Dek hardware en zeilwinch vraagje

Wie weet er een goede winkel/ internetwinkel voor dek hardware zoals keerblokken e.d. voor grotere rc zeilschepen ( zegge van 150 cm/ 15 kg massa)

Ik wil wat wijzigingen doorvoeren in het schootsysteem van mijn 1:5 regenboog aangezien de lieren het te moeilijk hebben.

En heeft er iemand ervaring met het eindeloos laten draaien van een zeilwinch?

Zodat je niet meer vastzit aan de standaard eindpunten waar je normaal je slag uit haalt bij bediening. Dit lijkt mij de enige mogelijkheid om genoeg grootschoot te kunnen laten vieren om de giek dwars op de boot te krijgen om voor de wind te zeilen. En dan ben ik al snel een meter grootschoot verder... ;)

Thnx!

Je zeilwinch zal wel ergens eindpunten moeten hebben, anders draait er iets natuurlijk in de soep. Maar je bedoelt een systeem waarbij wat er aan de ene kant van de trommel afrolt, aan de andere kant weer wordt opgerold? Daar heb ik wel ervaring mee, met 5 draaiende schijven is dat goed te realiseren. 2 aan weerszijden van de lier, midscheeps 2, en eentje in de punt. Het gedeelte tussen punt en middelste katrollen is dat beschikbaar voor schootvoering, als je die middelste katrollen wat meer naar achteren plaatst, kun je misschien die meter wel halen.

kijk ook eens naar de robbe sdu 100
die draait eindeloos rond, word ook wel gebruikt voor genua besturing

is uit productie, maar sommige winkels hebben deze misschien nog liggen.

Toch het opgegeven, gezien dit topic? <Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt Johan, zal eens even googlen.

@ Rexona: PB terug!

@ Indoorvlieger: Je weet hoe dat gaat met reacties, helemaal via MP. Nou dan ga ik er wel mee aan de gang en vaar ik er af en toe eens mee en anders gaat ie in opslag op zolder haha. Mocht ie er in de winter nog zijn dan kan ik mooi het schoot systeem aan de slag.

Bedoelde een systeem zoals Johan beschrijft, dat zou veruit ideaal zijn omdat ik redelijk beperkte inbouwmogelijkheden heb.

Op die website staan enkel "grotere" items vermeld, complete bouwdozen enzo. Voor onderdelen, beslag, kleine dingen zal je naar de winkel moeten want dat ga je niet terugvinden op de site...

Back