decals maken 1 op 5 , wie kan het ??

wie weet hoe je op een eenvoudige manier decals maakt voor een 1 op 5 model auto.

alle info is welkom , uiteraard moeten ze wel zelfklevend zijn maar dat spreekt voorzich.

ik hoor het wel.

decalpapier bestellen bij modelbrouwers.nl en dan op de printer.
Printen met een laserprinter geeft zeer mooie resultaten.
Wel het papier pakken voor laserprinters.

Pendelaar

Ja, heb ik ook gedaan op een inktjetprinter. Moet je wel inktjet decalpapier van modelbrouwers.nl gebruiken. En na het printen fixeer je de boel met een fixeermiddel en dat is daar ook te verkrijgen.

Succes!

Nadeel van decalpapier is dat je geen wit kunt printen. Moet je even rekening mee houden als je je decals ontwerpt

Adam,
Er wordt ook wit decalpapier verkocht en dan heb je dat probleem niet.

hey hoeveel kost zo`n vel decalpapier ongeveer :)? lijkt me wel leuk om zelf eens de decals te maken voor de auto :)

Adam zei:
Phoenix zei:
Adam,
Er wordt ook wit decalpapier verkocht en dan heb je dat probleem niet.

Dat klopt, maar hoe maak je dan witte letters tegen een gekleurde achtergrond?

Neem je toch een andere "kleurtoon" wit.
Bijv. lichtbeige of heel lichtgrijs, van een afstandje is dit toch niet meer te zien.

op doorzichtig papier zie je dat ook niet dus, en op wit papier krijg je weer andere problemen als randen.

gewoon experimenteren wat het beste gaat.

ook de witte stukken open laten en dan van achter aantippen met bv een airbrush met wit kan ook, indien van binnen geplakt

printen en (de meeste)druktechnieken kan niet met wit, alle tinten waar wit in zit kunnen alleen op een witte ondergrond zichtbaar gemaakt worden.

Als je een transparante stikker wil voorzien van witte letters (of licht beige oid) dan zul je een andere oplossing moeten verzinnen.

Het door gerard geopperde achteraf wit erachter aanbrengen is een van de opties.

Laten zeefdrukken is een van de andere opties, vanwege opstartkosten van het proces (zeef maken enz) is dit niet echt een betaalbaar alternatief voor onze hobby

Back