depron delta met cd rommetje

Ik heb even een delta gesneden ,zodat ik eens men eigengemaakt cd rommeke kan proberen natuurlijk.

normal_Dsc00275.jpg

Als ik het uitreken kom ik maar aan een 100 watt perkilo wat een beetje weinig is dacht ik, en toch vliegt het leuk.

Het toestel weegt 380 gram, met 3 lipo flappen van 2 ah incluus

normal_Delta%20cd%20rom%20Dsc00277.jpg

het motortje is met 0,375 mm draad 11 x gewikkeld het draait 21170 tr/min in vrijloop

en met een 4"x3" prop trekt hij 3,2A bij 10,4 volt bij 16100 toeren ,ik moet dit nog eens testen met een volle baterij.
met het vliegtuig in de hand en met zn neus op de weegschaal duwt i zo'n 150 gram

Nu een vraagje, waar letten jullie op bij de keus van een schroef voor deze dingen?

en waar kan ik gegevens vinden over graupner en APC props

Groeten

Zeer leuk deltatje, Maar lees ik het goed als ik 3s1p 2000mah lipo lees?
En dan op maar 380 gram uit komen, knap hoor.
Bij 2000 mah en 3,2A kun je 37,5 miin vliegen (als mijn berekening klopt) maar het zal wel wat meer zijn.

Ik zou een guntertje probeeren, maar wil je graag wat meer snelheid of vertikaler kunnen gaan?
En wat is je spanw?

Ik wil binnenkort ook zoiets maken (mischien krijgt hij vanaf nu deze vorm).

Nando.

Hij is 80 bij 50

en het kan gerust nog lichter want er zit een koolstof staaf van 11 mm in van de neus tot de staart.
Deze diende als test stand en ik heb er dan deze vlieger rond gebouwd.

Ook de ondervleugel is van 6mm depron wat evengoed 3 kon geweest zijn der zit een 3x1 mm balsa latje in op 4 cm van de voorkant op een beetje profiel te geven.

Nu het vliegt wel maar het wil sterk omhoog in plaats van rechtdoor als ik eind gas heef dus het mocht wel meer symetrich.

Het is nu men 2de vliegtuig die ik maak, en het is best maf dat deze nu ook vliegt. eigenlijk moet je gewoon bouwen en er niet te veel spel aan maken

Met een gunther kwam i al wat warm bij 8,08 Volt en 4,31 A = 34,82 Watt bij 11500 toeren .

Dit was gemeten met een 7 cellen paket en hij draaide toen 17460 toeren in vrijloop.

voila

Back