Decibels

Hoi hier met Ron ik heb een T Rex 600 Nitro met een OS 50 Hyper blokje erop ,en een align uitlaat en 60er blades.Ik heb er ook al en ander uitlaatje op gezet van de raptor 50 en dat was ook niet de oplossing.Maar ik kom niet onder de 80 decibel ik moet op 78 decibel komenvoor de keuring,kan het er ook aan liggen dat ik de verkeerde Damper Rubbers er in heb. Wie kan mij een advies geven.Zou blij zijn als ik een reactie zou krijgen.Mvg Ron.

Zimmermann is erg stil, en een lager toerental helpt ook. Damper rubbers hebben niks met geluid te maken.

Toevallig deze week met autorijder gesproken die verbaasd was toen ik 'm vertelde dat motor op methanol loopt, vandaar dat ik er beetje op triggerde. Met je probleem heeft het niets te maken.

Nadempertje zelf maken van deodorant spuitbus? Aansluiting/pijpjes kun je daar gewoon met epoxy lijmen. Uitharden bij hoge temperatuur oven van moeder de vrouw.

Ik vlieg mijn 6.5 cc Hirobo Lama ook met een Zimmermann. De heli heeft geen hoge headspeed en is in rondvlucht veel stiller dan mijn 7.5 cc vliegtuig. Met Zimmerman heb je die hoge tonen veel minder.

Simpelste oplossing is je toerental iets omlaag brengen. Tijdens het vliegen kan je naar idle-up gaan :D:D, geen kat die daar dan nog naar omkijkt.

Desibels

Ik geloof iets gevonden te hebben wat er mee te maaken kan hebben ,het tandwiel wat op de Main Gear zit voor de tailunit daar zat behoorlijk wat speel in.Ik zal het eens gaan testen.U hoort iets.Mvg Ron.

Ron v S, de Trex 600 heet echt T600 Nitro;-) Maar je hebt wel gelijk van alle bestandsdelen die in de brandstof zitten, is dit de enige die WEL misbaar is...

Nitro is niet onmisbaar voor OS 50 hyper en dergelijke helimotoren want die vind minder dan 15% nitro niet leuk, heeft me een motor van mijn Trex 600N gekost :p

@ Ronyada: Een zimmermann of naar wat ik heb horen zeggen een funkey demper dat schijnen de stilste te zijn voor een trex 600. Daar zit de meeste winst naar mijn mening.

Deciels

Hoi Jonkje, ik heb nu eens een zimmermann erop gezet en zal straks eens de decibles gaan meten.Ik laat wel ff iet hooren hier,in ieder geval jully zijn zover bedankt.Voor de juiste reacties waar ik iets aan hem met uitzonderingen.MvG Ron.

Nitro is niet onmisbaar voor OS 50 hyper en dergelijke helimotoren want die vind minder dan 15% nitro niet leuk, heeft me een motor van mijn Trex 600N gekost :p

@ Ronyada: Een zimmermann of naar wat ik heb horen zeggen een funkey demper dat schijnen de stilste te zijn voor een trex 600. Daar zit de meeste winst naar mijn mening.

Zet je dan ook een goede motor op je heli.(Redline of Nova Rossi):wink:
Zolang je niet zwaar 3D wil vliegen is nitro wel misbaar in brandstof.
Vlieg al jaren op 0% nitro en 12% olie,is nog nooit een probleem geweest.:D

''25 maart 2011, 13:27''

Al dik een half jaar geleden.. denk dat die heli ondertussen alwel gekeurd is hoor..;)

Waarom zo'n oud bericht omhooghalen?

als het probleem nog actueel zou zijn, zou het draadje wel wat recenter zijn, vermoed ik

Back