Demo F16 1/6,8 en 1/5 oranje

Zucht..................................................................................... :worship:
 
Gerald,

Hoe lang doe jij nou over het maken van zo'n post??? :confused:

Heeft die piloot echt als bijnaam 'Hitec'?

En tja, wat moeten we er verder van zeggen . . . :neutral:

Hier past slechts eerbiedig zwijgen. :worship:


jan.
 
Gerald's volgende kist kan alleen maar minder zijn...

;)

Even nog iets serieus:
Ik dacht altijd dat die donkere plekken op de nozzle juist krassen waren van het openen/sluiten, maar ik begrijp nu dat dit juist anti-krasverf is. :hammer:
Weer wat geleerd - leve het MBF!
 
Laatst bewerkt:
En hier op Jetpower :worship:

Alsof ie er al jaren mee vliegt :thumbsup:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dus daar was hij, ipv de schaalwedstrijd bij ons... Wel te begrijpen dat je liever daarheen gaat, het weer ziet er daar een stuk beter uit.
 
Haha, maar de kist is ook nog niet klaar voor de schaalwedstrijden dus dat had zowiezo geen nut voor hem ;-)

En z`n andere kisten? ah, dit is leuke op Jetpower :yes:
 
Poosje niets geplaatst hier, andere zaken en bezigheden. Jetpower was inderdaad een succes, alles viel op z'n plaats! De eerste vlucht daar op vrijdag was pas z'n zevende vlucht in totaal maar het voelde na de laatste vlucht goed vertrouwd aan, anders had ik het absoluut niet gedaan hoor. Ik had ook tegen Marijn gezegd dat álles precies goed moest zijn, geen tegenvallers en die waren er ook niet. Op alle expositie dagen een demovlucht kunnen vliegen in het slot van Scale-jets en veel bekijks gehad, alles bleef technisch in orde op een kleine manko na. De remmen spelen me wat parten, ze zijn wat happig en ongelijk waardoor de kist meteen met zijn neus een kant op duikt wat erg onwenselijk is bij hoge snelheid....dus dan maar pas remmen op lagere snelheid. Ook de neuswiel besturing moet ik wat aanpassen en softer zetten. Ik denk dat ik tzt andere remmen ga bedenken maar doe eerst nog een paar testjes met bijvoorbeeld siliconenvet tussen de voering. Afgelopen weekend weer te Deelen gevlogen en het werkt al een stuk beter hoewel ze nu minder krachtig zijn...


Hieronder nog wat vliegfoto's van onder andere Jetpower, met dank aan de fotomakers:

GroteFoto-DZXFWEG3.jpg


GroteFoto-MJ4QPW4O.jpg


GroteFoto-LQW7RZEE.jpg


GroteFoto-GKHARPDT.jpg


GroteFoto-GJOCJGSX.jpg


Tsja....de piloot komt nog.....:D
GroteFoto-Z7RODDWH.jpg


GroteFoto-OO3436EP.jpg


GroteFoto-ZKOQ4ETF.jpg


Afgelopen weekend Deelen, weer lekken aan paar vluchten gelogged:
GroteFoto-68GMFNQC.jpg


GroteFoto-O8TWXYS7.jpg


Groetjes,
Gerald
 
Machtig, prachtig......... het is al hier vaak gezegd: RESPECT! zeker hoe je zo'n ambitieus groot project in een respectievelijk korte tijd voltooid waarvan je bijna alles ontwerpt en fabriceert.
veel vliegplezier ermee!

Michiel
 
Tja Gerald wat moet ik hier nog van zeggen :roll:

Wanneer te zien op Rozenburg :?: ;-)


Qua remmen moet je aan een ABS gaan denken als ik het zo lees, is er geen manier om de remdruk te regelen met behulp van een drukbegrenzer oid?
 
Tnx Michiel!

Qua remmen moet je aan een ABS gaan denken als ik het zo lees, is er geen manier om de remdruk te regelen met behulp van een drukbegrenzer oid?
Ja, ik ben bang dat het zoiets zal gaan worden, Frank Hartog stelde het ook al voor. Je hebt van die modulerende klepjes die dat mooi doen, wegen niet eens zoveel. Enig nadeel nu is dat de regelkleppen in de neus zitten en het gear 1.5 meter naar achteren. De lange pneumatische leidingen worden nu een soort buffer ruimte waardoor het snel moduleren van lucht gedemt word....mischien trouwens ook wel een voordeel?

Rozenburg zal nog effe moeten wachten. Ik heb twijfels bij de dragbrace van de neuspoot, die is wat aan de dunne kant en daar komen juist op gras heel veel krachten op. Misschien dat ik deze van de winter iets dikker maak. (Een nose colapse op gras bij volle sjas is niet echt wenselijk bij zo'n zware bak :nooo:, alles duwt door....)

groetjes,
Gerald
 
Over de dragbrace, maak hem maar wat dikker want de mijne van de kleine :confused: (kist) staat ook weer in een U form. Waarschijnlijk een scheef staand neuswiel in de landing waardoor er te veel krachten op kwamen en de dragbrace tordeerde.
En dat ook nog bij een mooie landing, gebeurt dit op gras dan weet je de gevolgen wel.

Groeten,
Peter
 
Back
Top