Delta printer met 3 extruders

Zit wat in, als je kijkt naar de gemiddelde printer op dit moment, die kost ook erg weinig. Daar zitten vergelijkbare materialen in dus we moeten echt van: grote serie productie naar massaproductie voordat het een mogelijkheid wordt. De markt ontwikkelt nog te veel om je vast te zetten op een product die je in massaproductie zet.

Overigens over mijn eigen project, wat ik al zei, printen gaat mooi en ik ben nu in de afwerkende fase. Ik ben de kappen aan het maken,lakken (mat) en plaatsen. Hieronder zie je plaatje van de materialen die ik heb gekocht er voor en de tweede is een render van hoe het er ongv uit ziet.

16208489017_37e98cfd7a_k.jpg

16207504388_d0bed94d7d_h.jpg

En ook nog een functioneel object! Wat specificaties:

- Printbereik: 300mm x 600mm
- Extruders: 3x (watergekoeld)
- Maximale Snelheid: 60.000 mm/min
- Maximale resolutie: 3 micron (0.003mm)
- Minimale laagdikte: 50 micron (0.05mm)
- Opwarmsnelheid Extruder: 30 seconden tot 250 graden
- Opwarmsnelheid Bed: 20 seconden tot 120 graden
- Geluidsproductie: <35dB

- Maximale afwijking afmetingen van testobjecten: 0.01mm

- Lucht wordt gefilterd, geen gevaarlijke dampen of fijnstof (van bijv ABS) in de kamer, er komt enkel neutrale lucht uit de machine
- Egale verlichting door de gehele printcabine (naast wit kleur is te kiezen en de lichtsterkte)
- Printen is succesvol getest met: PLA, PVA, ABS, PETG, Nylon, TPC(flexibel).
- Afwerking in Geborsteld RVS, Mansonia houtfineer en Veiligheidsglas.

Ik kan zeggen dat ik trots ben op deze creatie!

Ik denk dat je wel zeker trots mag zijn. Alleen al op de plaatjes ziet het er geweldig uit. 't is voor mij ook de eerste die ik tegen kom met een triple extruder, waterkoeling is ook nieuw voor me. Petje af!

Laatst bewerkt:
Zo Zeg volg je al een tijd hier op het forum trots kun je zeker zijn ziet er allemaal geweldig uit
vriendelijke groet
theo66

Gaaf!

Ik heb zelf een nog een creatr, maar om vliegtuigjes te printen is ie net ff te klein.

Wat ga je zelf printen met je giga priter?

Magnifiek ontwerp Stef, ik vraag me af waarom je voor een delta hebt gekozen?

Is een klassieke set-up niet beter in staat de z hoogte vast te houden? Een beweging over het xy-vlak moet bij een delta door 3 verschillende stappenmotoren worden uitgevoerd om de z-hoogte vast te houden, veroorzaakt dit niet een lagere nauwkeurigheid?

Back