Declared value

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
Ik las laatst nog iets dat als je iets koopt in het buiteland(niet EU land) dat er nog wel eens een lagere prijs op het pakket wordt gezet.
Nou heb ik vorige week nog een bestelling gedaan bij HK en gewoon betaalt.
Nu zag ik laatst dat als je bestelt dat er ook ''declared value'' staat.
Ik vroeg me af of dat betekent welke prijs er op het pakket word aangegeven?
Het blijkt dus dat het op 30% stond dus dat is dan een aanzienlijk lager bedrag dan dat de besteling was.
Daniël

en dat heet officieel fraude ;).

maar denk niet dat dit topic lang open zal blijven ;).

die lagere waarden doen ze dus om minder belasting te betalen.
Vroeger deden ze dat standaard tegenwoordig laten ze het aan de gebruiker over wat dus ook inhoudt dat jij verantwoordelijk bent.

Iemand enig idee of dit nog kan worden gewijzigt?
De bestelling is nog niet verzonden want er zijn nog wat spulletjes op backorder.

Bij mijn eerste bestelling is dit waarschijnlijk ook gebeurt, maar toen kreeg ik een brief thuis en moest ik beschrijven wat er in de doos zat en de waarde aangeven.
Daniël

Douane trekt er zich geen hol van aan wat er op je doos staat. ;) Als ze denken dat het wat waard is, sturen ze je gewoon een brief. Na +100 orders waar dus 30% van de waarde op de doos stond, weet ik wel hoe die daarmee omgaan. :roll: Dus maak je niet druk, als de douane je eruit pakt gewoon de factuur uitprinten en erbij doen.

Undervaluen is zelfs STRAFBAAR, en we willen geen strafbare dingen op het forum...
Daarnaast is er een algemeen draadje waar je kan lezen wat alles precies inhoud, iets met pakketje, en douane...
Daar staat veel info in...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back