Deans Marine LSM 751 Bouwverslag

Hoi,

nadat ik enkele jaren geleden de Happy Hunter heb gebouwd heb ik nu gekozen voor een model uit WW2.
in dit topic ga ik het bouwverslag bij houden. Ondertussen opzoek naar tips voor de verlijming.
Verf voor de airbrush is besteld, motoren, regelaars en servo zijn binnen.
Nu nog even wachten totdat Toemen het model heeft opgestuurd.

Dan zou ik de lijst met klachten op de websites die ik je heb gestuurd maar eens gaan aanvullen.
En betrokken firma gaan bestoken met mails over retournering van je geld.

Ik wil dit jaar nog de Deans Marine, Cristiaan Brunings bestellen bij Toemen.
maar was niet van plan deze vooruit te gaan betalen, ga hem dan ophalen in Den Bosch.
hoor dan wel hoe ze daarop reageren, ze zijn ook bij mijn weten de enige in Nederland welke deze leveren.
of is er nog een andere winkel die Deans Marine kan leveren?
groetjes Piet

Ik wil dit jaar nog de Deans Marine, Cristiaan Brunings bestellen bij Toemen.
maar was niet van plan deze vooruit te gaan betalen, ga hem dan ophalen in Den Bosch.

:eek::eek::eek: Dat truckje heb ik ook wel eens gedaan of in elk geval geprobeerd :frustie::frustie::frustie:!!!
Eerst gemaild of ze het hadden, toen gezegd dat ik er dan de volgende zaterdag om wilde komen en eenmaal op die bewuste zaterdag na een rit van ruim 80 km (enkele reis) kreeg ik na het nodige getrubbel in de winkel doodleuk van meneer Toemen te horen dat hij de bewuste spullen wel - na betaling - voor mij wilde bestellen :hammer::hammer::hammer:.
Ik stond op dat moment - los van de spullen die er dus niet waren - al weer met zo'n 100 euro extra in de winkel bij elkaar geraapte spullen in mijn handen en heb na dat antwoord alles op de toonbank gelegd en ben zo de winkel uitgelopen :stout::stout:.

Dus Piet, ……. bezint eer je begint :eek:.

Beter is om de keuze van Michel uit post 4 op te volgen!

Laatst bewerkt:
Vandaag het pakket uit Engeland ontvangen. Waar de knoeiers van Toemen (lees oplichters) na 5 weken niet in geslaagd zijn heb ik na 4 dagen, direct bij Deans Marine, binnen.

Na het pakket uitgepakt te hebben, de hand leiding gaan lezen en de CD met foto's bekeken en maar een begin gemaakt.

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg

Bedankt voor de reactie, ik denk dat ik het bij Toemen vraag en dan uiteindelijk wel in Engeland zal terechtkomen.
Wat waren trouwens de verzendkosten?
Groetjes Piet

Je kan als je tijd van wachten hebt, en je naar de beurs in Dortmund zou gaan, deze bij Deans Marine bestellen en hem vragen om dit mee te brengen naar Dortmund, zo spaar je de verzendingskosten uit, dit is een service van Ron Dean,

Ja, dat kán... MITS Ron Dean naar Dortmund komt.
De afgelopen keer was hij er niet omdat de kosten van een beursplaats de opbrengst niet loonde.
Beter kun je rechtstreeks bij Dean's Marine bestellen.
Laat, als je geen hartritmestoornissen wilt hebben, de firma T. te 's Hertogenbosch vooral links liggen!

Hou eindelijk begonnen met bouwen. voor mn werk weg geweest en kon daar door niet veel doen en als ik tijd had met de treinbaan bezig geweest.
Heb ondertussen kleine bouwpakketjes gemaakt voor op het dek, die konden mee in de koffer.

Dan het Dean's Marine pakket.... Ben een klein teleur gesteld in de kwaliteit. Handleiding is echt drama in vergelijk met bv Billing Boats. De giet stukken zijn erg grof en het lijkt of ik een prototype heb gekregen.
Hieronder wat foto's van de bouw tot nu toe. Juiste verf, Vallejo, is binnen en ik kan beginnen met de eerste definitieve kleuren op de romp en de dekken. Ik doe dat voor dat de details en hekwerk geplaatst worden.

540.jpg
540.jpg
540.jpg

540.jpg
540.jpg
540.jpg
540.jpg

Tja...
Een pakket van Deans bouwen is... Een soort van scratchbuilden met een paar voorbewerkte onderdelen.
En het is inderdaad geen Graupner, Robbe of Billing-kwaliteit, maar het heeft wel wat.
En uiteindelijk, als je model vaart, heb je een redelijk uniek model.

Back