Deelname RC3 wedstrijden

Discussie in 'F3A' gestart door hezik, 8 okt 2006.

  1. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Ik ben vandaag nog wat aan het trainen geweest, maar heb het idee dat met dat warme weer mijn motor niet helemaal optimaal presteert. Met name bij de victory-roll heb ik het probleem dat de motor wat inzakt. Ben ik de enige met dit probleem of hebben jullie hier ook last van?

    Grt.
     
  2. hezik

    hezik Guest

    Ik had er op het eind van de dag ook last van.. weet niet of het door de warmte komt, ik vloog voor het eerst op de nieuwe cylinder en aan het eind vd. dag op 5%.. op 12,5% liep hij beter.

    Gewoon een maatje prop kleiner gepakt en toen ging het weer prima.

    De Oxalys is min of meer weer wedstrijdklaar.. dat er een auto over de vleugel is gereden heeft 'm geen goed gedaan, maar an sich vliegt hij nog goed. Hij heeft nu heel ietsje rolneiging bij meskant, maar dat is er prima uit te sturen.. voor iemand op mijn niveau geen probleem, een echte topvlieger zou 't maar niets vinden waarsch :p
     
  3. Erik 3D

    Erik 3D

    Lid geworden:
    21 feb 2007
    Berichten:
    728
    Locatie:
    Wormer
    geen probleem gehad met de motortemperatuur. Maar met mijn brandstof met 10% nitro en 20% olie wordt de motor (OS 26cc.) nooit echt warm. Wel probleem met de gasservo. Die is er mee gestopt in de lucht met half gas. Tank leeggevlogen dus, gelukkig was de landing op het veld.
    groeten van Erik
     
  4. Christiaan Vis

    Christiaan Vis

    Lid geworden:
    5 sep 2004
    Berichten:
    1.123
    meen je...weer wat gemist dus...ik denk dat je niet mee 'mag' doen...je bent vast te goed....:)
     
  5. hezik

    hezik Guest

    Ik doelde meer op dat het niet opvalt dat het toestel zelf ook iets rolt, omdat die idioot achter de knuppels zelf wel alle kanten opstuurt.. daar heeft hij geen deuk in het profiel voor nodig.

    Is niet op het veld gebeurd.. ik had 'm net weer helemaal gerepareerd en we wilden vertrekken, ik was spullen aan het inladen en dinnetje werd wat ongeduldig, wilde snel de zon in.. dacht 'als ik alvast achteruit rijdt, kan ik zo weg'.. dat klopte an sich ook, alleen hoorde ze toen 'krak'.. gelukkig wel direct geremd, dus met veel dunne secondenlijm, een paar stukjes balsa en een lapje folie, was hij binnen 20 minuten weer klaar. Gewoon een ongelukje dus en net zo goed mijn fout, moet je maar geen vleugels op de straat achter de auto leggen :)

    Verbazingwekkend wel dat er relatief zo weinig schade was. Je zou verwachten dat een vleugel helemaal aan gort is als je er met een auto op gaat staan, maar dat viel best mee.. aan de bovenkant zie je het amper, aan de onderkant kun je zien dat hij iets dunner is, maar mensen geloven niet dat daar een auto op gestaan heeft :p De folie is dus prut bij Kyosho, maar de vleugels zijn goed.

    Vandaag er de hele dag mee gevlogen.. afgezien dus van dat een vleugel merkbaar iets minder lift heeft dan de andere, geen problemen mee gehad.

    Eigenlijk zelfs best goed staan vliegen vandaag, maar ja, bij windstil is het ook wel makkelijk natuurlijk.. echt een zwaar leven hebben wij, beetje in de zon staan met vliegtuigjes spelen :p

    Vrees wel dat er weinig meer klopt aan het toestel. Ene vleugelhelft is lichter dan de ander, heeft een stuk dunner profiel, het zwaartepunt ligt niet goed, de zijstelling is niet goed.. maar dat ga ik er volgende week voor zover mogelijk uitkrijgen. Motor loopt wel weer en de uitlaat is dankzij de nieuwe cylinder van z'n bindingsangst af.. dus vooralsnog geen 90cm electrokistje bij de volgende wedstrijd.
     
  6. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.473
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    ach ik moest na donderdag servo hevels vervangen
    en nu weer een servo
    hmm word nog hopen dat hij heel blijft op de wedstrijd
    ik maakte een slowrol en me ruder servo bleef hangen en doet niets meer

    motor liep overgens wel goed!!
     
  7. Christiaan Vis

    Christiaan Vis

    Lid geworden:
    5 sep 2004
    Berichten:
    1.123
    Sjonge Henri, wat een verhaal.. soms zit het mee en soms zit het tegen. ik bewonder je doorzettingsvermogen! :)
     
  8. hezik

    hezik Guest

    Ach sommige zaken roep je ook over jezelf af.. als je een motor maar vaak genoeg uit elkaar haalt etc, dan gaat ie wel kapot.. hoort allemaal bij het leerproces.. ben natuurlijk nog maar een jaar bezig, dus maak mij er geen zorgen over.. alleen niet altijd de middelen beschikbaar om iets te doen, zeker als je geen werkgever hebt.. dat probleem is nu gelukkig opgelost :)

    @raymon: ik zit op hetzelfde punt, deze kist moet het minimaal tot de 1e wedstrijd uithouden.. en natuurlijk wil ik er voor die tijd nog wel mee trainen, dus er kan van alles gebeuren :p
     
  9. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.473
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    precies
    ik heb net andere servo op rudder gezet.
    nu nog even een gas servo vinden
     
  10. hezik

    hezik Guest

    Een praktische vraag van mijn kant.. ik had begrepen dat de volgorde van vliegen op de dag zelf bepaald gaat worden. Ik neem aan dat iedereen dan 1 vlucht doet en dan, als iedereen geweest is, de 2e, enzovoort?

