depron F-15

Discussie in 'Foto-Album' gestart door Halmar, 25 dec 2003.

  1. steffe

    steffe

    Lid geworden:
    20 dec 2004
    Berichten:
    1.479
    Locatie:
    Belgie
    Theo
    Wat heb je daar een prachtige ontwerptekening van de F15.....
    Op welke site zou ik die tekening kunnen terugvinden ?



    Halmar
    In verband met het teruglopen van de stuwkracht van de impeller: ingebouwd of niet ingebouwd...
    Zijn er van jouw impellor grafieken ter beschikking?
    - trust ifv de drukval
    ps: ik verwacht bij een gerenormeerde konstrukteur dat ze toch grafieken hebben van hun impellors.....


    Weet je, hoe hoger de aanzuigdruk is voor een ventilator, hoe kleiner het luchtdebiet zal worden en de trust....
    Volgende week zal ik op mijn werk eens opzoeken wat de drukval is over een rechthoekige koker.
    De grafieken of formule zal ik doorsturen (zo kan je zelf eens berekenen
    wat de drukval is....)

    Mischien ook eens op een eenvoudige wijze meten wat de onderdruk is in het kanaal , juist voor de impellor (en bij max. toerental)
    (gaatje maken in de romp en een klein soepel doorzichtig slangetje erdoor steken, slangetje in glaasje water steken....
    Door de onderdruk in het inlaatkanaal zal het waterpeil in het buisje stijgen....

    De stijging van het waterpeil in het buisje = drukval in het inlaatkanaal = mm waterkolom
    Zo kan je op de impellorgrafiek nazien wat het luchtdebiet en de trust is van de desbetreffende konstruktie.
    METEN IS WETEN.....

    ps: door daar het een kleine impellor is verwacht ik dat de onderdruk relatief klein zal zijn... misschien 1 a 3 mm we zien wel.....



    Besluit:
    - Halmar, laat de moed niet zakken he
    - Mijn volgend ontwerp wordt ook een F15
    (maar ik denk dat ik eerst een duwpropuitvoering zal maken.....)


    groeten
    steffe
     
  2.  
  3. matthieu

    matthieu Guest

    van wat voor een materiaal maak je dat??? gewoon piepschuim?? kwil zelf ook gaan beginnen duss alvast bedankt;)
     
  4. Halmar

    Halmar

    Lid geworden:
    14 apr 2003
    Berichten:
    1.066
    Locatie:
    Amersfoort
    zal vast al ergens gemeld zijn...

    het vliegtuig is gemaakt van depron, een soort platen van schuim. even zoeken op het forum.
    de neus is gemaakt van roofmate, een vrij harde schuimsoot met een heel gesloten struktuur, dus geen balletjes. dit geeft een mooi glad oppervlak, is wel wat zwaarder.

    groeten Halmar
     
  5. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    halmar heb je de f15 nog en heb je er nog tests mee gedaan?
     
  6. Halmar

    Halmar

    Lid geworden:
    14 apr 2003
    Berichten:
    1.066
    Locatie:
    Amersfoort
    ik heb hem nog wel, staat helaas hoofdzakelijk in de weg...

    Groeten Halmar
     

Deel Deze Pagina