Het zier er superrr uit Gerald. Wat je nu gaat maken komt overeen met die onder de Avonds begrijp ik, het draaimoment zit dan in de tension strut en dragbrace koppeling.
Groetjess
Groetjess
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Vandaag de intrek cilinder gemaakt en geinstalleerd in het model. Hier ben ik wat afgeweken van de full-size door niet de originele intrek cilinders te gebruiken, deze zijn simpelweg té klein voor betrouwbare operatie. Hetzelfde had ik ook al gedaan bij mijn Avonds onderstel en is zeer betrouwbaar gebleken. Hier verhuist de mono-cilinder echter naar het achterschot waar bij de avonds kist deze voor in het zicht was gemonteerd. Ook scale-jets heefd hier maar één cilinder. De enige manier zou een hydraulisch systeem zijn maar dat is een vloek voor mij. Véél te complex en onbetrouwbaar wat betrefd, lekkages, sequencing, timing en luchtbellen/ontluchting. Ik zie het wel eens in modellen maar meestal is het letterlijk dweilen met de kraan open ha ha ha. Heb het jaren geleden ook eens geprobeerd op mijn F15 maar na twee weken aan een stuk tobben en knoeien heb ik het uit het raam gelazerd.
Echter, de originele intrekcilinders maken we natuurlijk wél schaal na op de positie zodat het wel lijkt, je ziet het verschil straks niet eens.
Heb er een vrij grote cilinder van gemaakt, tis een hele handel die hij moet laten bewegen. (...en dan ook nog eens tégen de versnelling in naar voren bij opstijgen) Deze cilinder heefd een diameter van 30 mm wat neer komt op 35kg trekkracht bij 5bar druk, moet genoeg zijn. En natuurlijk in het kader van gewicht, dunwandig aluminium voor het huis en kunstof doppen en zuiger. Geleide platen zijn van 1,5mm printplaat.
Hier de losse onderdel en samengesteld:
![]()
![]()
![]()
.....jaaaa, gelijk de handel effe op druk gezet...loopt als een trein, prachtig!!!!
Ook het ontlocken van de dragbrace met de kleine cilinders werkt perfect, mooi om te zien dat het uiteindelijk zo samenkomt. Ik had nog wat geplanned vannavond maar heb uiteindelijk alleen maar met het onderstel gespeeld.......tsja.......
Groetjes,
Gerald
Niet helemaal zelf verzonnen hoor, iemand was me voorSlim gemaakt!