Dekdoorvoer schoten

pompebled

Forum veteraan
Hallo zeilers,

Ik ben bezig een Voyager van Thunder Tiger te assembleren (bouwen kun je 't amper noemen) en de dekdoorvoer voor de beide schoten is gewoon een gaatje in het ABS dek...

Dat slijt toch in op den duur?

Wat voor oplossingen zijn hiervoor?

Groeten, Jan.

tegen het slijten kan je er een metalen ring in plaatsen
of een kort stukje buis of iets in die richting

en als je een buisje gebruikt laat deze dan iets uitsteken boven het dek zodat het waterdichter is

Groeten Gerjan

Ik weet niet hoe je het moet noemen, maar je hebt van die dingetjse waar je draadjes in kan pluggen voor zwakstroom. Onderkant er vanafhalen, en een mooie doorgang. Mooi ronde bovenkant.
Groet

een popnagel. als je de pen in het midden er uithaalt, dan hou je een pijpje over. zeer licht en met een afgeronde bovenkant met een kraag.

Bedankt voor de tips, inmiddels zeilt ze, met een gesoldeerde fairlead, met een gebogen pijpje onderdeks voor de fok en een draaideel, van een doorgeboord M4 boutje voor de grootschoot.

Alles netjes afgerond natuurlijk.

Foto's op de Micromagic site. (mzgn/gallery open klasse).

Groeten, Jan.

Al eens aan holnieten gedacht? Dat zijn van die busjes die je ook gebruikt om de servo's door de rubbertjes heen vast te zetten.

Ik weet het maar er zijn ook mensen die daar nog hun antwoorden uit kunnen halen, anders kunne we ze net zo goed verwijderen. :)

Back