Delta stratos

hallo

ik zit met een klein probleem ?

ik heb een delta stratos gekocht van hangar

maar nu hebben we hem vandaag proberen intevliegen,
maar het was geen succes hij leek neus lastig te zijn.

maar als we er mee vlogen leek het juist staartlastig tezijn

wat kan hiet de oorzaak van zijn

heb er een 15 cc motor op

of wat moet precies het zwaartepunt zijn van een delta

Foto-RNYEIIYK.jpg

mvg dennis

Orginale Stratos is 1 meter span.

Gemaakt uit 1 plaat van 2 cm styro .

Ik heb er genoeg gemaakt en verkoop nu nog een paar laatsten als kitje voor 6,5 cc (of electro)

Ik vloog hem zelf op 4S4900 (staat te koop nu)

En als iemand verteld dat er 15 cc op kan heeft hij er nog nooit een gevlogen.

Mvg Johan

Orginale Stratos is 1 meter span.

Gemaakt uit 1 plaat van 2 cm styro .

Ik heb er genoeg gemaakt en verkoop nu nog een paar laatsten als kitje voor 6,5 cc (of electro)

Ik vloog hem zelf op 4S4900 (staat te koop nu)

En als iemand verteld dat er 15 cc op kan heeft hij er nog nooit een gevlogen.

Mvg Johan
hmm oke

want de motorsteun was ook voor een 15 cc
deze kist was nieuw

heb nog een 7,5 cc irvine liggen
met tune pipe
dan moet ik die er is op zetten en weer proberen

Ik heb ook een stratos.
Ik heb er een 7,5CC 2t motor er op zitten.
Das meer dan genoeg voor dit model.
Mijn stratos is bepankt met 1,5MM balsa (boven/onder) daartussen 2cm schuim.
Mijn zwaartepunt zit op de plek waar de eerste knik komt, gezien vanaf de neus van het model.
Land altijd met motor uit.
Haal die 15CC motor er af, dat is veel te veel.

Succes.

Ik heb ook een stratos.
Ik heb er een 7,5CC 2t motor er op zitten.
Das meer dan genoeg voor dit model.
Mijn stratos is bepankt met 1,5MM balsa (boven/onder) daartussen 2cm schuim.
Mijn zwaartepunt zit op de plek waar de eerste knik komt, gezien vanaf de neus van het model.
Land altijd met motor uit.
Haal die 15CC motor er af, dat is veel te veel.

Succes.

hallo

bedankt voor je reactie

ja ik wou de motor erook afhalen en er een 7,5 cc irvine op zetten

hoe zwaar is die van jou totaal

mvg dennis

Ik zal morgen is wat meer informatie van de stratos erop zetten wat hij weegt met motor en de dikte enz want ik kom nu de lucht niet eens in als ik hem gooi

Als voormalig lid van het Stratosteam uit 'Nam kan ik bevestigen dat een 15 cc véél en véél te veel van het goede is voor een stratos. Zelfs een 7.5 cc is aan de zware kant! :eek:

StratosTeamLogoTransparant.gif

Bij het team vlogen de meesten met een OS Max 25 (4.07cc) met 9x5 propellor (die props kochten we in grote aantallen in, maar dat is een ander verhaal ;)). Vlieggewicht tussen de 1.2 en 1.5kg. We bouwden ze van 2cm piepschuim platen met een balsa frame rondom en dan bespannen met solarfilm. Een experiment met beplanking was geen suc6!

Een enkeling vloog met 6.5cc met resonatiepijp, maar daarmee veranderd de Stratos van een fun model in een scheurijzer.

Zwaartepunt ligt een paar cm vóór de knik, maar bij dit model "lijkt" me knik iets te ver naar achteren te zijn doorgetrokken. Lanceren van een stratos doe je best met een helper die het model met beide handen aan de voorlijst vast houdt en dan met een ferme gooi in een hoek van zo'n 30 tot 45 graden weg gooit, dit alles met vol gas (al is dat bij die 7.5cc waarschijnlijk niet nodig, daar is 60% gas denk ik meer dan genoeg)

Ik heb nu zelf alleen nog een electro stratos die het heel aardig doet. De Stratos is een heel leuk model voor "er bij"
post-2-1234702452.jpg

Hopelijk heb je hier wat aan. Laat maar weten als je nog vragen hebt.

Laatst bewerkt:
Zwaartepunt op de tekening van de Stratos: 26 cm. vanaf de neus (niet de motor maar het houten kastje). Dit is een paar cm. voor de knik in de vleugel.

De hoogteroeren staan 4 mm up om de neus omhoog te houden in vlakke vlucht.

7,5 cc. is zat, mijn stratos met 6,5 cc. ging loodrecht omhoog vanaf de start. Ik schat dat mijn Stratos 2 kg. woog. Deze was een originele kit, dus de folie op het 2 cm. dikke schuim en geen indekking met balsa.

Vergeet niet om wat lood in een tip aan te brengen om het gewicht van de resopijp te compenseren. De juiste hoeveelheid bepaal je door wat loopings te vliegen, de afwijking in een looping moet niet te groot zijn.
m.v.g. Erik

7,5 cc. is zat, mijn stratos met 6,5 cc. ging loodrecht omhoog vanaf de start. Ik schat dat mijn Stratos 2 kg. woog. Deze was een originele kit, dus de folie op het 2 cm. dikke schuim en geen indekking met balsa

:yes:

Ik vlieg de mijne met een 7,5cc en die is met een kern van schuim, ingedekt met balsa hout. Dus een stukkie zwaarder dan het origineel (nu is die van mij sowieso een afwijking, omdat er een profiel in gesneden is).. Maar een kenner herkent de originele stratos.

IMAG0087.jpg

:yes:

Ik vlieg de mijne met een 7,5cc en die is met een kern van schuim, ingedekt met balsa hout. Dus een stukkie zwaarder dan het origineel (nu is die van mij sowieso een afwijking, omdat er een profiel in gesneden is).. Maar een kenner herkent de originele stratos.

IMAG0087.jpg
Ik denk dat ik het probleem heb

Ik hem net even gewogen en hij weegt met volle tank 5 cel nimh en 3 servo,s
En een 7,5 cc irvine 3 kilo

3 kg!! :confused: :rolleyes: :eek:

Nu snap ik (een beetje) waarom ze er een 15 cc op hebben gezet.
Dat is echt te zwaar voor een Stratos. Waar is ie van gemaakt? Beton?

3 kg!! :confused: :rolleyes: :eek:

Nu snap ik (een beetje) waarom ze er een 15 cc op hebben gezet.
Dat is echt te zwaar voor een Stratos. Waar is ie van gemaakt? Beton?

Hahaha nee ik kan geen beton vinden

Zo als ik al zee zit hier ook geen schuim in wat bedekt is maar allemaal balsa hout

Ik heb hangar al een mail gestuurd wat ik hier aan kan doen

Mvg dennis

Ik wil niet vervelend doen, maar als het model zo zwaar is dan kan je hem alleen gebruiken om aan het plafond te hangen.

GR DENNIS

Back