De website down ? :( lees hier hoe en wat

• Topicstarter Topicstarter DarkWhite
  • Startdatum Startdatum
D

DarkWhite

Guest
Beste zinkers,

Helaas is er vanmorge, na 358 dagen probleemloos draaien iets ernstig mis gegaan op de server die ook jullie website host.
Momenteel wordt er van alles geprobeert wat mogelijk is, van afstand.
Het lijkt er helaas op dat er weinig meer te doen is dan een trip naar amsterdam maken om in het datacentrum zelf de server weer online te krijgen.
Helaas zal dit op zijn vroegst woensdag worden, omdat ik dat zelf moet gaan doen en morgen eerst een ziekenhuis bezoek op de planning heb staan.
Hopelijk kunnen jullie een paar daagjes zonder website, ik vind het persoonlijk rampsalig maar het is helaas niet anders.

Er is ook een beetje goed nieuws, er zijn plannen voor uitbreiding van het server park, zowel om backup servers te hebben, als mede meer middelen te kunnen bieden (meer web ruimte bijvoorbeeld, voor meer foto's en filmpjes).

Hierover later meer

Met vriendelijke groet,
Erwin

p.s dit maakt niks uit voor de google ranking hoor ;) die maken ze maar eens per maand gemiddelt

Zo weer terug uit het ziekenhuis, tot nu toe alles nog ok en heb het weer overleeft zoals jullie kunnen zien.

Nog niks gehoort van meneertjes hosting bedrijf dus daar gaan we morgen even mee rellen (kan 24/7 maarja, kwil zoveel mogelijk voordelen aan mijn kant ;)

De sponsoring van mijn server is vorige maand gestopt, dus nu moeten ze wel zelf heen, zit in het contract

Maargoed, weinig boeiend voor jullie verder.

De hoop is nogsteets gevestigt op morgen.
Meer nieuws volgt

Hallo Erwin

Ik ben geen computerdeskundige,daarom snap ik niet waar het over gaat,kun je mij enige uitleg geven in wat duidelijke taal zodat ik er ook iets van begrijp.

M.vr.gr. Joop

Hallo Erwin,

Goed om te horen dat het ziekenhuis goed is verlopen! Nu die andere operatie nog.... :|

In ieder geval dank dat je een deel van je vrije tijd op wilt offeren om ons duikbootfanaten weer vlot te trekken, wordt gewaardeerd!! :thumbsup:

Voor joop,

Een website word geplaatst op een centraale computer die speciaal daarvoor bestemt is. doordat deze computer constant met internet verbonden is, en internet iedereen verbind, kan op die manier iedereen de website bekijken vanaf die centraale plek.
Deze computer word een webserver genoemt.
Helaas zoals alle computers kan er ook wat mis gaan met computers die als webservers fungeren.
Dit is nu dus ook het geval met de computer waar de duikboot website op staat.
Aangezien deze computer in een apart gebouw in amsterdam staat, waar ze veel sneller internet hebben dan ik en u thuis, is het iets lastiger dit probleem te verhelpen en daarom duurt het helaas een paar dagen.

Hopelijk is dit iets begrijpelijkere taal, excuus :)

Dan een verdere plichtpleging, eindelijk heb ik het bedrijf dat me webserver host kunnen overtuigen van de noodzaak dat de server snel weer online komt, en ze gaan er (eindelijk) morgen heen om het probleem te verhelpen.
Zelf ben ik namelijk helaas nog niet direkt in staat voor een trip naar amsterdam.
Dan zou alles weer de lucht in moeten zijn als van ouds, als ze niks verprutsen :/

MvG,
Erwin

De server is zowaar eindelijk weer de lucht in.
Uiteindelijk is gebleken dat de harde schijf omzeep was.
Deze is nu vervangen voor een nieuwe 80 gig harddisc en de oude is onderweg naar mij voor een data recovery sessie.
We zijn nu druk bezig de benodigde software te installeren en configureren want echt alles was er af.
Uiteraard hebben we dit ook maar meteen aangegrepen om ander onderhoud aan de server te verrichten en zijn alle coolers vervangen voor gloedje nieuwe (mag wel na een jaar lang 24/7 hard werken).

Hopelijk is rond vanavond het meeste weer terug bij hoe het was, en ik zal contact opnemen met raalst om de website weer tot leven te brengen.

Hopelijk heeft hij hier zelf nog een backup van, maar naar wat mij is vertelt is er een zeer goede kans dat de gebruikers folders wel te herstellen zijn, dus anders heb ik hem over 1 a 2 dagen.

OK, ik heb een oude backup.

maar het ftp account is nog niet OK.
waarschijnlijk moet je me even een nieuw password
influisteren via een PB.

groeten,
Ronald

Ehm, ja, zowel hier als zakelijk, Van deze website wordt elke nacht een backup gemaakt, hiervoor heb ik een contract met de hostingprovider (waar je uiteraard voor betaald). Dit word ook periodiek getest.
En op mijn werk heb ik er zeeeer veel ervaring mee, zo heb ik gistermiddag nog een gecrashde Exact-Server moeten restoren vanaf tape, SQL database etc. Ik ga nu naar de klant toe om de laatste beetjes af te maken.

Backup is zooooo belangrijk....

Robert

Wij hebben omtrent maart een 22units half rack voor ons alleen (Sw33tn3ss), daar komen ook eigen backup servers te hangen, en een fall-over opstelling van de web en db servers.

Voor de meeste mensen zegt dit waarscijnlijk niet heel veel, robert snapt hem wel neem ik aan ;)

en idd, backups backups backups, de rund die ik ben
Heb hier al een aantal scripts gemaakt om dat voortaan netjes te doen zonder dat ik erom hoef te denken.

Nog heel even, dan doet de site het weer, raalst heeft de korrekte login gegevens nu voor de ftp

MvG,
Erwin

p.s 100.000 x excuus voor de lange downtime :(

Hallo,
sinds een paar dagen krijg ik de melding,

Javascript
NoclientWidth seems to be available for TD or DIVs

Waardoor komt dit?

Hein

hein,

ik neem aan dat dit gebeurt op onze website (dus niet dit forum)
waar krijg je dit ? direct in de hoofdpagina ?
welke browser gebruik je (incl versie) ?

foutmeldingen zijn helaas browser-afhankelijk.

groeten,
Ronald

Hallo Ronald,
die fout melding is sinds 2 á 3 dagen hier op het forum.
Niet op onze website.
En krijg die melding nergens anders.
Ik heb Netscape 7.zoveel.

Hein

Gisteren lag de hele bende plat, vanmiddag weer geprobeert.
Niets geen probleem meer.

Back