Delta plane

• Topicstarter Topicstarter mitch-L
  • Startdatum Startdatum
M

mitch-L

Guest
Hey,

Ik heb een aantal EPP platen gekocht bij een vloerenzaak en ik had een vraag, die luidt als volgt : Weten jullie een leuk modelletje voor een 2 kanaalszender? ik heb mijn 3kanaalszender al gebruikt en kan nog de 2 kanaalszender gebruiken. Ik zou graag zo'n delta plane maken of in ieder geval een soort van B2 stealth Bomber
En ja ik heb al op de zoekfunktie gezocht

Wat ik al heb:

2 x 12.9 gram servo's
motor speed 280
2 kanaalszender + ontvanger
3 platen EPP 100cm bij 100 cm oftewel

Hebben jullie nog ideeën?

Ik hoor het graag

Grtz Mitch

Nope EPP
Soort van piepschuim maar dan veel steviger,
Onze vloerenzaak verkoopt werkelijk alles
Dus volgens jouw advies een speed 400 kopen voor de pibros?

Ik hoor het graag

Grtz mitch

speed280 is volgens mij hetzelfde als die standaard fp-mini-heli-tjes.
Ik heb een vleugeltje gemaakt van xps meteen dragonfly motortje en Günterpropje. Vliegt als een gek man! superding.
http://media.putfile.com/pimpflyermovie

Als je iets van een pibros/wibros/vliegende vleugel bouwt met een spanwijdte van rond de 80 cm zit je goed.

check ook:
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=19833&postdays=0&postorder=asc&start=120
ook in eerdere en latere posts staat wat info over gemotoriseerde zooi.
verder kan je natuulijk veeeel info halen van RCgroups en google :)

ey toch buigzaam bolletjesschuim(=EPP)? hoe dik zijn die platen dan? en hoe duur? en waar heb je die precies gekocht?

Damn man echt vet ding!
Is het ook een 2 kanaalszender? nee zeker
Maar hij is wel heel cool!

Maar het EPP was best goedkoop voor 1m bij 1m moest ik 8.50 euro betalen. en breedte +- 39 mm
Kan ik 1 zo'n delta van maken:D

Grtz mitch

wow, lekker man. Ideale leverantier! Nou, moet je maar ff een snijboog maken en dan raggen met dat ding. Van EPP heb je gelijk een onverwoestbare!

Is idd een 4-kanaals zender. Is wel handig als je een motor wilt bedienen. Hoe wou jij het dan gaan doen? auto-cutoff ofzo? Voordeel van een vliegende vleugel is natuurlijk dat je voor de besturing maar 2 kanalen nodig hebt!

Waarom denk je dat ik er een wil maken :P
Neej het is een 2kanaalszender met 4 verschillende standen(denk maar aan de X twin) maar ja het is de perfecte leverancier en hij is nog aardig ook :P

Ga denk ik zometeen aan de slag(met een tekening zoeken)
Of is zo'n delta simpel om te bouwen
Gewoon een vleugel maken met het gewenste profiel
Servo's erin bouwen en motor erin zender enz. en vliegen maar!
of gaat het niet zo makkelijk.... zeker niet he
Zou een 4.8V nimh batterij goed zijn hij heeft 1300 mA (komt uit een telefoon)
Anders eventjes mijn moeder lief aankijken en een nieuwe bestellen

Ik hoor het wel

Grtz mitch

mitch-L zei:
Maar het EPP was best goedkoop voor 1m bij 1m moest ik 8.50 euro betalen. en breedte +- 39 mm
Heb je ook een adres van deze leverancier?

mmmmhhh, :roll:
nee, jammer, zo makkelijk gaat het niet. Voor een vliegende vleugel is het toch wel bijna noodzakelijk een beetje degelijke (proprotionele) zender te hebben. Ook heb je een V-mixer nodig. Die mixt de 2 kanalen. Als je gemotoriseerd gaat doen heb je eigenlijk dus 3 kanalen nodig. Als je ff doorspaart kan je dan het beste gelijk een 4 kanaals zender kopen. Kost wat, maar daar kan je gelijk ff mee voort!
In het te koop gedeelte staat een skysport, die heb ik. prima ding, moet je alleen nog een losse v-mixer kopen.

die accu is goed voor een zwevertje, voor een speed280 is het echter te weinig. heb je toch wel 8,4 volt nodig dacht ik.

