Depron Extra 300 s great planes

Niet echt een bouwverslag maar toch nog even snel een samenvatting.
Afgelopen najaar eens nagedacht over een leuk winterproject.
Nu vind ik depron een erg leuk materiaal om mee te werken dus nu nog een kist om na te bouwen.
Aangezien ik mijn gecrashte Extra 300s van Great planes moest restaureren al snel tot de conclusie gekomen dat deze tevens als depron uitvoering gebouwd zou worden.
Na wat googlen en surfen op het internet, en kwijlend naar dit filmpje te hebben gekeken [URL="
- extra 300 v 2.0 depron[/URL].
begonnen met de bouw.
full

Om het gewicht zo laag mogelijk te houden op kritieke punten versterkingen met hout aangebracht.
De vleugel is iets zwaarder uitgevallen vanwege het niet voorhanden hebben van carbon maar wel houten latjes.

full

Aangezien ik nog wat stickermateriaal had liggen eens geprobeerd of dit bruikbaar was als bekleding.
full

Uiteindelijk na 3 maanden knutselen is dit het eindresultaat.
Gewicht AUW is 1700gr wat met de set-up TGY AerodriveXp SK Series 35-36 1400Kv / 550w , 60 amp regelaar, 3s3000 mah 25c en 12x8 of 14x7 prop.
Hopelijk levert deze set-up voldoende power om 3D te kunnen vliegen wat uiteindelijk mijn doel is.
full

full

De oplettende bouwer ziet direct dat de ailerons, hoogteroer en rudder afwijken van het orgineel.
Dit uiteraard om hopelijk die input te kunnen genereren die nodig zijn voor het 3D werk.

De maiden vind hopelijk binnenkort plaats, wacht nu nog op regelaar en lipo, en uiteraard een mooie dag.

Gr Sas

Laatst bewerkt door een moderator:
depron extra

Hallo Gert,
De tekening die ik gebruikt heb is de tekening van mijn orginele Extra 300 van Great planes.

Mvg Sas

depron extra 300

Gisteren maiden gehad.
Kistje vloog superstrak, nu nog een beetje stoeien met de CG en de roeruitslagen.
Al met al een geslaagd project die mij deze zomer nog veel vlieg plezier gaat geven.
Ondertussen maar weer eens rond aan het kijken voor een volgend depron project van rond de 150 span.

Erg leuk project! Misschien een filmpje van het vlieggedrag? 3D mogelijk met deze setup en grootte van de roeren?

depron extra 300

Filmpje is gemaakt van maiden, echter van zulke slechte kwaliteit dat ik hem niet durf te posten, volgende keer opnieuw proberen.
3d vliegen was het uitgangspunt voor dit project, tav van rol snelheid, roeruitslag ed zit het wel goed.
Hoogteroer heeft nog te weinig dus die verdient nog wat aandacht.
Meskanten is een eitje (lijkt wel een foampie).
Torqen ja zat vermogen maar vanwege wind (zondag) wat lastig en CG ligt nog wat ver naar voren.
Moet er wel bij zeggen dat ik nog beginnend ben op gebied van 3d vliegen (indoor/foampie gaat al lekker).
Dus volgende keer weer wat stoeien met de settings, eens kijken wat hij doet bij volledige uitslag.

Gr Sas

Back