Delmenhorst 25 en 26 September 2007

Zo, net terug vanuit Delmenhorst leek het me aardig om al vast wat foto's te plaatsen en wat informatie te geven.
Ik weet de precieze uitslagen niet in punten, dit komt later.
We hadden 30 deelnemers, 1 uit Amerika, 6 Engelsen, 4 Nederlanders (inclusief Arno en Henk P), 1 Deen en de rest Duits.
Voor de mensen die niet het hele verhaal willen lezen. Gewonnen heeft Ralf Mittelbach, Peter Aanen nummer 8, ikzelf nummer 17 en Arno Hacken nummer 19. Voor Peter een hele goede en dik verdiende klassering, Over mezelf was ik deels tevreden en deels niet (lege ontvangeraccu, stom kada.......) En toen ik een nieuwe kist pakte waren de ailerons precies verkeerd om. Had ik niet gezien maar dit ontdek je vrij snel als je start. Probleem was alleen op te lossen door de zender uit en weer aan te zetten.

Helle en ik zijn donderdagochtend om 8 uur vertrokken en stonden om 11.00 uur op het veld. Een prachtig grote landingsbaan voor echte zwevers met waar wij vlogen aan 1 kant een bomenrij op zo'n 100 meter afstand.

Toen wij kwamen was er echt helemaal niemand en je kon vrij trainen wat ik natuurlijk ook meteen gedaan heb. Een nieuw veld moet je aftasten.

Black is beautiful

Na het trainen zijn we naar een meertje gegaan dat aan het eind van de landingsbaan, ik heb zelden zo'n helder water gezien. Heerlijk om hier te zwemmen.

Peter Aanen (piloot) en Arno als helper/timer.

Ik kan iedereen aanraden naar deze wedstrijd te gaan.

Later meer, eerst even douchen, uitpakken, uitrusten en alles weer terughalen,

Loet

Erg jammer dat ik er niet bij kon zijn. Verplichtingen elders.
Volgend jaar de agenda toch beter plannen en (nog) meer vliegweekenden plannen. Zo te zien prima weer en goede vliegomstandigheden. Klasse prestaties!!

Ha die Loet,

Ziet er goed uit.......... Zo'n carbon DLG wordt dat niet erg heet in de volle zon.

Was het weer helling vliegen op het bos, ik zag namelijk een rijtje bomen staan?

Een deel van de DLG-gemeenschap zat op Roozenburg bij 100 jaar KNVvL. We hebben een mascotte!!!

Groeten,

Hans Knippels

j.knippels zei:
Ha die Loet,

Ziet er goed uit.......... Zo'n carbon DLG wordt dat niet erg heet in de volle zon.

Valt mee maar ik heb hem niet tegen me aangehouden :D

Was het weer helling vliegen op het bos, ik zag namelijk een rijtje bomen staan?

Er werd wel gebruik van gemaakt maar het was niet altijd prijs. Ik heb Phil Barnes een buitenlanding zien maken op wel 200 meter afstand.

Een deel van de DLG-gemeenschap zat op Roozenburg bij 100 jaar KNVvL. We hebben een mascotte!!!

Wie??

Groeten,

Hans Knippels[/quote]

img_0020.jpg

En van dichtbij:
img_0016.jpg

'Cappuchino', leek een aardige optie voor de kleine rakker.
Sietse probeerde hem/haar te vangen met mijn koffiemok en had niet gezien dat er nog een restje koude koffie in zat...

Peter Aanen zei:
4 Nederlanders (inclusief Arno en Henk P)

Loet, bijna vergeten dat Henk Pietersma 5e is geworden met zijn nieuwe Aspi!

Peter

Ja, stom van me. Ik zat net servo's in een nieuwe vleugel te plakken en toen schoot het me te binnen. En toen moest er gegeten worden.
Bedankt voor de aanvulling.
Misschien dat je nog meer info kunt plaatsen. Ik moet er even op uit om met de Blaster2 te vliegen, het is windstil en daar is die goed in.

