Depron NanoFalcon slope glider

Discussie in 'Hellingzweven' gestart door pip, 7 apr 2012.

  1. pip

    pip

    Lid geworden:
    5 okt 2005
    Berichten:
    939
    Locatie:
    Den Haag
    hallo,

    ik ben begonnen met dit vliegtuigje na te bouwen:
    nanoplanes.net/falcon_glider

    maten enzo kloppen allemaal niet, zit alles maar beetje op oog na te maken. ik zit nu op een span. van 1m en 4 cm ongeveer.

    [​IMG]

    [​IMG]

    ben begonnen met de vleugels, ik heb geen balsa ofzo voor het profiel in het midden dus alles is van depron:mad::D maar dat moet vast geen probleem zijn :)

    tips enzo zijn altijd welkom :)

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. pip

    pip

    Lid geworden:
    5 okt 2005
    Berichten:
    939
    Locatie:
    Den Haag
  3. Peter Den

    Peter Den PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2005
    Berichten:
    1.678
    Locatie:
    Voorburg
    Zo te zien heb je helemaal geen tips nodig: gaat helemaal goed!
    Nou eentje dan;): als ik jou was zou ik toch investeren in een plankje balsa en de ailerons daarvan maken.
    Maar je kunt natuurlijk ook eerst zo proberen: blijken ze te flex (is wel een aandachtspuntje) dan kan je alsnog verbouwen :))but no worries.)
    (Heb je trouwens al een vlieglocatie op het oog in het Haagse?)
     
  4. pip

    pip

    Lid geworden:
    5 okt 2005
    Berichten:
    939
    Locatie:
    Den Haag
    haha cool dank je!

    balsa is inderdaad toch wel handig. want zat er nog wel aan te denken dat die gaan flutteren. ook omdat dit model best snel vliegt volgens mij, ben benieuwd of ik dat aankan :p maar eerst maar zo proberen. heb ze nu mooi in profiel enzo zegmaar.

    ik zit hier een beetje bouw foto's af te kijken, The New Nano Falcon Slope Glider - RC Groups

    aan de duinen.. er is nu zo'n open gebroken stuk waar het duin verbouwd/ opgehoogd wordt(hoop dat het ook openblijft) en daar valt volgens mij best te vliegen als de wind hard genoeg staat.
     
  5. crg

    crg

    Lid geworden:
    4 jan 2012
    Berichten:
    1.158
    Locatie:
    westervoort/voorthuizen
    leuk ding
     

Deel Deze Pagina