De Zeventiende Eeuwse Gelagkamer

Discussie in 'Historische Zeilschepen' gestart door Ad Bakker, 3 okt 2012.

  1. Stephan Kertész

    Stephan Kertész

    Lid geworden:
    5 jul 2019
    Berichten:
    7.748
    Locatie:
    Ittervoort
  2. sparkplug

    sparkplug

    Lid geworden:
    25 jul 2022
    Berichten:
    26
    Locatie:
    rotterdam
    Ik wil een bouwverslag maken en heb dus een topic gemaakt. Maar hij blijkt nu niet in de bouwverslagen voor te komen. Heb ik het plaatsen misschien niet goed gedaan???:weetnie: Als ik de tekst en de foto's klaar heb hoe dan verder???
     
  3. Herby63

    Herby63

    Lid geworden:
    6 aug 2009
    Berichten:
    4.005
    Locatie:
    Brugge
    Ik zie dat je al 8 berichten geplaatst hebt, 7 in Even voorstellen, en 1 hier in de 17-eeuwse gelagkamer.
    Ik vrees dus dat het aanmaken van een nieuw topic in de bouwverslagen niet gelukt is en dat je nogmaals mag proberen.
     
  4. Hoosterw

    Hoosterw

    Lid geworden:
    22 jun 2011
    Berichten:
    2.920
    Locatie:
    Nuenen
    Het klimaat verandert onherroepelijk. Koren op de molen van de klimaat activisten.... alsof die druppel op de plaat van de mensen helpt.... De hele ontbossing is nimmer groter geweest dan ten tijde van de romeinse tijd....
    Maar nee, onze houtkacheltjes moeten verboden worden....

    Ik geloof meer dat het de natuur zelf is. Net zoals ijstijden (grote en kleinere) elkaar afwisselen. Geloven dat wij de natuur zouden kunnen beïnvloeden is een schromelijke overschatting van het menselijk kunnen. Maar ieder zijn geloof zeg ik maar.
     
  5. Jinny

    Jinny

    Lid geworden:
    26 jul 2009
    Berichten:
    841
    Locatie:
    Aan boord, in Nederland hoogstwaarschijnlijk
    Hmm, in het Amazonegebied gaat de ontbossing in hoog tempo, Bonsario (Brazilië) geeft kapvergunningen af als zijn het Zeeuwse Roomboterbabbelaars.
    Het zijn wel onze longen.....
     
    Marcus Botanicus vindt dit leuk.
  6. Hoosterw

    Hoosterw

    Lid geworden:
    22 jun 2011
    Berichten:
    2.920
    Locatie:
    Nuenen
    Ik ben het met je eens Jinny, in die zin dat we niet alles moeten laten gaan. We moeten zekers wel alert blijven en doen wat we kunnen maar de onzin van houthaarden verbieden in Nederland, met als justificatie de ontbossing en het klimaat is ridicuul.

    Onze regelgeving en 'de minderheid moet gehoord worden' is veel en veel te ver door geschoten. Net als de luchthavens. Omdat een of andere gek populair op TV wil laten zien dat hij een nepbom door security kan krijgen wordt de gewone reiziger weer meer de dupe. Terwijl als een terrorist een bom wil plaatsen lukt hem dat toch wel. Daar kan geen security wat aan doen.

    Het is schrijnend om te zien hoe een weduwe vrouw met kleine kindjes hier in het dorp jaren op een wachtlijst staat voor een voor haar betaalbare woning en nu rucksichtloss naar achteren wordt gezet omdat we van den haag vluchtelingen moeten huisvesten die voorrang krijgen. En die alles, inclusief zakgeld, krijgen en daarnaast vaak brutaal zijn en overlast verzorgen.

    Het gaat er niet op vooruit in dit kikkerlandje
     
    Marcus Botanicus, Ronk en TIMBERWOLF vinden dit leuk.
  7. Mees Ippel

    Mees Ippel

    Lid geworden:
    6 jun 2006
    Berichten:
    1.690
    Locatie:
    Werkendam
    We maken ons druk over ontbossing in de Amazone.
    Bij ons in de Biesbosch zijn de afgelopen jaren duizenden bomen gekapt. We hebben er een steppelandschap voor terug gekregen met heel veel bijzondere beestjes, waterbuffels en andere exoten. Intussen 100% hetzelfde als alle natuurgebieden die overal begraasd worden. Hoezo zouden we ons druk maken om de Amazone. We kappen zelf alles om voor onze nepnatuur.
     
    Marcus Botanicus, Hoosterw en Ronk vinden dit leuk.
  8. Stephan Kertész

    Stephan Kertész

    Lid geworden:
    5 jul 2019
    Berichten:
    7.748
    Locatie:
    Ittervoort
    Alles voor de biomassacentrales. Nee, geen kerncentrales, die produceren kernafval en gebruiken veel koelwater. Dat doet een gewone centrale ook en dan hebben we het nog niet over de datacenters van Microsoft of Google die perse vanwege de belastingvoordelen hier moeten staan. Maar wel gigantisch veel energie verbruiken en koelwater, wat was het ook alweer 85 miljard liter ipv 15 miljard, kan ook miljoen zijn. Maar in elk geval8x meer. Alles draait om geld en de schijnbaar zogenaamde klimaatverandering. En boeren en vissers moeten wijken.
     
