Depron kleurtje geven.

• Topicstarter Topicstarter Semafoor
  • Startdatum Startdatum
S

Semafoor

Guest
Hoe geef ik depron een kleurtje en welke verf kan je hiervoor het beste gebruiken?

Hallo

Als eerste de beste wensen .

Het beste kun je depron een kleurtje geven door verf op
waterbazis te gebruiken ,die vreet je het depron niet weg
en dat doet een spuitbus wel,of je moet een spuitbus op waterbazes kunnen krijgen.

Ik heb het zelf met een airbrush gespoten en met tamiya verf
<ACRYLIC PAINT> EN DAT GAAT GOED.
En wel een holyday die is van tampex gemaakt met een beetje depron.

PAS OP TAMIYA HEEFT 2 SOORTEN VERF.
dat je wel de goede neemt.

Kijk ook eens naar de kindvriendelijke verven zoals vingerverf en waterverf. Vingerverf opbrengen met een kleine spons gaat goed sommige soorten waterverf zijn te spuiten met een humbrol spuitje.

stiften!

Als het gaat over heel de vleugel een kleurtje geven kan je inderdaat beter verven, maar als het bijvoorbeeld over camouflage-vlekken of het logo van je favoriete merk gaat kan je ook gewoon (waterproof) stiften gebruiken! Vreet het depron niet en geeft een mooi resultaat, en is nog superlicht (lees lichter dan verf met een kwast) ook. :banana:

Niels

ik ga voor tamiya acrylic paint

afb421.jpg

2 piper's van GWS en een MAD MAX van ROBBE
gespoten met tamiyaverf/acrylic verdunner

waarom bespan je het niet mer oracover light, dat is een super lichte bespan folie zonder lijmlaagje. je smert dus alleen lijm waar je dat nodig vind, in dit geval alleen de randen van bijvoorbeeld de vleugel, volgens mij is deze oplossing namelijk veel lichter dan verf
:proost:

rogier zei:
volgens mij is deze oplossing namelijk veel lichter dan verf
en duurder ;)
is volgens mij niet makkelijk op depron te plakken (lees: strijken met een hete bout)
en ora light is er toch alleen in transparante kleuren?? dat staat dus echt niet!

Afgezien daarvan is oralite veel zwaarder dan een juist gekoezen verf-bahandeling...

Lichtst: Wit oracover bewerken met watervaste viltstift. ideaal voor sierstrepen e.d.

Ik wil piepschuim ook spuiten. Het lifst hoogglans :) Alsof het gelakt is. Ik had bij mijn Heli kit die ik 2e hands had gekocht tamiya verf gekregen. Dat vreet enorm weg op piepschuim. welke verf in spuitbussen werkt wel? Hoe kan je het herkennen?

Hier ook de Tamiya acrilic die (vloeken in de kerk, denk ik) met water zeer sterk verdund wordt en in een aantal lagen opgezet. Zo kun je met een minimum aan verf een mooi effen resultaat maken. Voor de niet spuiters, zeg maar.

Je krijgt er een poosje gekleurde vingers van, maar daarna zit het goed vast en geeft een mooi mat resultaat.

ik heb ook wel een paar tips.
kijk maar eens op onze www.slowflyer.tk
wij airbrushen onze vliegtuigen met tamiya verf doe verdund word met acrylthinner zodat je een mooie egale laag krijgt.
let wel een beetje op dat je geen waterverf gebruikt als je buiten vliegt vooral s'morgens als er dauw op het gras ligt dan heb je de verf er zo af.
het iz wel handig om je vliegtuig een beetje schoon temaken met acrylthinner dat bijt niet in depron op deze manier heeft de verf meer grip.
wij hebben een airbrush set met een compressor maar het is ook mogelijk om een soort van luchtdruk busjes tehalen en die aan tesluiten op een airbrusher aangezien dat iets goedkoper is dan een hele compressor kopen.
als je meerdere vliegtuigen gaat spuiten is het wel aan tebevelen dat je een airbrush set koopt met compressor dan krijg je het beste effect en is dan in verhouding goedkoper.
let wel op je hebt maar 3 bar nodig!!!
als je misschien een oude koelkast motor hebt wil dit ook goed als je een beetje handig bent kun je hier een perfecte compressor van maken.
ik hoop dat je wat aan deze info hebt

groetjes jeroen de lange

Ik ben niet zeker maar veronderstel dat de verf van revell goedkoper is als die van tamiya.Een voordeel is dekt goed, vreet niet in en moet niet verdund worden dus direct op de airbruch met goed resultaat ik gebruik deze altijd.
francois

Bij ons verkopen ze de potjes in alle kleuren mat,glans wat u maar wil.Het potje openen op het pistool schroeven en spuiten maar, wat ik wel moet zeggen is dat de airbruch ook van revell is en dus volgens kenners een ordinaire wwz juist de sproeikop regelen en verder niets,maar voor grote oppervlakken en niet te dunne lijnen voldoende.
francois

Back