Deelname door buitenlandse kandidaten

• Topicstarter Topicstarter hezik
  • Startdatum Startdatum
H

hezik

Guest
Omdat ik de vergadering gemist heb, en bij gebrek aan notulen van om het eender welke vergadering gehouden ook dit jaar, de volgende vraag.

Ik weet dat er sprake is geweest van het vraagstuk wat te doen met eventueel lege plekken in de F3A-A en wat te doen met eventuele buitenlandse deelnemers die mee willen doen.

wat ik niet weet, is wat er nu uiteindelijk besloten is?

Het voorstel was om buitenlandse kandidaten wel te laten invliegen, en op wedstrijddagen alleen mee te laten doen indien er 'plek vrij' is (lees: een of meer van de ingevlogen NL kandidaten komt niet opdagen/is verhinderd).

Is dit ook als zodanig besloten?

ben ik ingeschreven ? JA

dus spijtig voor jou maar dit blijft. Pech he

Ja,zoals ik begrepen heb mogen er op de invliegdag een heleboel buitelandse vliegers meedoen.Enkel de 2 best geselecteerde mogen de rest van de wedstrijden meedoen.

Waarom vraag je dit eigelijk niet aan de subcommisie,die kunnen je het correcte antwoord geven.Begrijp niet waarom dit weeral een draadje moet worden.

Dus kan slotje op Hezik.

Voor zover ik begrepen heb zijn er drie wijzigingen.

Er kunnen zich 2 buitenlandse vliegers invliegen.
Het idee hierbij is om een sterkere competitie te krijgen.

Daarnaast kunnen bij afzeggingen vrijkomende plaatsen aangevuld worden tot 15 vliegers.
Het idee hiervan is om een compleet deelnemersveld te hebben en geinteresserden uit de B al de mogelijkheid te geven om aan de A 'te proeven'

Het inschrijfgeld (alleen A dacht ik) voor vier wedstrijden moet bij de eerste wedstrijd voldaan worden. Het idee hierachter is om meer zekerheid te hebben in inkomsten.

Als ik het onjuist verwoord of begrepen heb laat ik mij graag corrigeren.

Geachte Belgen,

Graag iets minder agressief. Ik vraag dit niet omdat ik vind dat jullie niet mee mogen doen, sterker nog, ik ben altijd voor meer deelnemers dus wat mij betreft komt heel Belgie meedoen, gezien de stand van zaken zou dat voor de Nederlandse F3A ook nog best wel eens een positieve invloed kunnen zijn :)

Ik vraag het hier omdat het heel onlangs ter sprake kwam onder een groep F3A vliegers en eigenlijk niemand het wist.

Een slotje is nergens voor nodig en er om schreeuwen/vragen/zeuren al helemaal niet. Grow up, jongens.

Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens mij is er besloten (maar vraag het voor de zekerheid toch even na bij de SC-F3A) dat:

- op de invliegdag bepaald wordt welke deelnemers er tot de vaste ploeg van 15 vliegers zullen behoren. Hierbij zijn van de 15 plekken er al 9 vergeven (top-8 van vorig seizoen + winnaar F3A-B), dus nog te strijden om 6 plekken.

- Mocht het zo zijn dat er bepaalde dagen van de vaste ploeg iemand niet kan, of dat iemand om wat voor reden dan ook het seizoen niet kan afmaken, dan mag de vrije plek ingevuld worden door een gastvlieger.

- Daarnaast zal er plek zijn voor maximaal 2 buitenlandse deelnemers (dus op 1 dag maximaal 17 vliegers). (Idee is dat we dit seizoen eens gaan kijken wat de opkomst is, dan volgende seizoenen verder fijn-afstemmen)

Hoe de communicatie rond de vrije plekken en het inschrijven van de buitenlandse piloten gaat verlopen is mij niet duidelijk...

Als je je wilt invliegen, wees dan proactief en meld dit alvast aan de SC-F3A.

Groet en tot op 1 van de wedstrijden
Winfried

Zo te zien hebben 'de buitenlandse piloten' het al door. Mooi, dus twee extra plekken, goede zaak!

