Demon F5D van Composite-Models op lipo.

Weinig nieuws. Helaas is de nieuwe motor nog niet binnen gekomen dus geen maiden morgen. :(

Wel heel eventjes de cg-stand inelkaar geknutseld en wat gewichtbesparingen gedaan.

De octava ontdaan van behuizing en gewikkeld in kaptontape. Scheelt weer 4 gram.

Shot with C5060WZ at 2007-07-14

Regelaar ontdaan van dikke laag krimpkous en wederom kaptontape aangebracht. Ook de plusdraad uit de stekker gehaald om de BEC uit te schakelen. Wel erop laten zitten i.v.m. eventueel toekomstig gebruik:

Ook de extra laag krimpkous om de flightpower pakketten eraf gehaald.
Resultaat van het geheel:

Bij de kit krijg je ook nog een handig verstelbaar ding om het zwaartepunt nauwkeurig te kunnen bepalen. Handig!

Een kleine update. Vandaag van de postbode m'n nieuwe motor gekregen :)

Shot with C5060WZ at 2007-07-17

Nu kon ik aan de slag met het zwaartepunt. Helaas moest ik een redelijk hoeveelheid lood toevoegen. Zo'n 60 gram 8O. Je zou het bijna heiligschennis noemen.

Waarmee het totaalgewicht kwam op:

Met dat gewicht hoef ik me eigenlijk geen zorgen te maken. Nog steeds lichter dan m'n voorgaande F5D's van dit formaat.

Gelijk ook even de stroom kunnen meten. 33 Ampere met een 4,75x4,75 van APC. Motocalc zat er ongeveer 2 Ampere naast. 8)
Het toerental was helaas niet te meten in het kunstlicht.

Nu alleen nog wat koelgaten aanbrengen en hij kan!

Yes, hij heeft vandaag gevlogen! 8)

Heerlijk kistje. Zie filmpje:
[/media]

De start vond ik persoonlijk redelijk bagger. Ik moest vol down geven al is dat niet echt te zien in de video.
Voor de rest eigenlijk geen problemen ondervonden. Ik hoefde NIETS te trimmen! :D
Verder vliegt hij als op de spreekwoordelijke rails. En geen flutter, ook handig. :wink:

Ik heb bewust het gas dicht gegooit bij 90 seconden motorloop. Dit om de motor en accu's te sparen. Na de vlucht natuurlijk reuze benieuwd of de boel heet was. De accu's waren nauwelijks warm te noemen. Gewoon hand warm. Die hebben het niet zwaar dus. De motor leek ook nog mee te vallen. Al heb ik alleen het achterschild gevoeld.
Oh ja, het grondtoerental was zo'n 35500 toeren.

Altijd before foto's maken :wink: :

Shot with C5060WZ at 2007-07-21

Laatst bewerkt door een moderator:
Back