De Zevenhuizerplas. Een mooie watervlieglokatie

Ben vandaag is lekker vroeg uit de veren gegaan om is op de Zevenhuizerplas te gaan vliegen.
Daar aangekomen alles uit de auto en de pup opgebouwt om lekker te gaan vliegen.
Halverwege het opbouwen komt een politie agent op de motorfiets naar mij toe
en vraagt of ik ga vliegen.
Ik zei uiteraard ja waarop de diender zei dat dat niet mocht.
Hij wist echter niet dat ik met een elektro aandrijving vloog en dus aannam dat er een verbrandingsmotor inde kist zat.
Na deze conclusie nam het gesprek een andere wending aan en heb naar mijns inziens de officiele toetemming gekregen om daar te watervliegen.
Na een goed en onderhoudend gesprek wat zeer positief was naar mijn mening ben ik lekker gaan vliegen en heb met volle tuigen genoten.
Dit is ook de plas water waar ik m'n best voor doe om daar een watervliegmeeting te organiseren.
Heb het formulier zaterdag ingevult en verstuurt via het internet.
Ik denk dat de kans best groot is dat het daar door kan gaan omdat er ook mits vergunning aangevraagt o.a openlucht concerten e.d gehouden kunnen worden.
Heb daar ook uiteraard met de poltitie man over gesproken en naar zijn zegge wordt er aan hem gevraagt of dat haalbaar is om voor deze meeting een vergunning af te geven.
De wind stond vandaag eigenlijk slecht om te starten en te landen want dat moest crosswind gebeuren.
Ik moet zeggen dat het een aparte ervaring is om dat met waterkist te doen en het viel me 100% mee dat dat goed lukte.
Al met al een geslaagde dag wat het vliegen en het communiseren met een wetdiender betreft.
IK hoop dat de vergunning door gaat en jullie een mooie lokatie kan aanbieden voor de eerstvolgende watervliegmeeting. :D

Ik was daar rond half 1, hebben we elkaar gemist of zat ik op de verkeerde lokatie.

Als de meeting die ik daar graag wil organiseren dan zou dat moeten kunnen maar ik ben nog niet zover omdat ik eerst het antwoordt op de vergunning die ik heb aangevraagt moet binnen krijgen.
Ik ben ook steeds aan het proberen om van dit gebied een foto'tje te plaatsen maar nog steeds zonder succes(ik blijf het proberen).

Mvgr Hans

Ja ,dat lijkt erop ja maar dan een stukje verderop.
Vanaf dit stukje zo'n 250 mtr verderop lopen(voorbij de eetgelegenheid de STRANDGAPER).
Jammer dat je geen foto genomen van de gehele plas hebt.

Dan zijn we eruit, wij zijn niet zover doorgelopen.
Verder wel een hele mooie lokatie.

De Zevenhuizer plas ligt in het verkeergeleidingsgebied van Zestienhoven, officieel moet je toestemming hebben van de verkeerleiding om er te mogen vliegen. Niet dat het mij wat uit maakt, maar voor een meeting misschien toch wel handig om even rekening mee te houden.

Hier zijn de plaatjes waar Hans het over heeft.

Ziet er prima uit die lokatie.

hans00vx9.jpg

hans01iw4.jpg

hans02wa8.jpg

hans03nw8.jpg

hans04dk8.jpg

hans05of9.jpg

hans06lt4.jpg

Ton

Bedankt Ton Voor het plaatsen van de foto'tjes.
Doe nog steeds verwoede pogingen maar lukt nog steeds niet ondanks alle goede advies.
Bij de tweede foto is aan de rechter kant een eetgelegenheid (STRANDGAPER) te zien.
Die ligt op zo'n 215 mtr van dat strandje vandaan.
Op de eerste foto zijn kranen te zien waar dus nieuwbouw komt.Dat is ongeveer zo'n 1,4 km vanaf dat strandje.
Op de derde foto is de overkant te zien waar achter huizen staan.
Dat is ongeveer zo'n 1,1 km vanaf het strandje.
Het is idd wel een klein beetje jammer dat die afscherming in het water drijft maar het is goed te doen om daartussen op te stijgen en te landen.
Ik heb ook al staan te bekijken als de meeting hier door gaat om dit even tijdelijk te verwijderen en dat is vrij simpel(dus geen paniek wat dat betreft).
De wind stond zondag precies op het strand en ik moest dus crosswind opstijgen en landen.
Best wel gaaf om dat met zo'n waterkist te doen.
Was totaal geen probleem.Vlakbij slippend voorbij vliegen is dan ook het leukste om te doen.

skyhigh zei:
balen van die rij boeien :(

Die boeien zullen aan het ende van de zomer wel weggehaald worden.

:thumbsup: Mooie locatie zo te zien.

zestiehoven ligt er 7 km van af als die er last van hebben wil ik niet bij die maatschapij mee vliegen want dan zitten ze wel te laag :lol: :lol:

De zomer is al afgelopen Guus en ze liggen er nog.
Maak me daar niet druk om.
De plas ligt zowiezo niet in de aanvliegroute om te landen.

Het was weer genieten op de Zevenhuizer plas.
Een heel kalm windje wat eerst in de lengterichtig van het strandje waaide maakte het mogenlijk om mooie lange doorstarts te maken.
Halverwege de middag werd de wind om het zo maar te zeggen aflandig en werd het starten en landen wat bemoeilijkt maar was goed te doen.
Ook waren er vandaag zeer weinig mensen op dat gedeelte van de plas te vinden dus kon er ongehindert gevlogen worden.
Ik hoop dat het volgend weekend weer zulk weer want dan wordt het zeker weer genieten.
Hoop dat Ton dan ook meegaat want anders mist ie een mooi dagje watervliegen.

Hee Hans,

ziet er goed uit, bij een eventuele meeting zijn die boeien "not done" maar zoals je aangaf zijn die makkelijk te verwijderen en dat is voor een meeting een must.

We wachten af :yes:

Back