen???
     
  6. Modelairplane

    Modelairplane

    Lid geworden:
    31 mei 2004
    Berichten:
    650
    Locatie:
    Hei-en Boeicop
  7. Marcel

    Marcel

    Lid geworden:
    23 jun 2003
    Berichten:
    3.079
    Locatie:
    Tilburg
    Out of stock…
     
  8. Modelairplane

    Modelairplane

    Lid geworden:
    31 mei 2004
    Berichten:
    650
    Locatie:
    Hei-en Boeicop
    Laatst bewerkt: 14 sep 2022
  9. Marcel

    Marcel

    Lid geworden:
    23 jun 2003
    Berichten:
    3.079
    Locatie:
    Tilburg
    Bedankt voor de tip
     

Deel Deze Pagina