3W_Flyer: in tegenstelling tot wat je kennelijk denkt, vind ik het alleen maar mooi dat je komt vliegen!

je zou het niet zeggen maar het zal dan maar liggen aan het communicatieverschil tussen onze beide nationaliteiten.

alhoewel de taal dezelfde is, kan de tonatie wel eens verschillen.

maar om dan toch terug te komen op wat gezegd is :

als het de bedoeling is om het niveau omhoog te krijgen, dan heeft in mijn geval de verkeerde belg ingeschreven. Maar we zullen onze vel duur verkopen.

en om een beetje grootspraak te doen en de anderen aan het trainen te krijgen, van de nu ingeschreven piloten schat ik de beide belgen toch bovenaan. hehe

Akkoord, dan is het goed :)

En ach.. al die andere belgen zitten denk ik nog te bibberen en te zweten thuis, ze sturen jou als opofferbaar proefpersoon.. snap ik wel, zou ik ook doen :P

In de laatste vliegersvergadering is met meerderheid van stemmen besloten dat de tot nu toe gesloten F3A competitie een meer open karakter gaat krijgen . De afgelopen jaren komen er niet meer dan 10-12 nederlandse deelnemers naar de F3A wedstrijden . Er is ruimte voor 15 deelnemers.
Jury, catering en organiserende clubs rekenen op 15 deelnemers.
In de F3AX wedstrijden hebben wij een verrijking van de competitie gezien door "" buitenlandse vliegers"" mee te laten doen
Wij hebben al enkele aanmeldingen gehad en deze vliegers welkom ingeschreven voor de invliegwedstrijd in Someren .
Het regelementenboek is aangepast aan het besluit van de vergadering. Bezoek de KnvvL site en lees wat is besloten, en hoe het wordt ingevuld.

Beste Ed,

Helaas is de KNVVL site niet de meest toegankelijke. Ik zie dat er per 10-02 dit jaar een wijziging is doorgevoerd die dit wel al verbeterd (alle reglementen nu op de juiste plek), maar kan het document met de inhoud waaraan jij refereert niet vinden.

Ik heb doorgelezen:
- Reglementenboek Wedstrijden Sectie 1 Algemene Voorschriften (2009)hot!
- Reglementenboek Wedstrijden Sectie 5.1 RB Kunstvlucht (2009)
- Reglementenboek Wedstrijden Sectie 2 Organisatie Wedstrijden (2009)

Ik kan hier niets vinden over het invliegen, laat staan over het invliegen door buitenlandse kandidaten, dit terwijl dit toch alle reglementboeken zijn welke van toepassing zijn, voor zover mij bekend. Omdat ik natuurlijk ergens overheen kan lezen, heb ik de documenten ook nog laten doorzoeken op 'invliegen' en 'buitenland' en 'niet-nederlands', maar niets kunnen vinden.

Ik kijk ongetwijfeld op de verkeerde plek.. misschien dat je een tipje van de sluier kunt oplichten in wel reglementboek ik exact moet kijken? Of hoeveel faeces ik uit mijn ogen dien te verwijderen omdat het in genoemde documenten wel staat? (mss met een andere terminologie? Ik heb het nochtans wel helemaal doorgelezen)

Ah, na enig speurwerk heb ik het kunnen vinden.

Als je naar KNVvL Modelvliegsport gaat, dan helemaal rechts in het oranje vlak op 'programma' klikt, daar staat ergens deze tekst:

De F3A competitie draagt een besloten karakter, d.w.z. alleen geselecteerde vliegers tot een maximum aantal van 15 kunnen hieraan deelnemen. Voor de aangepaste opzet van het kampioenschap met invliegwedstrijd, finale en promotie vanuit de F3A-B klasse naar F3A zie het reglementenboek. Per wedstrijd kan het aantal vliegers aangevuld worden tot 15. Per westrijd kunnen maximaal 2 buitenlanders deelnemen.

Aan de hand hiervan heb ik het ook in de reglementen terug kunnen vinden. Het toverwoord is 'promotie'.

Het staat in 'Reglementenboek Wedstrijden Sectie 2 Organisatie Wedstrijden (2009)', op pagina 20, onder het kopje 'promotie/degradatieregeling 2009'.
F3A klasse.
Uit het lopende seizoen plaatsen alleen de beste 8 vliegers van de F3A competitie en de kampioen F3A-B
klasse van het voorafgaande jaar zich automatisch voor het volgende jaar. De plaatsen van de
deelnemers 10 tot en met 15 dienen in een invliegwedstrijd voorafgaande aan het seizoen te worden
vastgesteld. Zij dienen tijdens deze wedstrijd over de twee beste ronden (2/3) een gemiddelde minimum
score van 55% te behalen van het maximaal aantal punten dat per ronde behaald kan worden in de
klasse (som der K-factoren X 10).
Deze wedstrijd telt niet mee in de telling over het gehele jaar.
In de competitiewedstrijden na de invliegwedstrijd kunnen opengevallen plaatsen tot het aantal van 15 per
wedstrijd ingevuld worden. Daarnaast mogen maximaal twee buitenlandse vliegers deelnemen aan de
wedstrijden, doch deze dingen niet mee voor het NK.

Back