Delta mix op FC 18 voor Zagi XS en Airbull

Hallo mede forumers. Ik zit even met een vraag, deze heb ik al eerder gesteld maar nog geen passend antwoordt. Ik heb een Robbe Airbull en een Zagi XS, beide hebben een delta mix nodig. Nu heb ik de oude Futuba FC18 en daar staat standaard geen deltamix in geprogrameerd. Nu heb ik het boek zitten door worstelen en zag dat er wel een mix voor V-tail gemaakt kan worden, is dit niet het zelfde als deltamix? HELP!!
vast bedankt
airbull.jpg

Ik had de FC16 en heb nu de FF8, en op beide zit de functie ELEVON.
Hierbij zitten de de roeren op kanaal 1 en 2 van je zender.
Dus je stuurt dan ( "in zwevertermen" ) met ailerons en hoogteroer.
Dus ( in MODE 2 ) op 1 stick

V-tail stuur je met kanaal 2 en kanaal 4, dus met 1 stick voor UP en DOWN, en 1 stick voor RUDDER.
Zelf vond ik het prettig om dit bij de MS-SWIFT en ZAGI als ELEVON te vliegen. Dus besturing op één en dezelfde stick, en het gas (alleen) op de andere stick.
Dit is echter een kwestie van persoonlijke voorkeur.

Maar de FC18 ? ( Ken ik niet persoonlijk ).
Stomme vraag misschien maar staat het model niet toevallig als HELI gedefinieerd?
Lijkt me dat de mogelijkheden overee zouden moeten komen met de FC16 en/of FF8.

Succes,

Hans

Ook ik heb hetzelfde probleem. Ik ben op een bijna perfect resultaat gekomen door de 2 vrij te programmeren mixers te gebruiken.
Deze mixers moet je gewoon allebei aan zetten en een beetje experimenteren. Mixer 1 staat op 100% en mixer 2 op 50%.

Het werkt nog niet helemaal perfect maar begint ergens op te lijken (heb nog niet gevlogen!!!).

Iemand een andere/betere suggestie?

Marijn

Die V-tail mixer is daar waarschijnlijk wel voor te gebruiken. Misschien kom je wel ergens iets op een andere manier aan het doen maar dat lukt ook wel.
Bij mij Multiplex pico zender gebruik ik die ook voor delta's en vliegende vleugels alleen om dit in mode 2 goed te krijgen moest ik in de zender enkele stekkers verwisselen van plaats.

Hoi,

De FC18 heeft wel een delta mixer, als je in menu 13 het mix programma op motorvliegtuig2 (in de duitse versie di ik heb heet dat mixprogramma MF2 ) zet en je gaat via de directe menu keuze (cijfer intypen) naar menu 75 dan zit je in de delta mixer, dit staat er zelfs boven ;)

Succes ermee

(FC18 v3)

Mark

Nou ik ben er uit (denk ik) na veel geprobeer heb ik hem op mode 2 gezet, en met menu 57 V-tail mix de boel voor elkaar gekregen dus gas zoals ik gewent ben op (stick) 2 airllerons op 1 en hoogte op 3. Het probleem zat hem in het om zetten van een schakelaar voor V-mix en het aanzetten in het programma. Nu nog ff wat wind afwachten en dan maar eens proberen want de airbull gaat volgens mij best snel, de Zagi XS heb ik bijna klaar, ben benieuwd hoe hij vliegt , zaten overigens getune-de motoren bij..... ben benieuwd.
Overigens de FC18 die ik gebruik is de gewone versie en niet de V3 plus..helaas..
zagi.jpg

De delta mix werkt, en inderdaad met de V-tail functie. Ondertussen ook de eerste testvlucht gemaakt met mijn Zagi XS. Echt geloof me dat epp is onverwoestbaar. Tijdens de eerste testvlucht draaide ik zo riching de zon en zag echt helemaal niks meer, ok behalve dan dat de Zagi vol gas de aarde wederom bereikte, hij stuiterde een paar keer en dat was het eigenlijk. Daarna ben ik nog twee keer op een behoorlijk harde manier naar beneden gekomen maar uiteindelijk is het gelukt en kan ik ermee vliegen, al is het wel een heel stuk minder stabiel als dat ik gewent ben met de mpx twinstar waar ik veel mee vlieg. Misschien dat afstellen nog wat helpt. En als dat allemaal goed gaat het volgende project: de Airbull.... pfffff het wordt een warme zomer
ZagiXS.jpg

Back