depron F-15

ik heb mijn f-15 opgehangen zodat hij vrij heen en weer kan. aan de staart heb ik een touwtje gemaakt dat via een houten hoek van 90graden met gelijke armen de trekkracht overbrengt naar de weegschaal, daar is het dan drukkracht.

ik heb ze parallel geschakeld op 2s1p 1200HD lipo's. persoonlijk vind ik het geluid nogal meevallen, niet echt hoog. op de verpakking staat dat het geen H's zijn.

misschien krijgen ze niet genoeg lucht, de inlaten waren immers een beetje te klein :roll:

Groeten Halmar
 
Hoe heb je de motoren geschakeld?
De rode draadjes samen naar het rode draadje plus?

parallel dus?
 
de rode aan de rode, de zwarte aan de zwarte->parallel

ik zal de spanning aan de motoren eens meten, er zitten best lange draden tussen de motoren en de accu.

Groeten Halmar
 
Hoe dik zijn de draden???

Hoe dikker hoe beter (behalve kwa gewicht dan) maar wel kwa weerstand!

mzzl 8)
 
maakt bij die 4 amp per motor niet zo gek veel uit, zolang de draden niet zo dun als servo snoer is..

O ja, Halmar, meet de stroom uit accupack ook eens effe?
(bij 1 aansluiting meter mee in serie zetten middels laadsnoer)
 
ik kan de impellers er vrij makkelijk weer uit halen, wat dubbelzijdig tape, en dan als nog even het zaakje testen.
ik ga vanmiddag eens wat bekijken.

Groeten Halmar
 
utslag van de metingen is erg duidelijk:

ingebouwd
80gram stuwkracht
6.5A
7.4V onbelast
6.2V belast
5.9V bij de motoren

uitgebouwd
130gram stuwkracht
6.8A
<6V (liposafe brand)

ik denk dat die ene 1cm2 heeel veeel uit maakt, dus een ieder die een soortgelijk project heeft kan ik aviseren de inlaten zeker grootgenoeg maken! :teacher:
ik ga eens kijken hoe ik ze genoeg lucht kan voeren

Groeten Halmar
 
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Ik heb vandaag weer proberen te vliegen, er is totaal geen controle over te krijgen. Ik heb nu de volle 120 gram stuwkracht maar het helpt niet heel erg veel, helaas. Begint een beetje op een mislukt project te lijken -> sonde.

:help:

Groeten Halmar
 
SHIIIT jammer man!

Misschien moet je de fannetjes eens ergens buiten het model vast maken zodat je echt 100% stuwkracht hebt. Kijken of het verschil maakt.
 
Zijn er geen zwaardere motoren te krijgen mss???

Dacht dat robbe van die windtunnel achtige motors gebruikt

mzzl 8)
 
@Bertus
hij heeft problemen met de bestuuring vliegen doet die wel!

Maar je zou kunnen proberen meer snelheid te creeren of je motors verder van mekaar af.

Hoe stuur je eigenlijk precies halmar? Gewoon 1 motor langzamere laten draaien?? of echt met flaps??

mzzl 8)
 
Cheeta

hij heeft problemen met de bestuuring vliegen doet die wel!

??? graag eerst even lezen, volgens mij heeft ie te weinig stuwdruk.

Bertus z'n opmerking komt komt waarschijnlijk voort uit het feit dat een pusher met een gewone prop bij lagere snelheden meer rendement kan genereren dan een impeller.
 
De stuwdruk lijkt toerijkend maar ik kan geen controle krijgen over mijn vliegtuig, hij reageert pas op de roeren bij heel grote uitslagen. Ook geeft hij een sterk fladder gevoel, hij pakt geen snelheid op.
Aangezien mijn impellers kapotgegaan zijn bij de laatste crash ga ik het met een gewone propeller proberen zodat ik in ieder geval makkelijker kan accelereren, en hopelijk ook een hogere snelheid kan krijgen (moet wel wand hij word zwaarder).

Groeten Halmar
 
Back
Top