Delta MH64

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door eric_laermans, 30 sep 2017.

  1. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.994
    Locatie:
    Zwolle region
    Dankzij de inzet van Norbert (aka TheNorb) bij het vervaardigen van XPS-kernen zoals beloofd een bouwdraadje van de Deltawing.

    De kernen zijn een tikkie asymmetrisch en de voorlijst is ingekort. Idealiter bouw ik in de XPS omhulsels voor een precies resultaat. In dit geval heb ik op het oog gewerkt en zo precies mogelijk de helften met UHU POR verlijmd. Spaarzaam opbrengen, laten luchten ... en vervolgens stevig aandrukken. Het resultaat: een verbinding sterker dan het XPS-materiaal zelf.
     
    Laatst bewerkt: 30 sep 2017
    TheNorb vindt dit leuk.
  2. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.994
    Locatie:
    Zwolle region
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    TheNorb vindt dit leuk.
  3. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.994
    Locatie:
    Zwolle region
    De foto's spreken voor zich. Op foto 3 creëer ik een scharnier van UHU POR. Vervolgens dek ik het scharnier af met HEMA-plakband... klaar! De scharnier (hinge) heb ik aan de onderzijde van de wing.
     
    TheNorb vindt dit leuk.
  4. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.994
    Locatie:
    Zwolle region
    En een voorlijstje erop geplaatst, 6mm Depron in vorm geschuurd. Waarom geen balsa? Het komt regelmatig voor dat je in vochtig gras of zand moet landen en dat maakt het gevoelig voor werking, iets wat je niet wilt.

    [​IMG]
     
    TheNorb vindt dit leuk.
  5. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.994
    Locatie:
    Zwolle region
    En weer een paar stapjes verder. Servo's zitten provisorisch op hun plek. Dit is een foto van de onderzijde. De Depron voorlijsten zijn ook zichtbaar.

    [​IMG]
     
  6. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.994
    Locatie:
    Zwolle region
    Zo... nog even 1s LiPo'tje op z'n plek gelijmd, voltage-booster aangesloten en .. :rolleyes: wat te doen met de CG. Gegokt dus. Helaas, niet meer dan 1Bft, maar één helling in de buurt waar de wind redelijk uit de goede richting zou moeten komen.

    Wat er toen gebeurde? Zie filmpje...

     
  7. TheNorb

    TheNorb verslagschrijvers

    Lid geworden:
    25 aug 2010
    Berichten:
    740
    Locatie:
    Borne
    Goed gedaan en gefeliciteerd met de maiden!

    Ik heb nog wel een paar vragen: zijn de roeren wel torsiestijf genoeg? Dat is toch een strookje dun onversterkt schuim? En zie ik daar een versteviging door de hele wing heen lopen?

    Maar zeer leuk om te zien hoe het (ook / wel :hammer:) kan.....

    :beer:

    Norbert
     
  8. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.994
    Locatie:
    Zwolle region
    Schijnbaar zijn de elevons sterk genoeg, Xps met Uhu por en strookje plakband. Dit was met 1 bft , maar met 3 bft vliegt het ook nog prima. Er loopt idd een 3mm Carbon staafje aan de onderzijde van de wing (achter) .

    De controlhorns maak ik van doorzichtig verpakkingsplastic en zorg voor relatief groot verbindingsvlak met elevon. Daarmee kun je variëren en desgewenst een grotere lengte van de elevon kunnen versterken.
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2017
    TheNorb vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina