De Swift van MS-Composit

• Topicstarter Topicstarter Micha
  • Startdatum Startdatum
moet je even een m2 boutjes en moertjes kopen das ook makkelijk

Die 2730 heb ik ook en die bevalt echt super, met die 2e motor heb je alleen wel ziekelijk meer power, maar vind ik persoonlijk niet zo nodig op een swift, ligt eraan wat je vliegstijl ermee gaat worden:)

moet je even een m2 boutjes en moertjes kopen das ook makkelijk

Die 2730 heb ik ook en die bevalt echt super, met die 2e motor heb je alleen wel ziekelijk meer power, maar vind ik persoonlijk niet zo nodig op een swift, ligt eraan wat je vliegstijl ermee gaat worden:)

Mooi, dan kan ik even vooruit!

Welke prop vindt jij het fijnste met deze motor?

ikzelf vlieg met een 7*3,5 van GWS. Stroom is dan 7/8A. Dit is precies genoeg vermogen om verticaal te gaan (ik kan nét niet verticaal, maar heb 20-30 gram aan verlichting erop zitten)

Een 7*6 doet 12A. Een 8*4,3 kan je ook nog wel gebruiken.

vreemd, ik gebruik dezelfde motor met een 5*5 prop, maar die wordt nauwelijks warm. Ook niet op de grond.

bowe
timing stond nog op low:hammer::hammer:

zo dat ding gaat hard joh met die 6x4 :P, volgas vliegen vind ik niet zo chill, juist heel langzaam nog proberen in de lucht te blijven is cool:P
ik ben wel al flink vaak gecrasht, bij de laatste braken er 2 kleine gedeeltes van de uiteindes van de roeren af maar die heb ik er weer opgelijmd/getaped. hoort dat zo breekbaar te zijn?

Laat bij jullie die tape ook snel los? Had gisteravond de randen ingetaped maar vanochtend kon ik die tape er zo weer vanaf halen, had helemaal losgelaten... :confused:

Hoi,

heb ik ook al eens gehad :(

Even ontvetten, dan tape er op en dan de strijkbout (niet te heet !!!) er even overheen halen ...

Grtz,
Menno

Zo vanavond m'n Swift gemaidened (nope, geen foto's of video helaas). Heel voorzichtig begonnen met een expo van 50% :oops: maargoed, ik ben nog een super beginner ;)

Die 2730-1500 in combinatie met zo'n 7*3,5 van GWS maakt wel een bijzonder geluidje hoor. Met de motor uit tegen de wind 'landen' geeft een coole zoem toon.

Wel een paar keer gehad dat de motor wel over leek te slaan, heel raar. Iemand dat wel eens meegemaakt? (misschien zit de propsaver wel los ofzo....)

Zo, net m'n Swift kwijtgeraakt :mad:

Was op hoge snelheids wat loopings aan het maken toen ineens de batterij er onder uit knapte. Gelukkig vielen de Rx, ESC en lipo nog op het grasveld waar ik aan het vliegen was maar de Swift dwarrelde mooi een verzameling bomen en struiken in. Een $$^#^#$^% uur aan het zoeken geweest maar niets meer kunnen vinden. Morgen eens kijken als de zon goed schijnt.

De pinnetjes van m'n Spektrum AR6110e zijn zwaar verbogen, nu maar hopen dat ze niet afknappen als ik ze ga terugbuigen....

Een paar dagen geleden de Swift kunnen alloceren, hij was uiteraard in de hoogste boom beland.

Schudden van de boom met een touw had als enig effect dat ik de blaren in m'n handen had staan.

Omzagen was een beetje te bot en omdat iemand met veel meer ervaring me vertelde dat dit vaker zou gebeuren heb ik de Gamma maar even gesponsord en wat PVC buizen gekocht waarmee ik tot 12 meter hoogte toestellen uit de boom kan halen. :cool:

Nieuw filmpje van mij met mijn Swift2 met lampjes aan
Nu iets later gefilmd vamdaar dat iets donkerder is en de lampjes beter uitkomen echter mijn camera maakt de lucht in het filmpje lichter dan het in werkelijk was.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back