De Zeventiende Eeuwse Gelagkamer

Discussie in 'Historische Zeilschepen' gestart door Ad Bakker, 3 okt 2012.

  1. Hans Groenenberg

    Hans Groenenberg Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 nov 2014
    Berichten:
    6.065
    Locatie:
    Oud Beijerland
    Nou Ronk.. Ik neem werkelijk mijn petje er voor af hoe je op jou leeftijd dit voor elkaar wist te krijgen!
     
    Ronk vindt dit leuk.
  2. Hans Groenenberg

    Hans Groenenberg Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 nov 2014
    Berichten:
    6.065
    Locatie:
    Oud Beijerland
    Dit is wat ik bedoelde de na en voor foto van mijn boegbeeld... er klopt nog geen snars van want de kop moet natuurlijk gewoon rood zijn en de manen goud of geelkleurig. En dankzij een stukje opbouwende kritiek ga ik vanavond nog een poging doen:banana:
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Marcus Botanicus, Pingu57 en Ronk vinden dit leuk.
  3. Mees Ippel

    Mees Ippel

    Lid geworden:
    6 jun 2006
    Berichten:
    1.688
    Locatie:
    Werkendam
    Misschien moet het voorbeeld van de 'vliegende schaalmodellen gevolgd worden. Kijk wat daar bovenaan staat; altijd gemakkelijk terug te vinden.
     
  4. Pingu57

    Pingu57 Forum veteraan

    Lid geworden:
    14 dec 2014
    Berichten:
    8.202
    Locatie:
    Leeuwarden
    Ja, ik snap je helemaal Hans. En dat is ook het soort kritiek wat ik het mooiste vind om te krijgen.
    Veel succes vanavond
     
    Herby63 en Hans Groenenberg vinden dit leuk.
  5. Stephan Kertész

    Stephan Kertész

    Lid geworden:
    5 jul 2019
    Berichten:
    7.786
    Locatie:
    Ittervoort
    Dit vond ik zeker geen probleem, in het begin zie je sowieso door de bomen het bos niet, of in deze termen door de planken de romp niet. En je kan dan beter tussendoor vragen naar wat doe je fout dan door de verslagen te lezen. We willen graag helpen.

    En het puntje kritiek geven, daar kijk ik nu mee uit, ik heb een paar discussies zitten lezen van voor mijn tijd, dat is niks anders dan nu. Vandaar dat ik ook zie dat veel mensen nog alleen maar met prachtig en mooi reageren. Kan je ook niks fout zeggen. Want sommigen zitten zo vastgeroest in hun manier dat ieder puntje van anders denken als aanval gezien wordt.
     
    Marcus Botanicus en Ronk vinden dit leuk.
  6. Ronk

    Ronk

    Lid geworden:
    13 dec 2019
    Berichten:
    1.434
    Locatie:
    Helena Geertje
    Je druk jeeigen weer geweldig uit Stephan
     
    Stephan Kertész vindt dit leuk.
  7. pietsan

    pietsan Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 dec 2011
    Berichten:
    8.212
    Locatie:
    Zeeuws-Vlaanderen
    Het is een algemeen beeld wat ik schets Ronk en zeker niet persoonlijk aan jou gericht, want in dat geval had ik je naam wel genoemd. Het is natuurlijk wel een beetje zo, van: "wie de schoen past trekke hem aan" ;) (dat geld voor iedereen en niet specifiek voor jou)

    Als ik je nog een advies kan geven, wanneer je niet helemaal zeker bent hoe je iets moet doen tijdens het bouwen, plaats dan eerst een fotootje dry-fit, of stel je vraag voordat je iets definitief gaat verlijmen. Op die manier hoef niets te slopen. Bij de Victory was het leed eigenlijk al geschiet en dan is het weer zonde dat je moet gaan slopen en opnieuw moet beginnen. Er is hier volop hulp aanwezig en niemand die je iets kwalijk neemt als je ergens vast loopt. Het feit dat je het al aandurft om een model als de Victory te gaan bouwen zonder ervaring dwingt al respect af:worship:
     
  8. Pingu57

    Pingu57 Forum veteraan

    Lid geworden:
    14 dec 2014
    Berichten:
    8.202
    Locatie:
    Leeuwarden
    @Ronk
    Rijk, kritiek benoemen is altijd lastig, ook opbouwende kritiek.
    Maar jouw post heb ik zeker niet verkeerd opgevat, maar daarom heb ik ook gezegd kijk even in dat verslag, daar steek je veel meer van op dan wanneer wij een verhaal oppennen.
    In zo'n verslag staan namelijk veel meer tips dan je in een verhaaltje neerpent.
     
    Marcus Botanicus, Herby63 en Ronk vinden dit leuk.
  9. Stephan Kertész

    Stephan Kertész

    Lid geworden:
    5 jul 2019
    Berichten:
    7.786
    Locatie:
    Ittervoort
    Even terug naar dat zoeken. Of SoS, of MSW, bij eentje is een pagina waar pdf's gedownload kunnen worden met bouwaanwijzigingen. Je kan het verslag thuis met MS Word bijv. maken en uploaden. Heel makkelijk. Zo kan je het overzicht houden. Je laat de upload ook door de admin doen.

    Een ideetje?
     
