delta mixing

• Topicstarter Topicstarter boksken
  • Startdatum Startdatum
B

boksken

Guest
Men spreekt vaak over 'Deltamixing', kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan doen, en of het gaat op een FX18 zender?
dank bij voorbaat

gaatg super op een fx 18 :) kijk eens in het boekje (heb ik hier zo niet). Staat er duidelijk in aangegeven.

Heb ook een FX18

zit standaard in de software.

voor de geïnteresseerden,
ik heb een pdf-je met de nederlandse handleiding.

Groeten,
B

Ik heb ook een fx18 en heb het wel eens gebruikt. Met de handleiding er bij is het makkelijk om in te stellen. Eventueel die nederlandse pdf.

Delta-Mixing .... hietbij wordt zowel ailleron al hoogte op twee roervlakken "gemixt" (waarbij elk roervlak een eigen servo heeft)...

Dus als je "rol" geeft met je zender dan bewegen de roervlakken tegengesteld .... geef je "up" (of "down") dan gaan beide roervlakken de zelfde kant op ..... en doe je beide functie gelijk dan is er een "mix" van deze bewegingen..... ;-)

Mix je hoogte en richting op de zelfde manier op een "V" staart dan heet het een V-tail mixer ....

ik gebruik nu naar volle tevredenheid zo'n los mixertje van 8 euro. Werkt prima. Ik heb een skysport en moet dus wel een los ding gebruiken, maar nou dacht ik: Is het niet mogelijk om een zelfde soort mixer in de zender in te bouwen? moet kunnen toch?
Enige verschil is dat je het signaal mixed voor het versturen naar je ontvanger.
gewenst voordeel zou zijn: gewichtbesparing en je hoeft niet de hele tijd dat ding te verwisselen voor verschillende modellen (of meerdere kopen).

iemand ideën?

Rhelie zei:
Aha ! dus de naam zegt het al, het is voor een delta wing aan te sturen.
Of v-staart of hoogte met flaps/ailerons koppelen om echte haaks up en down te krijgen.

x en y zijn stuurfuncties op zender, a en b zijn servo's:
a = x+y
b = x-y

De verhouding tussen x en y is instelbaar.

sietse zei:
ik weet niet of dit zowieso bestaat! "voor Uw zender", dus het bestaat op zich wel? (losse module dus)

Jazeker wel!
Ik heb er nog eentje op m'n oude MPX Royal. Werkt perfect.
Maar elke zender zal wel een ander principe hebben. Bij de Royal kun je de potmeterstekers in de zender gewoon omdraaien (servo ompolen) en dan gaat de trim gewoon mee.
Kwestie van de 2e hands RC beurzen afsnuffelen...
Suc6 ermee.
Frank

werkt dit ook op een robbe mars fmm rex?
er zitten wel 2 mix schakelaars op de zender voor kanaal 1 en 2.
maar krijg het zonder boekje niet voorelkaar?
wil dit gebruiken voor mijn hydroplane.
als ik speel met de schakelaar standen,krijg ik wel 1 en 2 zamen.
contra draaiend op halve uitslag.
maar kanaal 1 werkt dan helemaal niet?

Delta mix is heel gemakkelijk op de FX-18

Zet de XMIX aan. Koppel kanaal 1 en 2 aan elkaar. Kijk even welk kanaal je moet omdraaien ( zodat bij het sturen het juiste roer omgaat en het andere naar beneden ) en klaar is klara :P

mmh, of corrien, of misschien een keer een computerzender (als ik een vast baan heb), of gewoon nog ff doorklooien met die losse dingen.

Toch voorlopig maar ff voor optie C (losse dingen). In ieder geval bedankt voor de reacties!

Back