Delorean fabriek

Hoi allemaal,

Ik ben eigenlijk een boten-bouwer (zie rubriek Voyager of the Seas) maar naast het bouwen van modelschepen heb ik een Delorean DMC-12 van 1981. Ik ken niks van auto's en interesseer me er ook niet echt voor maar de geschiedenis van de auto vond ik altijd facinerend, vandaar.
Tevens de produktie van de auto (glasvezel, waterjet cutters, epoxy,... dat voor begin jaren '80 was revolutionair.

Dus moest ik toch ooit eens een model maken van deze auto en zijn produktie.
Ik heb een model gemaakt 1/40 van een Delorean. Dan een mal gemaakt en van een plastieken afgietsel een "deels" gefabriceerde Delorean gemaakt en dan nog een afgietsel gefreesd tot een "underbody" De zwarte epoxy body was het eigenlijke fundament van de auto waar een metalen frame onder ging, en werd aangekleed met roestvrij en geborstelde stalen platen.
PICT0020.jpg

Dit is mijn Delorean. Wel gemakkelijk om een model te maken als deze in de garage (de kamer ernaast) staat.
DSCN1958.jpg

Ik heb deze gemaakt in een display voor een modelauto zelf, om het wat te beschermen tegen stof. Het is intussen gesigneerd door 2 mensen die nauw betrokken waren bij de produktie van de auto van 1981 tot 1983.
Was leuk eens te maken. Het geeft heel goed weer hoe ze de Delorean maken en hoe hij er onder de carrosserie uit ziet.

Jan

lijkt mij zo op het eerste zicht een zeer mooi diorama.
misschien eens wat meer detail foto's posten zodat we het beter kunnen zien.

Back