Dell haalt gevaarlijke lithium-ion-batterijen uit de markt.

In het verleden waren er ook zulke terug-roep acties op Nicad / Nimh accu's. Tegenwoordig worden die accu's amper meer gebruikt in apparatuur.

Om het ook nog even in het juiste perspectief te zien: Er zijn 6 accu's oververhit geraakt van de 4,1 miljoen uitgegeven accu's (zelfde serie)!

Ook Camera-fabrikant Nikon heeft afgelopen jaar 100.000 Li-Ion accu's omgeruild omdat ze te warm konden worden .....

6 accus op de 4 miljoen die geploft zijn.

statistisch gezien helemaal niet gevaarlijk dus.

het enigste gevaarlijke voor zo'n fabrikant is als een amerikaan de gelukkige is en een schadeclaim indient.

tja, dan zit er een foutje in of ed cellen of in eht laad & balance printje (te snel opladen = warm worden = ploffen voor lithium batterijen toch?

Yup, kans van 0,000146% dus.
Wat zouden ze nu met die 4,1 miljoen terug geroepen accu's doen...

Goedkope accu's! Inkoopactietje houden? :mrgreen:

Gerard_nl zei:
6 accus op de 4 miljoen die geploft zijn.

statistisch gezien helemaal niet gevaarlijk dus.

het enigste gevaarlijke voor zo'n fabrikant is als een amerikaan de gelukkige is en een schadeclaim indient.

zijn ze in amerika wel goed in in die schadeclaims ;) paar miljoen had ze dat wel gekost

Bij t laden... Niet de Lipo stand ingesteld zeker.. ;)
Hoeveel V hebben ze in hongarije? gewoon 220 of 230?

Alexander zei:
dan heb je wel sony cellen, 1 amp uur en 5c... 25 gram per cel... :P

Mwah.. is in ieder geval 4700mAh (& 11,1V), volgens degene die ik hier in mijn handen heb.
Lijkt me prima bruikbaar. Eens even kijken of we die niet gewoon achterover kunnen drukken.

Ik heb zomaar het idee dat het probleem gezocht moet wordenin het feit dat die dingen dag en nacht onder de lader staan.

Bij ons op de IT afdeling hebben we een stuk of 8 accu's waar een neiuwe voor gaat komen van Dell. De oude hoeven niet terug volgens mij. Ik zal eens kijken of ik er nog wat mee kan :P, want toevallig verdwijnen al die accu's in mijn tas

"Get em while they are hot !!!" :lol:

Een beetje extra ventilatiegaten in je laptop kan toch geen kwaad...
Foto's uit de states,
open522.jpg

CIMG3031-1200.jpg

eentje in Japan,
dell_explodes.jpg

Ga zo maar door.

En zegen onze lipo's... :roll:

Jorrit zei:
Hehe.. Sinds 2 weken hebben we hier de Dell XPS M1710 notebook, maar die heeft gelukkig een goede accu. :)

Toch zou ik voor de zekerheid een paar sateetjes klaarleggen. Toch zonde als dat vuurtje ongebruikt weer dooft :wink:

Dells beslissing om 4,1 miljoen notebookbatterijen terug te roepen, kan fabrikant Sony een bom geld kosten. Analisten schatten de kostprijs van de operatie op 67 tot 340 miljoen euro. :hammer:

Back