Hallo, jaren geleden hadden we een combatprojectje gestart met de club en toen was de swift 2 van ms composite een veel gekozen epp vliegende vleugel. vorige winter terug zoiets gestart met de hacker skycarver met een simpele dronemotor en 1300mah 3cell. deze vliegen veel beter en sneller als de swifts toen. Maar door de vele combats schieten er niet veel meer van over. nu zouden we iets gelijkaardigs met dezelfde setup willen bouwen uit epp ( zelf snijden maar de dikke platen zijn niet simpel te vinden) of iets uit laagjes en dan met een kfm4 of 6 profiel... als dit zou werken maar met gelijkaardige setup, want ook al kosten ze maar 50 euro , het blijft telkens 50 euro... iemand voorstellen, of iemand die zoiets weet waar ze deze snijden ofzo?
Moet het speciaal EPP zijn want je kan ook gewoon EPS nemen en dat bekleden met balsa, of als het goedkoop moet, fotokarton.. Een plaatje EPS kost 4 a 5 euro en een stukje fotokarton een euro. Je kan het verlijmen met witte houtlijm, epoxy of bruislijm. GJ
https://www.modelbouwforum.nl/threads/combat.280125/ Deze bouw je voor ongeveer 5 euro aan materiaal.
Afgelopen zomer op een Fly-in in meerhout een team gezien welke ook combat vloog met foamen delta's. Echt vermakelijk om te zien. Er wordt weleens een foutje gemaakt en komt hard neer, maar meestal ging het gelijk weer de lucht in. Nu aan het orienteren en zag bovenstaande vleugel, maar heb ook de lightning one gezien Lighting one , balsa delta leuk als clubproject. | ModelbouwForum.nl Foam lijkt me wat vergevings gezinder dan balsa, sneller te repareren, maar de lightning one lijkt me weer een betere vlieger. Bij de bekende webshops gekeken voor plug&play, maar foampies zijn niet meer goedkoop te noemen. Zijn er nog andere interessante opties?
flite test, zoek op versa wing. Leuk ding, vliegt goed. twee tellen werk, maar dan heb je wat. maak hem van depron, je zal alleen iets over de huid moeten leggen omdat depron die kartonnen laag niet heeft. volgens mij heeft flitetest ook kits, hoef je niet zoveel te snijden..
Je kan die Lightning One toch ook gewoon van piepschuim maken, of EPS. Gewoon snijmallen maken en dan de vleugeltjes snijden met een hete draad. Met 2 man gaat dat heel makkelijk en snel. Rompje desnoods van hout maken. GJ
De 5mm foamplaten zijn binnen om de flitetest versie te maken. Foam met aan beide zijden papier. Deze wil ik zowiezo gaan bouwen. Kijken hoe deze vliegt en kijken of het crashbestendig is.
Vleugel van zo'n delta is wel complex. Paar jaartjes geleden al begonnen met foamsnijden, maar het viel me wel tegen. Maar idee is goed. Vleugel van Foam, wat houten liggers erin en een doosrompje van balsa.
FT mini Arrow is gebouwd, bouwt opzich snel en ziet er stevig uit. middenstuk is wat breder gemaakt, zo heb je meer ruimte voor de electronica en past er een grotere motor en prop erop. Het weegt wel een stuk zwaarder dan de (all up weight) 245gram die in de spec stond, namelijk 430gram (met lipo). Statisch geeft deze setup 180Watt ipv 128Watt die in de spec staat. 80cm spanwijdte (vleugeloppervlak 16.6dm2) en 430gram zal wel vliegen, nu wachten op wat beter weer voor de maiden. Volgende stap wordt toch het foamsnijden onder de knie zien te krijgen.
vaak schrijven ze het gewicht op de specs van de kit, volledig gebouwd. maar regelmatig is dit dus zonder onderdelen die je zelf toevoegt. zoals servo's of motor etc volgens mij is 430 gram voor 80 cm spanwijdte helemaal niet zo raar.. gevoelsmatig Denk wel ff na hoe je hem op gaat gooien. in verhouding is die prop best groot, je hebt je hand zo te pakken