Hey dafoolio

Neej ik heb niet echt het adres van de winkel maar ik kan wel even kijken morgen voor je als ik daaraan toekom(ga morgen weg)
maar het ligt bij de meubelboulevard in utrecht aan het begin
moet nog wel ff naar de preciese naam kijke.

Sietse ik kijk wel wat ik doe :P ga ff expirimenteren
Heb intussen de vleugels gemaakt
Maak morgen foto's als het kan.

Grtz mitch

Hey,

Mijn Prototype vleugel is klaar :lol:
Maar is het normaal dat als je er niets aan hangt niet zo heel goed zweeft?
Bij mij slaat dat ding na een seconde al over de kop of is dat goed
met een wasknijper aan de voorkant gaat het wel goed :) toch maar even geflikt in een kleine 2 uur

Grtz mitch

fototje ? :D
trouwens als je niet een hele duure zender wil kan je de graupner mx-12 kopen maar dan zonder ontvanger en servo voor 85 euro of zo
zag ik ergens staan op het forum weet niet meer waar maar als je wilt weten wat voor een winkel dat was moet je even an satour vragen die zij dat volgens mij
mvg robin hengeveld

Als je dan toch gek aan het doen bent kun je maar gelijk een skysport kopen!:P maar het idee is ook goed........
Heb nu ff mijn ultralichte deltavleugel met wat X-twin motortjes beladen en weet je wat HET VLIEGT!!!!!! kan momenteel niet zo makkelijk aan een camera komen want die heb ik uitgeleend.......
nu komt het echte model, heb ik er meteen 2!

Grtz mitch

@mitch-l 85 euro is toch niet zo heel veel voor een zender en dan hoef je geen andere zenders meer te kopen je slaat het weer op dus je kan er lang mee vooruit en hoe klein is hij wel niet dan je met x-twin motertjes vliegt?
mvg robin hengeveld

robin hood,

ik wil wel en ik heb het geld er ook wel voor maaar..............het probleem is mijn moeder, ikwil wel een goeie zender kopen maar het mag nie van mijn moeder, als het mocht dan zou ik het allaang gekocht hebben .

Die prototype vleugel is nu van piepschuim om te kijken of het werkt.....
de vleugel heeft zo'n groot draag oppervlak dat hij makkelijk de lucht in komt..
Hij gaat welliswaar niet zo heel hard maar hard genoeg om de lucht in te komen....

Grtz

Mitch

moeders zijn rare wezens.... :roll:
als je het geld heb, zou ik zeggen. Tsja, je kan het geld ook uitgeven aan uitgaan, roken, drinken en andere niet nader te benoemen activiteiten. Dan is een zender toch wel een wat betere investering lijkt mij. Probleem is om dat dan weer goed uit te kunnen leggen. Ik ken het :wink: . Succes :lol:

Haha sietse je hebt helemaal gelijk altijd maar problemen en ze wil helemaal niets meer over vliegtuigen horen! haha dus ik heb een grooooooot probleem.
Momenteel heb ik mijn delta geverfd en ik hou mijn delta van piepschuim toch nog maar even...... dat ding zweeeft dat wil je niet weten ik heb hem van mijn balkon gegooid met een vriend die beneden stond om hem op te vangen maar ik kon gewoon rustig nar beneden lopen om mijn delta ook op te vangen dus dat zit wel in orde..
aan het zwaartepunt heb ik ook gedacht nu is dat goed want ook zonder gewicht vliegt de delta goed de spanwijdte is nu 86 cm ik heb nu een leuk aanbod gekregen voor een 3 kanaals zender en een mixer
moet ik mijn moeder maar even lief aankijken

Jullie horen nog van me

Grtz mitch

PS fotoverslag komt eraan!

hey,

Als ik een foto wil plaatsen word deze wel heeel klein omdat ik de 75kb grens niet mag overschrijden
Heeft iemand een idee om gewoon een grote foto te plaatsen?

Ik hoor het wel

Grtz mitch

Back