deans vs traxxas connectors

hallo,

welke connectors kun je het beste nemen?? de deans lijken mij wat minder i.v.m open draad met heatshrinking etc., traxxas lijken mij wat fragieler, wie heeft er ervaringen?

alvast bedankt!
arthur

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf deans, persoonlijk vind ik het goede stekkers. Draad met heatshrink werkt goed. Alleen het solderen even oppassen, niet te dikke klonten tin omdat anders de heatshrink er niet geheel omheen past. Geen problemen mee gehad, en zelfs snelheidswist ten opzichte van die tamiya stekkertjes.

Ik gebruik ze allebij, ik vind de traxxas stekkers iets degelijker.
Maar daar is de prijs dan ook na.

Ik gebruik de connectors van Multiplex makkelijk solderen en erg stevig.

1_JetMultiplexBatteryConnector.jpg

@plancore: bij amainhobbies kost het me ongeveer 0,50$ meer, dat valt toch wel mee?

Abcs: maar waar zit dan de plus en de min precies, ik zie door de pinntjes de stroom niet meer ;)

en heeft er iemand ervaring met de losi ec connectors?

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf deans en vind deze stekkers erg goed.
Even off-topic; weet iemand waar je deans kan kopen die tegen piekvermogen van 200 ampères kunnen?

200A??? waar kom je aan dat soort stromen, ik denk dat je dan de CC 8.0mm gold connectors moet gebruiken. heb ze ergens gezien, of iig zoiets. maar kan je ESC ertegen dan?

o ja, en nog een vraagje, het gesoldeerde gedeelte bij de traxxas stekkers, is het niet beter om daar ook heatshrink aan te doen?

200A??? waar kom je aan dat soort stromen, ik denk dat je dan de CC 8.0mm gold connectors moet gebruiken. heb ze ergens gezien, of iig zoiets. maar kan je ESC ertegen dan?

o ja, en nog een vraagje, het gesoldeerde gedeelte bij de traxxas stekkers, is het niet beter om daar ook heatshrink aan te doen?

RC-Monster: 4000mah Hard Case 18.5v 35c Lipo Pack, Batteries

Deze accu wil ik gebruiken voor in mijn LST met een mamba monster max 2200 combo.

Hier zitten al wel deans aan.

Maar moet ook nog voor regelaar en lader.

4000mah op 35c is 140A. 200 haal je dus niet en zal de mmm ook nooit vragen.

ontopc. Ik heb zelf altijd de deans gebruikt totdat ik een 150A regelaar ging gebruiken en ze smolten als ijs voor de zon. Ik gebruik nu 4mm goudkontakten en ze werken perfekt.

4000mah op 35c is 140A. 200 haal je dus niet en zal de mmm ook nooit vragen.

ontopc. Ik heb zelf altijd de deans gebruikt totdat ik een 150A regelaar ging gebruiken en ze smolten als ijs voor de zon. Ik gebruik nu 4mm goudkontakten en ze werken perfekt.

140A constant ja, maar hij vraagt 200A piek... En 200A piek zullen de Deans wel aankunnen gok ik zo, en de MMM ook

Ik heb ze gekocht bij zowel PK racing als MBS racing.
Bij mijn laatste accu pakket heeft een vriend er meerdere zakjes van 10 stuks uit de USA laten overkomen.

Back