    Dit even ivm. de mogelijke reservekist (90cm electro), die toch wel 45min laden nodig heeft tussen 2 vluchten door.. heb geen 2e lipo ervoor.
     
  11. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.473
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    ja
    eerste ronden en daarna de 2e ronden ben je pas weer
     
  12. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Ik zal van de week eens kijken in hoeverre de Funtana X100 zich door het programma laat sturen, de slow-roll moet in iedere geval super gaan met de SFG's :D

    Grt.
     
  13. Bert

    Bert

    Lid geworden:
    22 aug 2002
    Berichten:
    1.491
    Locatie:
    almelo
    Is iedereen er helemaal klaar voor?

    Allemaal ingeschreven en getrained met het mooie weer?

    Ik ben benieuwd wat de oogst aan jonge, en minder jonge, talenten gaat laten zien.
    Laten we er een leuke en leerzame dag van maken.
     
  14. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.473
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    ik ben er nooit klaar voor;)
    maar ik ga me best doen
     
  15. hezik

    hezik Guest

    Nee natuurlijk ben ik er niet klaar voor.. denk dat je er nooit klaar voor bent.. ik begreep van Fred (RC1 vlieger 'in ruste') dat je nooit 'de perfecte' vlucht zult hebben.. er is altijd ruimte voor verbetering.

    Trainen zal zaterdag moeten gebeuren, heb voor mijn doen belachelijk weinig gevlogen de afgelopen 2 weken.. veel dagen van 2 of 3 vluchtjes, ivm schade, pech, stommiteiten, enzovoort.

    Toestel is op dit ogenblik ook niet klaar, ik heb het voor elkaar gekregen om een motorsteun doormidden te breken (tijdens het vliegen met een niet trillende motor met gebalanceerde prop). Maar dat komt wel goed.

    Leuk en leerzaam stond inderdaad ook op mijn planning. Hopen dat het weer zo blijft als nu voorspeld (3bft) en dan moeten we toch wat lol kunnen hebben, lijkt mij zo..
     
  16. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Vanaf het moment dat Henri dit topic geopend heeft, is er bij mij een proces tot ontwikkeling gekomen waarmee ik ook zelf geen rekening had gehouden.
    Voorheen was ik werkelijk een zondags/mooi weer vlieger zonder noemenswaardige progressie in mijn vliegen. Ineens was er iemand die nog maar een aantal maanden vloog en van plan was met wedstrijden mee te gaan doen, terwijl ik zelf 10 jaar maar een beetje voort rommelde. Dit was een soort van 'wake up call' zal ik maar zeggen, deze hobby maar een beetje uit laten doven of het over een geheel ander boeg gooien.
    Het is het laatste geworden en ik heb in de afgelopen maanden meer gevlogen (nog te weinig) dan vijf seizoenen bij elkaar en er hernieuwd plezier in gevonden. Henri bedankt dus.
     
  17. bert de eerste

    bert de eerste

    Lid geworden:
    14 okt 2006
    Berichten:
    832
    Locatie:
    veen
    hier het zelfde, ook ik ben door dit topic aangestoken. :lol: 8)
    vrijdag digitale servo's gekocht zitten er inmiddels in, wat is dat een verschil zeg.
    stond maandag een partij te kloten, moest er echt aan wennen je merkt dat vooral met corigeren.
    ik ga van de week nog elke dag trainen en dan zullen we in oss wel zien waar we staan.
    wordt wel een drukke dag 28 man die mee vliegen. 8O
     
  18. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Voorzichtig begonnen aan een nieuw model.

    [​IMG]
     
  19. hezik

    hezik Guest

    Nou heb vanavond nog even 3 vluchtjes gevlogen, maar moet hard aan het klussen. Die deuk moet echt uit de vleugel, ik merk het toch wel heel goed tijdens het vliegen.. daarnaast klopt er nu weinig meer van de trim van het toestel.. als laatste loopt de motor niet lekker :p

    Hij zal echt wel vliegen zondag maar dat zal wel een van z'n laatste vluchten worden denk ik.. het ding is gewoon versleten en dat kan ik 'm (afgezien van de folie) niet kwalijk nemen :p

    Anyways, niet teveel trainen he bert ;)

    @Hans: ziet er goed uit.. massief wel, maar dat komt denk ik omdat jij gewoon balsa gebruikt als zijwanden vd. romp? Merlin I was niet buitensporig zwaar, dus dat zel deze ook wel niet worden.. maar of die voor zondag klaar is, betwijfel ik ;)
     
  20. Christiaan Vis

    Christiaan Vis

    Lid geworden:
    5 sep 2004
    Berichten:
    1.123
    ziet er goed uit Hans! gaat rap jij!
     

Deel Deze Pagina