Loet

Het was een hele mooie en ontspannende wedstrijd. Hebben ook veel lol gehat.
en Peter volgende keer hebben we muziek voor je mee om te Headbangen :lol: :lol: :lol:

De taken waren:

1. 5*2 met een max van 2
2. 3 uit 6 met een max van 3
3. 3* AULD met max van 3
4. 5*Poker met een max van 10
5. Laatste met een max van 5
6. Oplopend: 30, 45, 60 enz
7. 1,2,3,4
8. 5*2 met een max van 2
9. Laatste voorlaatste met een max van 4
10. 3* AULD met max van 3

De resultaten op:
http://martinkopplow.gmxhome.de/f3k_del2007/F3K_Delmenhorst_2007results.htm

Ieder slecht resultaat heeft natuurlijk zijn eigen excuus. Wij (Peter, Arno en ik) waren verteld dat er na ronde 6 niet meer wedstrijd gevlogen werd. Wij gingen een biertje drinken. Eentje voor de dorst en een aantal voor de smaak. Terwijl we daar stonden ging de wedstrijd wel door omdat er een koude front voor zondag voorspeld was. Wij als een speer terug en Arno was net op tijd. De eindconclusie van deze ronde is: lijnbestuurders zijn beter bestand tegen een paar biertjes dan vrije vluchters :D

Ik heb mijn naam als combatter ook weer eer aangedaan in Duitsland. Nadat ik mijn ronde gevlogen had dacht ik met een vrolijke looping het geheel af te sluiten. Dus aanduiken en plots vliegt daar iemand onder mij. "Wat doet die gast daar?" dacht ik nog. Dus vol up maar een aantikkertje was niet te vermijden. U bent allen gewaarschuwd voor de wedstrijd in Swalmen.
Andere anekdote. Ik mag na een behaald resultaat niet uit blijdschap in rugvlucht terugvliegen, tenminste dat vindt Peter Aanen.

Loet

hoi loet

na vele malen de foto,s te hebben bekeken :lol: ,viel mij op dat er 25 en26 september staat, volgens mij moet dit augustus zijn :lol:

loet schreef
Ieder slecht resultaat heeft natuurlijk zijn eigen excuus. Wij (Peter, Arno en ik) waren verteld dat er na ronde 6 niet meer wedstrijd gevlogen werd. Wij gingen een biertje drinken. Eentje voor de dorst en een aantal voor de smaak. Terwijl we daar stonden ging de wedstrijd wel door omdat er een koude front voor zondag voorspeld was. Wij als een speer terug en Arno was net op tijd. De eindconclusie van deze ronde is: lijnbestuurders zijn beter bestand tegen een paar biertjes dan vrije vluchters

zou het toch dat biertje zijn geweest
:rolling:

groeten arnold

arnold 2 zei:
hoi loet

na vele malen de foto,s te hebben bekeken :lol: ,viel mij op dat er 25 en26 september staat, volgens mij moet dit augustus zijn :lol:

loet schreef
Ieder slecht resultaat heeft natuurlijk zijn eigen excuus. Wij (Peter, Arno en ik) waren verteld dat er na ronde 6 niet meer wedstrijd gevlogen werd. Wij gingen een biertje drinken. Eentje voor de dorst en een aantal voor de smaak. Terwijl we daar stonden ging de wedstrijd wel door omdat er een koude front voor zondag voorspeld was. Wij als een speer terug en Arno was net op tijd. De eindconclusie van deze ronde is: lijnbestuurders zijn beter bestand tegen een paar biertjes dan vrije vluchters

zou het toch dat biertje zijn geweest
:rolling:

groeten arnold

Je moet niet te veel bij het verleden stil staan zal ik wel gedacht hebben toen ik dit draadje begon. :D

Loet

Back