Demo F16 1/6,8 en 1/5 oranje

Vanuit kosten oogpunt moeten ze Gerald maar naar al die militaire shows sturen en daar het programma laten vliegen ;-)


Maar waarom weer grijs? Toch gaaf zo`n oranje leeuw tijdens missies?!?!? ;-)


Wel zonde hoor :-(
 
:nooo:

Grijs wordt die andere al....als de tijd rijp is!;) Deze week ginne tijd, volgende week gaan we het nieuwe onderstel inbouwen en de dual weer weer zsm vlieg klaar maken, het wordt alweer mooi vliegweer!!!

:zon:

Grt,
 
Heb m vanmiddag uitgezwaaid idd... Jammer hoor! Het oranje schema was erg mooi en ook vanwege zijn populariteit al twee jaar langer aangehouden als gepland heb ik mij laten vertellen.

Orange was "op" qua demo jaren. En tevens toe aan zn corrosie inspectie en dan is een en een al gauw grijs in deze tijden...

Wie weet, in de toekomst.... Een mooie oranje F35 voor Gerald om te bouwen! :mrgreen:
 
Weliswaar niet oranje, maar toch...
Dat is makkelijk op te lossen ;-)


Echt goeie camo is het niet...
Die is toch alleen voor op de grond wat 9 van de 10x in 'veilig' gebied is.
Tijdens gevechten zijn het niet meer dan een 'bliepje' op een scherm, dus maakt wel of geen camo ook niet meer uit ;-)
 
Gerald

Mag ik vragen houdt het bij jou nu ook op met verdere details aan brengen op de orange lion.
Aangezien de real one nu ook weg is, of ga jij nu alles gewoon verbeteren op jou orange lion.
Misschien is dit ook wel een domme vraag, maar dan geef je ook maar een dom antwoordt weer terug.
Aangezien ik dit topic graag volg. Blijft het bij mij in ieder geval fascinerend.

Vrg Hans
 
Domme vragen bestaan niet, anders was er niets meer te vragen.....;)

Nee hoor, het voortbestaan van de echte maakt niets uit om een schaalmodel af te werken, zolang je maar ooit een keer een "time-stamp" hebt gemaakt. Ik heb duizenden foto's van deze oranje op m'n PC staan, nog genoeg data om mee vooruit te kunnen. Echter zal ik niet zo veel meer doen aan mijn oranje, tijd voor het nieuwe werk, momenteel de dual. Er staan nog wel wat dingen op mijn verlanglijstje voor de J015 maar heb geen idee wanneer ik die ga doen. (lees wanneer ik er zin en tijd in heb, nog zoveel andere dingen te doen.) Qua statisch op wedstrijd niveau valt er niet zo veel meer te halen, nét onder die rus op wereld niveau ben ik dik tevreden mee. Die paar extra punten kosten honderden, zo niet duizenden uren extra werk en dat lukt me niet meer met mijn huidige situatie dus dan moet je tevreden zijn en verder gaan met wat anders....

Grt,
 
Vandaag het oude gear er uit gesloopt, ging vrij snel, uurtje werk omdat het meeste schroefwerk is. Het heeft goed zijn werk gedaan, de kist vlak voor de JWM vorig jaar zodoende nog af gekregen en er nog bijna 60 vluchten mee weten te maken. Echter was het onderstel vrij fragiel, ondanks dat het een stevige retract unit was komen er veel krachten op en moest ik het na élke vlucht weer buigen om het de volgende vlucht in te kunnen treken, hoe zacht de landig ook was..... Dát was ook de primaire reden om toch maar het nieuwe onderstel af te maken, veel steviger vanwege de grotere mechanische verhoudingen.

Zo zat het:
Grotefoto-SRH8ZYTT.jpg


Nu bezig om het nieuwe gear passend te krijgen. Valt niet mee, doordat ik het twist&turn niet heb toegepast moeten de grotere hoofdwielen er zijdelings in. In eerste instantie paste het niet, de wielen staken nog 12mm naar buiten. Eea aangepast en nu past het nét. Het zit er nu provisorisch in, komende week het beter en definitief passend maken, inclusief de gfk afsluitende wielbakken.

Ik miste die geleider ff in mn beeldvorming, de cylinderarm loopt dus tussen het dubbele middenschot van de twee wielbakken.
...en voilá, hier de geleiders gemaakt van 1,5mm epoxyplaat:
Grotefoto-RHNKFNIP.jpg


En hier zit het dan tijdelijk, van de week verder werken om het definitief in te bouwen.

Grotefoto-G4MPKCZX.jpg


Grotefoto-T4PFGJPX.jpg


Groetjesss,
 
Bedankt Mendelt!!! :D

Peter ook blij, dan weet hij dat het past. Het was wel wat vijl/schuurwerk om de proto's af te werken en in één had persbussen in alle gaten nodig omdat ze té ver waren uitgelebberd. Maar het zit nu goed en het scheelt me ene heleboel werk. Beter vliegend dan dat ze in de scrap bak belanden ;).

Al iets verder met de set-up van je cnc spullekkess?

Groetjesss,
 
hoi gerald

ja gelukkig wel had mij gereedschap wisselaar kapot door een defecte com
maar is alweer opgelost
ben eerst met mijn f 16 weer vliegklaar te krijgen
dan weer vrezen (peter word ongeduldig hahaha)
grt mendelt
 
Yesss, het werkt!

Hoi allemaal, de hele week druk bezig geweest met passen, meten, passen en weer meten. Hoewel alles op papier stond van de vorige inbouw blijft het maatwerk.... Maar het resultaat mag er dan weer wezen! :cool:

Alles gelijk een beetje gekuist en de wielbakken nog even gewit zodat het er schoon uitziet, klaar voor het latere detail werk. Gisteren flink wat afstellen en druk getest en het zit nu eindelijk zoals het moet zitten:

Grotefoto-ELAAFZCL.jpg


Grotefoto-KEQ486EZ.jpg


Met de centerline tank....pfewww, dat pas ook maar net!
(Dat doet de echte ook ghe ghe ghe....;))
Grotefoto-Q4AKKJDJ.jpg


Grotefoto-RKXZUCMC.jpg


Wieldeuren weer terug gezet:
Grotefoto-BVIN3ANX.jpg


En zo staat'ie weer zoals een F16 hoort te staan :D.
Grotefoto-BKGPE8Q7.jpg


Heb nog een filmpje geschoten. Neus poot is nog steeds een minder schaal leen-unit die ik tzt ook nog ga bouwen en vervangen. De neus poot is afgesteld op vlieg gedrag, hij gaat langzaam in (met vliegsnelheid wordt hij sneller in geblazen) en sneller uit (tegen de luchtstroom wordt hij ook afgeremd. De neus deur heeft een haak momentje, na die crash landing van vorig jaar zit er een deukje in de deur luchtcilinder, het werkt maar moet ik nog een keer wat aan doen.


Nu de motor nog terug bouwen en dan staat hij er weer klaar voor.

Groetjesss,
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top