    Marcus Botanicus vindt dit leuk.
  10. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.577
    Locatie:
    noord-holland
    Vroeger kon je je eigen verslag schoonhouden. De reden waarom de verslagen in een subform staan .
    Maar met het verhuizen naar nieuw forum software. Wat het nu is verdween de mogelijkheid . nu kan alleen een mod dat doen
     
  11. Stephan Kertész

    Stephan Kertész

    Lid geworden:
    5 jul 2019
    Berichten:
    7.786
    Locatie:
    Ittervoort
    Er waren ook mensen die na een ruzie hun verslag verwijderden. Denk dat dat daarom was.
     
    Marcus Botanicus vindt dit leuk.
  12. Marcus Botanicus

    Marcus Botanicus

    Lid geworden:
    20 mrt 2015
    Berichten:
    790
    Locatie:
    Crown Point, IN, USA
    Ruzie...... Op Modelshipworld gebeurde dit vroeger wel eens en dan was je verbannen.
    Marcus
     
  13. Marcus Botanicus

    Marcus Botanicus

    Lid geworden:
    20 mrt 2015
    Berichten:
    790
    Locatie:
    Crown Point, IN, USA
    Mensen zijn over algemeen gevoelig van kritiek. Ben je uren bezig aan een gedeelte van jou schip, maak er een paar foto's en uploaden naar een model site. Schrijf er trots iets over, hoe moeilijk het was en dit is het resultaat. Sommige mensen vinden het leuk en er is er een die dan zegt. "Heb je helemaal fout gedaan en het moet zo zijn". Hoe denk je dat dit persoon zich voelt?

    Iemand zij dat vroeger het gemakkelijker was om kritiek te geven. Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik denk ook dat het eraan ligt wat voor mensen je aanspreekt. Waar ze vandaan komen. Jaren geleden toen ik nieuw was op ModelShipWorld gaf ik harde kritiek aan verschillende builds en dat was vooral als er een Nederlands schip werd gebouwd. Ik heb daar wat Warnings van gekregen. Ik verwacht dat mensen kritisch zijn op mijn bouwverslag en meestal zeg ik het ook ergens in het verslag. Als je geen kritiek krijgt leer je ook nooit hoe het eigenlijk moet.

    Ik weet ook dat je op een vriendelijke toon kritiek kan geven en dat gaat veel verder mee dan harde kritiek.

    Just my 2cts worth.
    Marcus
     
  14. pietsan

    pietsan Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 dec 2011
    Berichten:
    8.212
    Locatie:
    Zeeuws-Vlaanderen
    Mooi gesproken (geschreven) en ook helemaal waar, van fouten en kritiek leer je vaak het meest.
     
    Flying Scotsman en Marcus Botanicus vinden dit leuk.
  15. pietsan

    pietsan Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 dec 2011
    Berichten:
    8.212
    Locatie:
    Zeeuws-Vlaanderen
    Nog één dag en dan kan dit jaar in de geschiedenis boeken als minder geslaagd.....:rolleyes:
    (hiermee bedoel ik natuurlijk niet de modelbouw, want ik heb weer heel wat moois voorbij zien komen:thumbsup:)
     
    Jaques, Marc w, Hans Groenenberg en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. pietsan

    pietsan Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 dec 2011
    Berichten:
    8.212
    Locatie:
    Zeeuws-Vlaanderen
    Ik zag dit vanmiddag op een tegeltje staan;

    Als een tekkel een tekkel tekkelt, dan tekkelt de getekkelde tekkel de tekkelende tekkel terug.

    (welterusten)
     
    Marcus Botanicus, Ronk en Herby63 vinden dit leuk.
  17. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.577
    Locatie:
    noord-holland
    Dat kwam omdat niet zo in die software zat .
    Die ruzie en verwijderen. Kwam later
     
  18. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.577
    Locatie:
    noord-holland
    Ik geef. Geen kritiek want de bouwer weet meestal meer dan ik
    Van dat onderwerp en model
     
    Marcus Botanicus vindt dit leuk.
  19. Herby63

    Herby63

    Lid geworden:
    6 aug 2009
    Berichten:
    4.038
    Locatie:
    Brugge
    Ik geef ook geen kritiek, alleen suggestie en aanbevelingen, de bouwer beslist of hij er iets mee wil doen of niet, maar niet iedereen neemt het zo op, en soms schiet er een uit zijn slof, ook al heb je het goed bedoeld. :)
     
    Hans Groenenberg, Jaques en Flying Scotsman vinden dit leuk.
  20. Volledig waar wat je schrijft, de wereld is wel veranderd. Wij van 50+ (sorry Ronk of is 15 omgedraaid 51;)) werden gewoon op je fouten gewezen en daar kon (moest) je het mee doen, en dan kon je weer opnieuw beginnen. Of je nou wilde of niet.
    Ik doe ook een en ander hartstikke verkeerd of fout, ben dan zelf erg blij met de opmerking zodat ik kan het verbeteren maar ook de vaardigheid weer kan verbeteren.

    Natuurlijk is het niet leuk als op iets hebt zitten buffelen en het is achteraf niet goed.
    Als je niet tegen kritiek kunt zou ik zeggen plaats dan geen verslag met de daarbij behorende foto’s dan krijg je ook geen kritiek of mensen die vervelend doen.

    Wat mij betreft , ik sta open voor adviezen - suggesties -kritiek hard of soft (ruzie maken is zonde van de energie en tijd) .Al hoewel ik mijzelf van adviezen suggesties en kritiek punten nog van verre hou maar dat heeft te maken met mijn ervaring, ik ben nog leerling in opleiding.



     

Deel Deze Pagina