De "ultieme" spuitcabine

• Topicstarter Topicstarter fredje
  • Startdatum Startdatum
F

fredje

Guest
Hallo iedereen,

Ik heb me nu onlangs een Sata minijet 4 gekocht nadat ik al heel wat heb geoefend met een badger 150. Voordien spoot ik met mijn badger in een grote kartonnen doos maar eigenlijk weerkaatsen alle dampen in je gezicht. Nu ben ik van plan mijn eigen houten spuitcabine te maken met afzuiging en eventueel licht. Ik had graag wat tips gehad van jullie kant en ervaringen.
Ik draag wel een masker enzo maar met afzuiging gaan alle dampen toch veel sneller weg. Kan ik die afzuiging met een pcfan maken? Heeft er iemand toevallig een plan van een cabine? De cabine zal vrij groot moeten zijn want ik werk met canopy's van 90 heli's. Hebben jullie nog andere apparatuur aangebracht in jullie cabine? Handige tips? Laat maar horen.
Foto's?
Gr,
Fréderic

Wat dacht je van een tunnelsysteem met een schuifrooster, zodat je de mate van afzuiging op je werk kunt instellen op je werkplek / werktafel.
Denk dan bijvoorbeeld aan zoiets:
g41.jpg

Zo'n tunnel kun je wel van PVC buis maken.
Daar sluit je de stofzuiger op aan, moet je eens kijken hoe dat de dampen afzuigt!
Een soortgelijk systeem had mijn airbrush-docent ook, we zaten soms wel met z'n 8-en in een ruimte ter grootte van een woonkamer te airbrushen.
Het stond nooit blauw van de dampen.

Je hoeft dan ook niet in een cabine te gaan staan. (Die je meestal dan toch net even te klein maakt... zul je net zien)

Ok... ik had inderdaad niet aan het aflakken gedacht. My bad!

Het is idd om ook met 2k lakken te werken en ik denk niet dat mijn ma content ga zijn als ze ziet da haar stofzuiger lichtjes op ontploffen staat ofzoiets. :lol:
Echt niemand foto's van zijn spuitcabine?

Thx jorrit, ik kon met de zoekfunctie enkel die foto vinden die je daar post. Ga dit weekend aan de spuitcabine beginnen. Heb ook al gelezen dat een deurtje geen kwaad kan om stof buiten te houden en lampen niet alleen voor licht maar ook om het droogproces te versnellen.

Back