delta vleugel

• Topicstarter Topicstarter cessna66
  • Startdatum Startdatum
C

cessna66

Guest
hallo

zojuist heb ik de laatste hang gelegd aan mijn delta vleugel en hij is af!!:D
:proost:

hier een paar foto,s

hier een totaal plaatje

DSC05694-1.jpg

de onderkant

accuvak

zaterdag doe ik de testvlucht en dan horen jullie meer.

grt wilbert

Laatst bewerkt door een moderator:
De tippen zijn niet nodig, maar het vliegt wel beter.
Toen ik bij een combat was gecrashed heb ik snel de loshangende tippen eraf gescheurd en ben ik verder gevlogen, je merkt dat hij zonder de tippen eerder de nijging heeft om te gaan "dwarellen"

Mike

Klopt, dat zijn Hortens of volgens het Horten principe, maar zoals gezegd met een Zagi is dat ook mogelijk. Mijn Zagi doet het prima zonder winglets, zakt totaal niet af in de bochten en vliegt strak zonder gekke wiebel of wat dan ook. Het is een combinatie van pijlstelling en tipverdraaiïng die hem dat doet.

Ik zou er toch echt 1 of 2 kielvlakken op/aan doen.

Zonder wingtips of kielvlakken geef ik je 3 seconden of 5 meter.

Google hier naar zagi

ze hebben het allemaal :)

2672648244_9f228515fb.jpg

sorry, de foto,s zijn nog iets ouder ik heb er ook al kielvlakken aangemaakt
en hem bestikerd.

er is alleen een klijn probleempje.
de uitslagen zijn omhoog best heel groot en naar beneden best klijn.
mischien komt het door de vezeltape waar ik de roeren mee heb vast gemaakt.
vezeltape is best heel stug.
maar als ik de uitslagen vergelijk met mijn twin star dan valt het best wel mee die uitslag naar beneden die best klijn is.
als ik dan de uitslag omhoog verklijn (die best heel groot was) zal het dan goed zijn?

nog een vraagje: is een delta vleugel zoals ik gemaakt heb moeilijk te bevliegen?

ps: ik heb de vleugel via een vriend gehad en die heeft hem v/d club.

grt wilbert

Laatst bewerkt door een moderator:
Principe van de horten heel simpel: Negatieve lift aan de tippen. Dus als het roer breed is aan de tippen lekker omhoog staat (zwaartepunt flink naar voren, zodat je ook bij hog snelheid nog up hebt), dan wil het wel lukken.

Een echte horten heeft een speciaal lift verloop en heel veel profielen die je met een ebbehoutn rekenlineaal bij volle maan moet uitrekenen enz..., maar die religie heb ik in 2000 al om zeep geholpen met de depron stealhhorten (zwart, hoekig)
Hier staan nog wat fototjes:
Diverse modellen

nog een vraagje: is een delta vleugel zoals ik gemaakt heb moeilijk te bevliegen?
Als je met een rolroertoestel kan vliegen (zonder aan het richtingsroer te komen) dan zal het met deze vleugel ook wel lukken.

Over het verschil in uitslag boven/onder: zit de bevestiging van pushrod aan roerhevel wel boven de scharnierlijn? Als dat niet zo is kan je dit soort afwijkingen krijgen.
Het hoeft geen ramp te zijn - zeker voor up/down heeft een vleugel maar weinig nodig- maar als het verschil echt erg groot is loont het misschien de moeite om de uitslag gelijk te maken in je zender.

Overigens moet je er van uitgaan dat de "neutrale" stand een beetje omhoog is; gezien het formaat van je vleugel pakweg 5mm schat ik. Dat is het vliegende-vleugel-equivalent van een instelhoek.

Overigens moet je er van uitgaan dat de "neutrale" stand een beetje omhoog is; gezien het formaat van je vleugel pakweg 5mm schat ik. Dat is het vliegende-vleugel-equivalent van een instelhoek.

bedankt voor de tip ik wist dat nog niet.
met de roeren zit het nog niet helemaal lekker.
ik heb alles op zijn maximum staan en hij heeft hele klijne uitslagen.
ik zou het stukje depron (zie foto) wat kunnen verstevigen dat het buigen tegen gaat of een dikkere roerdraad nemen dan zal het wel beter gaan.

grt wilbert

batman delta

Nou heb ik ergens plans gezien voor de maak van een batmanvleugel, maar ik kan ´n nergens meer vinden. Iemand de URL?
Ik vond het zo´n mooie unieke deltavorm.

batman vleugel???

mischien is even bij google afbeeldingen al geprobeerd?

Nee, ik dacht dat ik ´m ergens op dit forum had zien staan met tekening, maar dan zal het wel een buitenlands forum zijn geweest. Idd hielp googlen ook niet :-S

het probleem met de roeren is opgelost ik heb de roeren los gesneden en iets losser (maar nog steeds stevig genoeg) vast getapt nu gaan ze perfect.

Vanmiddag heb ik ook de laatste beetjes gedaan aan mn eerste motor pibros! (Hiervoor heb ik een beetje geexperimenteerd met een pibros zwevend met hoogstart te vliegen, wat erg leuk vloog, maar met een motor kun je net even wat meer.)

Toen er uiteraard mee gevlogen!
De de roeruitslag voor het rollen was een beetje aan de grote kant, want hij werd praktisch onbestuurbaar. Gelukkig was dit bij het droog invliegen recht vooruit. Toen digitaal de uitslag wat verminderd en vliegen maar!
En het vloog geweldig!

Hier nog wat foto's:

dus nog even een tip voor mij even de roeruitslag wat klijner zetten want ze staan echt heel groot.

hallo

zaterdag een testvlucht gedaan *ikzelf heb niet gevlogen maar iemand waar ik altijd mee vlieg*
hij zwabert alleen vreselijk op en neer hij wil alleen maar omhoog trekken omdat het zwaartepunt helemaal niet goed ligt moet de accu een stuk naar achteren dus ik moet het accuvak naar achteren vergroten.
de roeren zijn ook 1 pot nat ze funcitoneren nog maar net goed genoeg om het boeltje vliegende te houden.
ik denk dat ik de roeren los snij en het niet met vezeltape maar met breed pakband doe.
ik denk als ik die 2 dingen heb gedaan dat hij het dan een stuk beter vliegt.

Back