    Marcus Botanicus en Ronk vinden dit leuk.
  9. Marcus Botanicus

    Marcus Botanicus

    Lid geworden:
    20 mrt 2015
    Berichten:
    790
    Locatie:
    Crown Point, IN, USA
    Toen ik 20 jaar geleden naar dit gedeelte van de VS verhuizden was het allemaal boeren landschap en watergebieden (wetlands). Nu is het allemaal huizen landschap en grote gedeelten van de huizen zijn op de watergebieden gebouwed. Als het een paar dagen flink regend kan het water niet meer de gewone weg naar het watergebied gaan, want het gaat nu in de kelders van die huizen en lopen vol met water. Koop je een groot huis voor $500,000 en na 3 jaar moet je er nogeens $100,000 betalen om de kelder water dicht maken.

    Alles in de naam voor "vooruitgang". (All in the name of "progress").
    More like MONEY..........
     
    Stephan Kertész en TIMBERWOLF vinden dit leuk.
  10. Marcus Botanicus

    Marcus Botanicus

    Lid geworden:
    20 mrt 2015
    Berichten:
    790
    Locatie:
    Crown Point, IN, USA
    [​IMG]
    "This is the current state of the Loire, the longest river in France. This has not happened before in at least the 2000 years"
    Misschien hebben julie dit al gezien.

    Marcus
     
    TIMBERWOLF vindt dit leuk.
  11. Jinny

    Jinny

    Lid geworden:
    26 jul 2009
    Berichten:
    841
    Locatie:
    Aan boord, in Nederland hoogstwaarschijnlijk
    Ik zag het elders, die foto, maar dat is niet helemaal waar, in de kleine ijstijd hebben de rivieren ook droog gestaan.
    De Seine in Parijs is meerdere malen te voet over te steken geweest in die tijd.
    Alleen was de oorzaak toen dus wel een andere dan nu...
     
    Marcus Botanicus vindt dit leuk.
  12. pietsan

    pietsan Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 dec 2011
    Berichten:
    8.192
    Locatie:
    Zeeuws-Vlaanderen
    Was dat niet iets langer geleden dan 2000 jaar ?
     
    Marcus Botanicus vindt dit leuk.
  13. Stephan Kertész

    Stephan Kertész

    Lid geworden:
    5 jul 2019
    Berichten:
    7.748
    Locatie:
    Ittervoort
    15e t/m de 19e eeuw
     
    Marcus Botanicus vindt dit leuk.
  14. Jinny

    Jinny

    Lid geworden:
    26 jul 2009
    Berichten:
    841
    Locatie:
    Aan boord, in Nederland hoogstwaarschijnlijk
    Ik meende de 17de eeuw ipv de 19de, maar ik weet dat niet zeker...
     
    Marcus Botanicus vindt dit leuk.
  15. Stephan Kertész

    Stephan Kertész

    Lid geworden:
    5 jul 2019
    Berichten:
    7.748
    Locatie:
    Ittervoort
    1489 tot 1840 meen ik, zal effe zoeken
     
    Marcus Botanicus vindt dit leuk.
  16. Stephan Kertész

    Stephan Kertész

    Lid geworden:
    5 jul 2019
    Berichten:
    7.748
    Locatie:
    Ittervoort
    Marcus Botanicus vindt dit leuk.
  17. Stephan Kertész

    Stephan Kertész

    Lid geworden:
    5 jul 2019
    Berichten:
    7.748
    Locatie:
    Ittervoort
    lol de linkse media zegt dat de mens dit schuld is geweest.
    https://nos.nl/artikel/2269941-kleine-ijstijd-mede-veroorzaakt-door-komst-europeanen-naar-amerika
    maar aan het eind schrijven ze dat het ook kan zijn geweest door vulkaanuitbarstingen, veranderende zeestromingen en verminderde zonneactiviteit. En laat nou net die 2 laatste nu in deze tijd ook opsteken. vermeerderde zonneactiviteit en de golfstroom die anders is gaan stromen. De bossen die toen in Zuid Amerika zijn gaan groeien toen de landbouwgrond wegging is nu wel omgekeerd. Zit dus een sprankeltje waarheid in dat de ontbossing in de Amazone (longen van deze aarde) meewerkt aan de verhoging van CO2. Tja, maar hier in Nederland gaan we dat tegenhouden et zonnepanelen en elektrische auto's. Bij die laatste worden ook hele stukken natuur voor vernietigd om de metalen voor de accu's te winnen.
     
    Marcus Botanicus vindt dit leuk.
  18. Jinny

    Jinny

    Lid geworden:
    26 jul 2009
    Berichten:
    841
    Locatie:
    Aan boord, in Nederland hoogstwaarschijnlijk
  19. Stephan Kertész

    Stephan Kertész

    Lid geworden:
    5 jul 2019
    Berichten:
    7.748
    Locatie:
    Ittervoort
    maakt toch niks uit, was voor onze tijd. En het is een discussiepunt. Er zijn er die beweren dat hij 150 jaar eerder begon, maar dan plaatselijk en dat hij in 1700 ergens eindigde omdat er een aantal jaren warmere periodes hadden.
    Maar tegenwoordig hebben we lekkere warme zomers en milde winters. Eerlijk gezegd beter dan natte en koude. :)
     
    Marcus Botanicus en Jinny vinden dit leuk.
  20. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.570
    Locatie:
    noord-holland
    12.000. Jaar geleden tydens de ijstyd kon je naar england over land lopen .
    De zee was vry laag . het meeste was bevroren.
    Als nu all het ijs smelt heb je een blauwe bol met een paar stukken land.

    De aarde is vroeger ook een witte ijs bol geweest.
     
    Pingu57 en Marcus Botanicus vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina