Decals ontwerpen

• Topicstarter Topicstarter Bora
  • Startdatum Startdatum
B

Bora

Guest
Hallo ik weet niet of ik juist zit maar ik heb een vraagje over decals printen.

Ik ben nog steeds bezig met de blauwe yamaha R1. Die is bijna af. ik heb al decals ontworpen en aangebracht, maar er is 1 probleem. Ik moet grijze letters "YAMAHA" maken, maar ik denk als ik dat ga uitprinten dat het niet zal gaan. Want de printer gebruikt wit van het papier. Dus op doorzichtig decal papier zal ik niet kunnen printen.

En op wit decal papier kan ik ook niet printen want dan gaan tussen de lettertjes een witte achtergrond zijn.

Ik heb eens geprobeert om de YAMAHA letters op een blauwe achtergrond te plaatsen en dan uit te printen. Dat is gelukt maar ik heb ze niet aangebracht omdat er een te groot kleurverschil is tussen het blauw van de moto en het blauw van tussen de letters.

Wat moet ik nu doen? Bestaat er ergens op het internet een site waar je de kleuren kan vergelijken. Bijvoorbeeld waar ik het nummer van de kleur waar ik mee gespoten heb kan vergelijken met de RGB kleurenmodel die "microsoft word" gebruikt.

Of bestaan er nog andere mogelijkheden?

???
Hoezo kun je grijze kleuren niet printen op doorzichtig materiaal.
Ik heb gewoon grijze letters op doorzichtig decalpapier gemaakt.
Ik snap daarom je probleem niet helemaal.
Kijk verder eens op www.brandsoftheworld.com.
Ben je niet gebonden aan Word.

Pendelaar

Ja? Nochtans, ik had lichtgrijs geprint en toen ik de decal wilde opleggen zag ik mijn letters niet meer. Het is wel een blauwe achtergrond. Misschien is het van jou een witte achtergrond. Dan gaat dit wel.

Bora heeft gelijk, grijs op een printer is ee ntint van zwart, dus deels transparant zwart dat met een witte achtergrond inderdaad grijs wordt.

Kleuren vergelijken via internet is niet juist, en zerg onbetrouwbaar, er zijn TE veel variabelen om tot een betrouwbare kleurvergelijking te komen.

1) je monitor, elke monitor geeft een kleur anders weer, tussen verschillende monitoren kan ERG veel verschil zitten.

2) je printer, als de printer niet op kleur gecalibreerd is zal je print geen betrouwbare kleur weergeven

3) materiaal, elk materiaal waarop geprint wordt heeft zijn eigen effect op de kleur.

Zeker met een huis tuin en keuken inktjet denk ik dat je altijd (veel) kleurverschil tussen print en lak zult houden.

Een dure maar wel goede oplossing is de letters laten uitsnijden uit grijze plakfolie (snijplotter) of door transparante folie te laten (zeef)drukken met de grijze letters

Ok bedankt ik ga morgen eens gaan naar een drukker of zo.

Ik ga eens horen wat ze voorstellen. Bedankt :wink:

Back